Gå til innhold

baby på fly


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest flyfilla

Lurer bare på om noen har tips til hvordan man kan få en hyggelig flytur med babyen? Dvs unngå øreverk. Vet det er lurt å amme. men hva hvis han ikke er sulten. Hva med stellesituasjonen? er det plass til å skifte bleie på det trange flydoet eller?

Bare lurer...

Sønnen min er 9 md, og vi skal bare fly et par timer innenriks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -hild ikke innlogget

Jeg har flydd flere ganger med snuppa, og det har gått så greit så! Hvis flyet ikke er fullt, kan du spørre pent om du får med barnesetet på flyet (forutsatt at du har av Maxi-cosi-typen - altså lite og lett). Det er godt å ha!

Lillemor har ikke vært plaget med ørene under noen av turene - jeg prøvde meg på å amme, men det var ikke spesielt vellykket.. Ta med smokk, noe som kan underholde, og håp at ungen tar seg en god lur på turen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk smokk eller tommel, eller et eller annet som han suger på for å få ut trykket i ørene. Doene på fly har et stellebord (om enn ikke så stort) og det går fint å skifte på en 9 mnd. gammen baby der!

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an å fly med en på 9 mnd.Hadde en lang flytur med en på 6 mnd, g det gikk helt greit. Både bleieskift og mat (fikk flaske). Det som er viktig er at barnet har noe å suge på når flyet tar av og når det lander. Vi reiste med Lufthansa og de hadde nedfellbart stellebord som hang på veggen over do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flyfilla

Ok! Takk for svar!

Da gir jeg han smokken ihvertfall. Han sovner ikke bare sånn uten videre lenger, så det blr nok vanskelig. Har seg en eller to lurer i løpet av dagen, og da må han være skikkelig trøtt for å sovne, og trilles.

Har fått svært, fasmontert bilsete for et par uker siden, så det kan vi ikke ta med :-)

Han vil helst åle seg full fart framover, så det skal bli meg et liv å ha han på fanget et par timer :cry: Men det går vel greit, bare jeg har med litt spennende leker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unger under 2 år er jo "gartis" (vel på rutefly må de vel betale litt), men jeg vet om mange som velger å bestille eget sete til ungen (sitter jo så klart på fanget under take off og landing) så de får bedre plass.. klart er ungen bare 9 mnd gammel er den jo ikke så stor,, men når den begynner å nærme seg 2 år begynner det kanskje å bli litt deilig at han/hun har litt ekstra plass.

Ellers da med noe som han kan leke med, og en bamse eller noe. har vært på mange fly turer der foreldrene ikke har med noe til barna og barna sutrer hele turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det gikk kjempegreit å fly med sønnen min på den alderen. Hvis du sier fra til flyselskapet, så kan du få reservert plassene foran, sånn at dere har ekstra god plass foran setene. Da kan babyen leke litt på gulvet.

Vi opplevde heller ikke øreproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du flask for du plass foran på midtrekka ja..

barn under 12 år får ikke sitte foran nødutgangene.

på rutefly er det jo generelt god plass (vel sett i forhold til charterfly da... kom hjem med charterfly i natt. synes synd på de som hadde de litt strørre ungene på fanget da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammet under både avgang og landing men hun gråt nå litt alikevel da! Til barn over 1 år og voksne får man kjøpt spesielle ørepropper som gjør at man ikke får vondt i ørene når man flyr. De har iallefall hjulpet meg veldig da jeg plages veldig med dette! Husker ikke hva de heter nå, men de selges iallefall på enkelte apoteker!

Og husk å pakk ned rikelig med bleier! Da vi flydde til Thailand og Malaysia klarte vi å gå tom. Heldigvis var det noen flere med barn på flyet sånn at vi fikk nok.

Reiser dere med rutefly er det bedre plass ja. Vi skal snart til Mauritsius og da får vi seng til å legge den lille i. En sånn liten en som man henger foran seg. De er kjempekjekke. Noen charter kan også tilby disse.

Leker må man ha, drikke og mat også for man kan ikke stole på at de har dette ombord til sånne små.

Lite teppe og skifte tøy til både barn og voksne. Iallefall om barnet gulper :wink:

Lykke til!

Hilsen fra Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...