Gå til innhold

Hvorfor er utseende så viktig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk betrakter deg som en helt annen person basert på hvordan man ser ut. Hvorfor? Merker på meg selv at jeg blir mer deprimert de dagene jeg ser sliten og fæl ut, enn de dagene jeg ser bra ut. Blir nesten irritert på meg selv for at jeg lar utseende bety så mye for meg.

Anonymkode: 69aaf...a6a

Videoannonse
Annonse
Gjest FunnyBoy123
Skrevet (endret)

Husk at utseendet er en ting, men personligheten er det som virkelig viser hvem DU er. Ikke heng deg for mye opp i utseendet, og nyt livet. De folkene som klager på utseendet ditt er folk som ikke har det bra med seg selv.
Husk jo mer selvsikker du er, jo bedre vil du se ut! Tro meg, det første damer analyserer er selvtilliten. Sånn er det bare. 

Endret av FunnyBoy123
Skrevet
4 minutter siden, FunnyBoy123 skrev:

Husk at utseendet er en ting, men personligheten er det som virkelig viser hvem DU er. Ikke heng deg for mye opp i utseendet, og nyt livet. De folkene som klager på utseendet ditt er folk som ikke har det bra med seg selv.
Husk jo mer selvsikker du er, jo bedre vil du se ut! Tro meg, det første damer analyserer er selvtilliten. Sånn er det bare. 

Det er helt riktig som du sier! ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Sånn helt grunnleggende handler vel dette om at attraktivitet = god kandidat for reproduksjon. 

Noe i hjernen vår foretrekker symmetri og tegn på sunnhet i utseendet. 

Kan også sikkert være delvis påvirket av nåtidens skjønnhetsidealer. 

Uansett så har dessverre utseendet en del og si, men samtidig har jeg personlig erfart flere ganger at jeg har mislikt eller likt noen kun basert på utseendet, og deretter endret fullstendig mening etter å ha blitt kjent med dem. Så personlighet, kanskje spesielt selvsikkerhet, har makt. 

Anonymkode: 979c5...125

AnonymBruker
Skrevet

Hva er denne symmetrien og hvordan måles den?

Anonymkode: 7a2d9...e97

AnonymBruker
Skrevet

Og påvirker denne symmetrien personligheten vår?  Og kan man endre symmetrien?

Anonymkode: 7a2d9...e97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...