Gå til innhold

" Vi kan ikke leve med stengte grenser"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

sa Bent Høie på pressekonferansen i stad. Jeg slapp alt i hendene, og fikk tårer i øynene med tanke på at jeg kanskje endelig kan få møte kjæresten min igjen! Så sa han ingenting mer!! Jeg sto igjen som et spørsmålstegn.. Hva skjedde her?

Hva mente han med dette? Hvordan tolket andre dette utsagnet? 

Anonymkode: 4bc57...2dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du og den kjæresten din...! Er det det eneste som betyr noe i verden? Hva med importsmitte og død på gamlehjem? 

Synes noen mennesker er så sinnsykt selvsentrerte at jeg nesten gir meg helt over...

Anonymkode: b7624...925

• Liker 17
Skrevet

Det går vel mer på eksport og import av varer vi er avhengige av, mer enn at folk skal treffe kjærestene sine😂

Å leve med stengte grenser for private reiser kunne vi vel levd med resten av livet.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du og den kjæresten din...! Er det det eneste som betyr noe i verden? Hva med importsmitte og død på gamlehjem? 

Synes noen mennesker er så sinnsykt selvsentrerte at jeg nesten gir meg helt over...

Det er selvsentrert å ville se kjæresten sin etter flere måneder? Vil si det er mye mer selvsentrert å absolutt skulle dra på hytta, harryhandling, suse rundt på kjøpesenter, eller å ha hjemmefester i denne tiden! 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Expandable86 skrev:

Det går vel mer på eksport og import av varer vi er avhengige av, mer enn at folk skal treffe kjærestene sine😂

Å leve med stengte grenser for private reiser kunne vi vel levd med resten av livet.

Det har vel vært import og eksport av varer hele denne tiden?

Du har kanskje ingen familie, eller venner utenfor Norges grenser, men det er jo ganske mange som har det. Har du ikke forståelse for at de ønsker å se igjen de de er glad i?  

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sa Bent Høie på pressekonferansen i stad. Jeg slapp alt i hendene, og fikk tårer i øynene med tanke på at jeg kanskje endelig kan få møte kjæresten min igjen! Så sa han ingenting mer!! Jeg sto igjen som et spørsmålstegn.. Hva skjedde her?

Jeg skjønner deg godt jeg. Håper du får treffe kjæresten din 💜💚

Anonymkode: 18f4b...b09

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvsentrert å ville se kjæresten sin etter flere måneder? Vil si det er mye mer selvsentrert å absolutt skulle dra på hytta, harryhandling, suse rundt på kjøpesenter, eller å ha hjemmefester i denne tiden! 

Poenget ditt er altså at du kan være så selvsentrert du bare vil fordi andre er like ille? 

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det, men det er fullt forståelig. Enda mer forståelig enn de tingene du nevner, men selvsentrert er det. 

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vel vært import og eksport av varer hele denne tiden?

Du har kanskje ingen familie, eller venner utenfor Norges grenser, men det er jo ganske mange som har det. Har du ikke forståelse for at de ønsker å se igjen de de er glad i?  

Jeg har stor forståelse for at mange ønsker å treffe folk igjen. Min far og min svoger med familie bor i utlandet, men det går helt fint å bare ha kontakt via video og telefon en stund. Det må være mye verre med kjæreste og barn. Jeg er heldig som bor med dem jeg vil være med i det huset jeg ønsker med god plass ute, for jeg skjønner at det ikke er mulig med åpne grenser når landene er så ulike når det gjelder smitte. Dersom alle gjør alt riktig, skal jo mer åpnes etterhvert. Jeg aner ikke om grenser kan åpnes for noen, men det må jo i så fall gjelde for begge aktuelle land. Jeg vil tro det er en stund til fri flyt siden det er så mye annet som også er viktig å åpne (som også handler om samfunnsøkonomi og ikke bare psykisk helse for mange og menneskers ved og vell), men jeg håper du får det bra snart. Og så får dere flytte sammen om det kommer til å bli dere, for da vil ting bli mye enklere. 

Anonymkode: b661e...03f

AnonymBruker
Skrevet

Dette handler ikke om deg eller meg! Dette handler om oss! Og Høie snakket ikke om kjærsten din!

Anonymkode: 67e3b...24f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Expandable86 skrev:

Jeg bor og jobber i utlandet, skulle jeg aldri fått truffet familien min?

Anonymkode: a126b...9de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Europa åpner grensene sine i sommer, Norge følger nok etter.

Anonymkode: a126b...9de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi bør leve med stanget grenser , spesielt når neste pandemi slår inn om 5-7 års tid. 

Anonymkode: da9f0...81c

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg ble overlykkelig fordi jeg kan få BRUUUUS uten sukker med flere forskjellige smaker. Vært min ting og trøst og godis. Så jeg er førstemann på grensen når den åpner. Og første passasjer på Kieltur så jeg får mer brus i Tyskland.

Anonymkode: 740b1...f3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kunnre kanskje. Men ikke andre. Så du må jo gjerne gjøre det. Så kan vi andre få reise. For min del en av de viktigeste tingene for mental helse.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har også kjæreste i utlandet og føler med deg ❤️ Jeg kommer til å dra til han så fort det blir mulig og håper det blir mot slutten av sommeren. Men per nå tror jeg vi må fortsette å være tålmodige og vente litt lenger, selv om det er kjipt... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Amnesia skrev:

Jeg har også kjæreste i utlandet og føler med deg ❤️ Jeg kommer til å dra til han så fort det blir mulig og håper det blir mot slutten av sommeren. Men per nå tror jeg vi må fortsette å være tålmodige og vente litt lenger, selv om det er kjipt... 

I Afrika eller Midtøsten? Er visst litt typisk destinasjon for importbrudgom hos en del norske kvinner...

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Afrika eller Midtøsten? Er visst litt typisk destinasjon for importbrudgom hos en del norske kvinner...

😂 Nei  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke egentlig. Mange private reiser går over i forretningsvirksomhet etterhvert. Så man kan kanskje leve uten, men det blir mindre verdiskapning av det. Både med tanke på tapte muligheter og mer direkte som både internasjonal og norsk turisme.

Anonymkode: b3e0c...296

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kunnre kanskje. Men ikke andre. Så du må jo gjerne gjøre det. Så kan vi andre få reise. For min del en av de viktigeste tingene for mental helse.

En kan reise i eget land. Ditt innlegg gir ingen mening.

Anonymkode: 026b0...58f

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det han, Erna, og resten av gjengen som prakket disse tiltakene på norges befolkning er redd for nå er at folk skal se globaliseringen i et dårligere lys. Det er derfor de nå er så opptatt av å presisere at EU, WHO og FN er så fantastiske organisasjoner og at vi må fortsette å samarbeide (adlyde) med dem. Folk må absolutt ikke begynne å tenke at det er både fornuftig og riktig at hver nasjon er mest mulig selvforskynt og selvstendig. De jobber jo for å få til verdensregjering. Men er det noe denne iscenesatte krisen har lært oss så er det at hvert land må være selvstendig og selvforskynt.

Anonymkode: 3c2eb...0b4

• Liker 2
  • Opprett ny...