AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1 Skrevet 5. mai 2020 Hei! Etter mye testing og negative svar på bla. cøliaki osv mener legen at jeg sannsynligvis har IBS og bør prøver low FODMAP for å finne ut hva jeg faktisk reagerer på. Syns det virker fryktelig tungvint, men jeg skal fullføre Det jeg lurer på om noen har prøvd det og fått en bedre mage? I tillegg er jeg litt forvirret av reintrouksjonsfasen. Hvis jeg fks ikke reagererer på en gruppe mat, kan jeg fortsette å spise den når jeg introduserer ny gruppe? Står så mye forskjellig overalt. Anonymkode: e24ee...980
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #2 Skrevet 5. mai 2020 Nei, du skal ikke blande inn mat som du tror du tåler. For alt du vet kan dette være nok til at du reagerer mer på ny mat enn du burde ha gjort. Ja, har fått veldig mye bedre mage. Når du har lært deg hva du tåler, er det ikke noe stress lengre med maten. Anonymkode: 3714e...774
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #3 Skrevet 5. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, du skal ikke blande inn mat som du tror du tåler. For alt du vet kan dette være nok til at du reagerer mer på ny mat enn du burde ha gjort. Ja, har fått veldig mye bedre mage. Når du har lært deg hva du tåler, er det ikke noe stress lengre med maten. Anonymkode: 3714e...774 Jeg mente ikke å blande inn mat jeg ikke tåler i begynnelsen, men når jeg ,ed fase to. Fks at jeg tester ut melk i en uke. Dette går fint, ingen mageproblemer. Når jeg da fks tester ut brød, kan jeg fortsette å drikke melk eller må jeg kutte ut det? Så bra at magen din har blitt bedre Anonymkode: e24ee...980
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå