Gå til innhold

Hvorfor er datingmarkedet et fritt marked?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vet at frie markeder ikke funker. De skaper stor ulikhet og skjeve maktforhold. Akkurat sånn er jo datingmarkedet blitt og. Så hvorfor vil vi ikke at likhet og rettferdighet skal styre når vi vil det med alt annet?

Anonymkode: 8643c...6e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Markedskreftene rår på tinder. Nettdating er en stor markedsplass med veldig mange tilgjengelige "varer". Da blir det noen få som vinner og tar alt, og det betyr jo og at damene må finne seg i å dele de få seg i mellom.

At kjønnsmarkedet har blitt et fritt marked med stor og lett tilgang gjør altså at langt flere menn faller helt utenfor. Og flere damer må nøye seg med sex. Så det er både vinnere og tapere.

Anonymkode: c5953...cb3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, synes man kunne regulert matcher på datingappene litt f. eks. Endret på algoritmene slik at de med mest fikk litt mindre, og de med minst fikk litt mer. Ingen trenger hundrevis av matcher på en uke liksom. Men grådigheten lenge leve i guess.

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syntes man stiller ganske likt jeg😊

Anonymkode: 516e4...548

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Markedskreftene rår på tinder. Nettdating er en stor markedsplass med veldig mange tilgjengelige "varer". Da blir det noen få som vinner og tar alt, og det betyr jo og at damene må finne seg i å dele de få seg i mellom.

At kjønnsmarkedet har blitt et fritt marked med stor og lett tilgang gjør altså at langt flere menn faller helt utenfor. Og flere damer må nøye seg med sex. Så det er både vinnere og tapere.

Anonymkode: c5953...cb3

Hvor finner man de som faller utenfor? Er så lei av å kun komme i kontakt med menn som kun er tilgjengelige for sex og ikke noe annet. Er ikke interessert i disse mennene som vil pule rundt og tenke på seg selv. Jeg er jo klar å tydelig på hva jeg vil ha, men de lyver hele tiden. Vil ha en snill, kjærlig, tilgjengelig, trofast mann som har tid til meg mer enn en gang i uka eller i blant.

Anonymkode: 35384...654

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner man de som faller utenfor? Er så lei av å kun komme i kontakt med menn som kun er tilgjengelige for sex og ikke noe annet. Er ikke interessert i disse mennene som vil pule rundt og tenke på seg selv. Jeg er jo klar å tydelig på hva jeg vil ha, men de lyver hele tiden. Vil ha en snill, kjærlig, tilgjengelig, trofast mann som har tid til meg mer enn en gang i uka eller i blant.

Høres jo ut som du faller utenfor selv. De eneste vinnerne er vel kvinner som er ute etter tilfeldig sex + et utvalg menn.

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Egentlig overalt bortsett fra Tinder. Tinder gjør at de fleste menn nesten ikke blir vist pga. hvordan algoritmen fungerer. I stor grad er det rundbrennere uten så mye mer enn sex å by på som kommer fram. Overalt ellers, inkludert Sukker og Happn kan man få fram alle i målgruppa si. Passerer du en mann som er usynlig på Tinder og har Happn installert vil du faktisk få fram profilen på sistnevnte, noe du sannsynligvis ikke vil på Tinder.

Anonymkode: 0a389...989

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får be Erna Solberg finne kjæreste til deg, da.

Anonymkode: fc381...360

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, synes man kunne regulert matcher på datingappene litt f. eks. Endret på algoritmene slik at de med mest fikk litt mindre, og de med minst fikk litt mer. Ingen trenger hundrevis av matcher på en uke liksom. Men grådigheten lenge leve i guess.

TS

Da kan vi jo like gjerne gå til arrangerte og tvangseksteskap så vi er sikker på at "alle skal få".

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Whistler skrev:

Da kan vi jo like gjerne gå til arrangerte og tvangseksteskap så vi er sikker på at "alle skal få".

Kanskje vi egentlig har gått en runde, og at lignende tilstander var grunnen til arrangerte ekteskap?  

Anonymkode: bb7bd...b46

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en merkelig overskrift.

Anonymkode: 633bf...c31

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje vi egentlig har gått en runde, og at lignende tilstander var grunnen til arrangerte ekteskap?  

Anonymkode: bb7bd...b46

Arrangerte ekteskap i Europa har i hovedsak vært for å holde penger og makt i familien og forme allianser.  Ikke som et sosialpolitisk tiltak for at de mindre attraktive skulle få ektemake.

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Du kjenner sikkert en masse av dem selv, og kjente definitivt mange da du var yngre. Det er de sjenerte nerdene, menn som ser litt rare ut og ikke klarer å kle seg eller snakke med kvinner, menn i lavstatusyrker, men somn er arbeidsledige eller uføre. De er overalt, mange prøver seg også på Tinder, men de blir alltid sveipet til venstre. Kjenner flere menn på 30-40 som aldri har hatt kjæreste.

Anonymkode: ddaaa...1db

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får be Erna Solberg finne kjæreste til deg, da.

Anonymkode: fc381...360

Ha ha ha dagens 😂😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...