Gå til innhold

Fryse havregrøt?

rampeguri

Anbefalte innlegg

Går det an å fryse havregrøtrester? Har begynt å lage havregrøt til frokost, men blir ofte en liten dært igjen. Havregrøt er fint å bruke i brød, men det er liksom ikke hver dag jeg baker brød....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Anbefaler heller å lage en liten dært mindre grøt neste gang, så slipper du problemstillingen med å måtte kaste mat, eller bruke energi på å fryse det ned. 

Anonymkode: 4c68f...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg lager en stor porsjon så blir det alltid noe igjen og det setter jeg i kjøleskapet og spiser det kaldt
neste gang jeg har lyst på noe. Jeg strør over sukker, kanel og en neve rosiner og det smaker godt syns jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går helt fint, kan også varmes opp igjen, eller tas med på jobb.

Anonymkode: de90c...279

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Når jeg lager en stor porsjon så blir det alltid noe igjen og det setter jeg i kjøleskapet og spiser det kaldt
neste gang jeg har lyst på noe. Jeg strør over sukker, kanel og en neve rosiner og det smaker godt syns jeg.

Hvor lenge kan den stå i kjøleskapet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tipper det går helt fint å fryse. Det vi gjør med slike rester her i huset, er å sette dem i kjøleskapet for så å varme opp i mikroen når noen har lyst på grøt igjen. Tynner grøten litt ut med vann/melk før den varmes opp, da den tykner når den blir kald.

Anonymkode: 00b17...305

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, lillesnillelilla skrev:

Jeg pleier å ta den dagen etter, men i en plastboks med tett lokk går det sikkert an noen dager til. Kanskje. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, lillesnillelilla skrev:

Flere dager :) Bare se og lukt på den når du tar den ut for å spise den. Om den lukter surt/vondt eller det er mugg på den, er den for gammel.

Anonymkode: 00b17...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Khloe

Mål opp hvor mye havregryn du tror du spiser, så justerer du etter hvert som du får en pekepinn på hvor mye du faktisk orker. En standard porsjon havregrøt sies å være 40 gram. Personlig synes jeg det er i minste laget, men det kan være et greit utgangspunkt å justere etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...