AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1 Del Skrevet 5. mai 2020 Noen forslag til mellomnavn på en liten Jente som kommer i August? Har tenkt på Eloise og Marceline, hva tenker dere om et av de? Anonymkode: ec30e...4e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. mai 2020 #2 Del Skrevet 5. mai 2020 (endret) Du tuller nå, sant !? 🙉 Endret 5. mai 2020 av AthenaRavenLuna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #3 Del Skrevet 5. mai 2020 12 minutter siden, Catalina Culès skrev: Du tuller nå, sant !? 🙉 Nei Anonymkode: ec30e...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #4 Del Skrevet 5. mai 2020 Elouise er fint. Ville hatt det som andre fornavn, hvis ikke blir det veldig voldsomt. Foreslår Anna Elouise 😊 Anonymkode: 06a14...f52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #5 Del Skrevet 5. mai 2020 Eloise Louise Eloise Margrete Eloise Diamante Eloise Gunn Eloise Trude Eloise Wenche Anonymkode: 3d65d...3d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #6 Del Skrevet 5. mai 2020 Marceline Vibeke Marceline Amalie Marceline Savannah Marceline Oddbjørg Marceline Stine Anonymkode: 3d65d...3d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #7 Del Skrevet 5. mai 2020 Sandra Marceline Thea Eloise Emma Marceline Ida Eloise Mia Eloise Charlotte Eloise Viola Marceline Tabita Eloise Olea Marceline Andrea Marceline Anonymkode: 91ed3...b72 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #8 Del Skrevet 6. mai 2020 Marceline var veldig søtt til en mark i en barnebok (om det ikke uttales marke-liiine, vet jeg ikke hvordan det skal uttales). Eloise var fint, og jeg tipper det ikke er så mange som vil si Eloyse. Anonymkode: 80ecb...d70 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #9 Del Skrevet 7. mai 2020 Eloise er søtt ,men jeg tror alltid det nøles når det uttales. «Eeeeeh,Louise» Anonymkode: 92770...a81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #10 Del Skrevet 7. mai 2020 Det er vel strengt tatt mellomnavn du tenker på, men fornavn nummer to. Men tja, fine navn i og for seg, men det spørs hva navnet skal stå mellom. Britt Marceline Gundersen blir stilkræsj, og Savannah-Jasmine Marceline von Tangen Bang-Berg Olsén blir litt too much? Bare mine tanker Anonymkode: 3f53a...ffb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #11 Del Skrevet 7. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vel strengt tatt mellomnavn du tenker på, men fornavn nummer to. Jahaja. Anonymkode: 6ea21...c45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
noragrets Skrevet 7. mai 2020 #12 Del Skrevet 7. mai 2020 For de som ikke vet er Marceline fransk og uttales mar-se-LIN, trykk på siste stavelse. (Eventuelt mar-se-LI-ne om man vil fornorske uttalen). Jeg synes begge navnene er fine, selvom jeg liker Louise eller Elise mye bedre enn Eloise. For meg er det viktig at mellomnavn passer til fornavnet, så det er vanskelig å si når man ikke vet hva det skal passe med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #13 Del Skrevet 7. mai 2020 36 minutter siden, noragrets skrev: For de som ikke vet er Marceline fransk og uttales mar-se-LIN, trykk på siste stavelse. (Eventuelt mar-se-LI-ne om man vil fornorske uttalen). Jeg synes begge navnene er fine, selvom jeg liker Louise eller Elise mye bedre enn Eloise. For meg er det viktig at mellomnavn passer til fornavnet, så det er vanskelig å si når man ikke vet hva det skal passe med. På østlandsk/trøndersk vil det nok bli "Marsj-e-lin(e)", ettersom rs uttales på denne måte (retrofleks) i de fleste dialektene i disse områdene. Ikke spesielt pent... Jeg synes Eloise Marceline var helt grusomt. Eloise går an for seg selv eller med et annet navn, men kombinasjonen var helt forferdelig. Anonymkode: 1306d...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #14 Del Skrevet 7. mai 2020 Får håpe etternavnet står i stil.... Anonymkode: 47b9e...a55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #15 Del Skrevet 7. mai 2020 Synes begge var fine Aller finest dersom fornavnet ikke er så spesielt kanskje.. Anonymkode: da0b3...bb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #16 Del Skrevet 8. mai 2020 22 timer siden, noragrets skrev: For de som ikke vet er Marceline fransk og uttales mar-se-LIN, trykk på siste stavelse. (Eventuelt mar-se-LI-ne om man vil fornorske uttalen). Jeg synes begge navnene er fine, selvom jeg liker Louise eller Elise mye bedre enn Eloise. For meg er det viktig at mellomnavn passer til fornavnet, så det er vanskelig å si når man ikke vet hva det skal passe med. Takk, den forklaringen trengte jeg, og sikkert mange andre som skal lese navnet (noe jeg ikke hadde unnet mitt barn). Hva med å heller bruke Madelen som ligner, men færre vil uttale feil? Madelen er penere enn Masjeline og høres mer ut som et ordentlig navn enn Markeline. Som fransk navn, synes jeg det var pent da. Anonymkode: 80ecb...d70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 8. mai 2020 #17 Del Skrevet 8. mai 2020 Det er vanskelig å si når man ikke vet hva slags navn det skal passe sammen med. Men hvis du mener at begge navnene skal brukes i hverdagen, kan det fort bli litt voldsomt og tungvint. Noe som igjen fort kan føre til at personen får et kortere kjælenavn, som kan bli hva som helst. Spesielt unger kan være veldig kreative der Anna Madelen kan bli til Amma Anna Eloise kan bli til Ise osv, osv, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå