AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1 Skrevet 5. mai 2020 Jeg ble kjent med min kollega for snart 3 år siden da vi begynte å jobbe samme sted. Vi ble raskt venninner og har vært en del sammen også på fritiden. For noen måneder siden begynte hun å date og ligge med vår leder som også er gift. Jeg er den eneste på jobb som vet om dette. Utfordringen er at jeg føler han favoriserer henne, hun får mye anerkjennelse og kan «velge og vrake» i arbeidsoppgaver. Jeg kjenner dette begynner å bli slitsomt, og føler ikke at jeg når opp jobbmessig uansett hva jeg gjør. Jeg er flink i det jeg driver med, men begynner å tvile på meg selv og mine kvalifikasjoner fordi jeg opplever at jeg ikke når opp til hennes nivå. Vår leder vet ikke at jeg vet om situasjonen mellom de to. Tips til hvordan jeg kan snu min egen tankegang slik at jeg begynner og trives på jobb igjen? Både jeg og min kollega er i starten av 30-årene. Anonymkode: ee3e6...f64
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #2 Skrevet 5. mai 2020 Finnes det er verneombud på denne arbeidsplassen som du kan snakke med? Anonymkode: 1077d...11c 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #3 Skrevet 5. mai 2020 Ville politianmeldt sjefen. Det er straffbart å utnytte ansatte for sex. Anonymkode: db051...a25 1
Whistler Skrevet 5. mai 2020 #4 Skrevet 5. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: .........................Utfordringen er at jeg føler han favoriserer henne, ...................... Anonymkode: ee3e6...f64 Følelser kan ingen ta fra deg. De er alltid sanne, men er observasjonen din tilfelle eller er det bare noe du føler? 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #5 Skrevet 5. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville politianmeldt sjefen. Det er straffbart å utnytte ansatte for sex. Anonymkode: db051...a25 Skjerp deg. Det er ikke straffbart å ha frivillig sex med en ansatt. Anonymkode: 0b194...ecc 17
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #6 Skrevet 5. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville politianmeldt sjefen. Det er straffbart å utnytte ansatte for sex. Anonymkode: db051...a25 FOR noe tullball, ro deg helt ned her beskriver da ikke ts noe som helst som er ulovlig. Anonymkode: 306bc...689 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #7 Skrevet 5. mai 2020 Legg et brev i postkassen? Adressert til kona. Skriv på data? Jeg vet «lederens navn» er utro mot deg med «jentenavn». Men pass deg så de ikke finner ut at det er deg🥰🙈. Jeg mener kona har rett til å vite ❤️ Du får prise deg lykkelig over at du ikke er involvert i dette og finne deg ny jobb. Men enig med de over her, er forskjellsbehandlingen noe du føler eller vet? Lykke til ❤️ Husk det er «bare» en jobb. Anonymkode: 67e03...5e5 3
Brunello Skrevet 5. mai 2020 #8 Skrevet 5. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville politianmeldt sjefen. Det er straffbart å utnytte ansatte for sex. Anonymkode: db051...a25 Det er ikke straffbart så lenge han ikke utnytter forholdet. Dersom det er et større firma, er det sikkert brudd på etiske retningslinjer. 1
Tibbie Skrevet 5. mai 2020 #9 Skrevet 5. mai 2020 Hm, jeg synes ikke det høres ulogisk ut at hun blir favorisert. Så ikke tro for hardt på at du er dårlig i jobben din. Han vet sikkert at dere er god venninner, så kanskje du kan gå innom kontoret han for å spørre om det er noe du burde bli jobbe mer med osv., sånn at du får flere/andre arbeidsoppgaver (eller hva det er du vil)? Hvis tonen blir god, så kan du kanskje innrømme at du føler at hun blir litt favorisert på grunn av deres forhold. Kanskje han ikke var klar over det selv, eller hvor godt det er synlig Ingen vits i å starte dårlig stemning. Det er det ingen som vinner på. 6
Tibbie Skrevet 5. mai 2020 #10 Skrevet 5. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville politianmeldt sjefen. Det er straffbart å utnytte ansatte for sex. Anonymkode: db051...a25 Herregud, så latterlig. 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #11 Skrevet 5. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Legg et brev i postkassen? Adressert til kona. Skriv på data? Jeg vet «lederens navn» er utro mot deg med «jentenavn». Men pass deg så de ikke finner ut at det er deg🥰🙈. Jeg mener kona har rett til å vite ❤️ Du får prise deg lykkelig over at du ikke er involvert i dette og finne deg ny jobb. Men enig med de over her, er forskjellsbehandlingen noe du føler eller vet? Lykke til ❤️ Husk det er «bare» en jobb. Anonymkode: 67e03...5e5 Det er jo tross alt venninne hennes som er "jentenavn" her og ts har nok også fått vite dette i fortrolighet. Synes dette var et forferdelig dårlig råd som bare kan bidra til dårlig stemning og oppgulp for alle innvolverete. Anonymkode: 306bc...689 6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #12 Skrevet 5. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo tross alt venninne hennes som er "jentenavn" her og ts har nok også fått vite dette i fortrolighet. Synes dette var et forferdelig dårlig råd som bare kan bidra til dårlig stemning og oppgulp for alle innvolverete. Anonymkode: 306bc...689 Kan kanskje ta vekk «jentenavn» hvis det var for mye. Altså kun nevne utroskapen? Jeg mener uansett kona har rett til å vite. Dårlig stemning og oppgulp er ikke TS sitt problem. Men godt mulig hun får en ny leder som ikke puler ansatte. Anonymkode: 67e03...5e5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #13 Skrevet 5. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan kanskje ta vekk «jentenavn» hvis det var for mye. Altså kun nevne utroskapen? Jeg mener uansett kona har rett til å vite. Dårlig stemning og oppgulp er ikke TS sitt problem. Men godt mulig hun får en ny leder som ikke puler ansatte. Anonymkode: 67e03...5e5 Ts får nok også garantert føle på den dårlige stemningen du. Når det er kun hun som vet om dette på jobben så er det jo en sikker vinner at det er hun som har sagt noe. Nei jeg ville absolutt rådet ts til å holde munn. Og det å pule ansatte er igjen overhode ikke noe problem sånn lovmessig sett. Det er to voksne mennesker dette som gjør dette frivillig. Men hvordan ts skal føle seg sett for den jobben hun gjør, der er jeg veldig enig med @Tibbie Anonymkode: 306bc...689 3
Imperfectionibus Skrevet 5. mai 2020 #14 Skrevet 5. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville politianmeldt sjefen. Det er straffbart å utnytte ansatte for sex. Anonymkode: db051...a25 Hæ? Kan det tenkes at det er frivillig? Er det bra, nei pga de har sjef-ansatt forhold så de er ikke likeverdige men det er ikke nødvendigvis straffbart 1
Whistler Skrevet 6. mai 2020 #15 Skrevet 6. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: ................ Du får prise deg lykkelig over at du ikke er involvert i dette og finne deg ny jobb. .................. Anonymkode: 67e03...5e5 Som fortrolig informert av venninnen er hun involvert i dette. Hvilken jobb vil du foreslå hun finner seg?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #16 Skrevet 6. mai 2020 Vi fikk også en ny kollega, hu lå med sjefen:/ dette gikk over jobben min også. Han løy til meg endret kontrakten min osv. Nå kom korona og han sa det er stille og rolig at han skal jobbe selv. Men jeg fikk med meg at hu andre jenta jobber hver dag. Han ga meg tilbake to dager i uka nå, men jeg er nødt til å finne meg en annen jobb. Stilt for han i 3 år. Mens hu jenta har spredt beina sine i 6 måneder. Han er 42 år og hu er 27. Begge er gift og har barn også. Anonymkode: a809e...0a6 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #17 Skrevet 6. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk også en ny kollega, hu lå med sjefen:/ dette gikk over jobben min også. Han løy til meg endret kontrakten min osv. Nå kom korona og han sa det er stille og rolig at han skal jobbe selv. Men jeg fikk med meg at hu andre jenta jobber hver dag. Han ga meg tilbake to dager i uka nå, men jeg er nødt til å finne meg en annen jobb. Stilt for han i 3 år. Mens hu jenta har spredt beina sine i 6 måneder. Han er 42 år og hu er 27. Begge er gift og har barn også. Anonymkode: a809e...0a6 Jeg sa til han at jeg har sendt han gå fra leiligheten hennes flere ganger, men han nektet. Men sa dette er dumt går over jobben min. Hu jenta liker meg ikke hun hater meg så jævlig mye. Så nå vil dem bli kvitt meg. Anonymkode: a809e...0a6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #18 Skrevet 6. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg sa til han at jeg har sendt han gå fra leiligheten hennes flere ganger, men han nektet. Men sa dette er dumt går over jobben min. Hu jenta liker meg ikke hun hater meg så jævlig mye. Så nå vil dem bli kvitt meg. Anonymkode: a809e...0a6 Sett»»» Anonymkode: a809e...0a6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #19 Skrevet 6. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa til han at jeg har sendt han gå fra leiligheten hennes flere ganger, men han nektet. Men sa dette er dumt går over jobben min. Hu jenta liker meg ikke hun hater meg så jævlig mye. Så nå vil dem bli kvitt meg. Anonymkode: a809e...0a6 Du høres ikke akkurat ut som en enkel person å ha med å gjøre du heller Kanskje det er andre grunner til at du får mindre jobb? Anonymkode: b1a17...35b 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #20 Skrevet 6. mai 2020 Hold deg langt unna dette dramaet, og vær glad du ikke er en del av det. Athen blir favorisert er fordi sjefen lever i sin egen boble - det handler ikke om deg Anonymkode: 5325b...5bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå