AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1 Skrevet 4. mai 2020 Hei! Skriver her om håp at noen har erfaringer og et svar på mitt problem ang min Toyota Avensis 2.2l D-cat 2007mod. Ca 1 mnd siden gikk bilen tom for vann,den ble kjørt med lite vann til bilen gikk i nødmodus. Bilen ble varm og ville ikke kjøre mer. Visste ikke på tidspunktet om jeg skulle helle på rød eller blå vann i farten , så det endte med å helle på blå. Bilen har nå gått bra uten problemer i ca 1 mnd etter hendelsen. Og nå, 1 mnd senere (denne uka) fant vi ut at bilen skulle ha rød. Vi tok en radiator rens på den , og flushet bilen for gammelt vann og rester av blå. Deretter fylte på rød. Men dagen etter begynte bilen å miste ca 1 og 2 liter vann hver gang jeg kjørte den. Den spyttet ut masse vann under kjøring. Vi prøvde å lufte den for bobler og prøvde å finne lekkasjen . I dag ble bilen værre og luktet eksos inne i bilen og ut fra kjølevannet. Tillegg til motoren lager nye lyder. Det er lyder helt klart ikke skal være der. Kan nevne at det ikke er olje i vann eller vann i olja da vi også byttet ny olje for par dager siden også. Kan nevne at jeg har hatt problemer med varm luft tidligere i vinter også. Kald luft selv om jeg prøvde å få varmt. Plutselig kunne det skifte til varm. 10 min senere kald igjen. Bilen har gått 140.000km. Anonymkode: 89bdf...ab2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #2 Skrevet 4. mai 2020 Garantert gåen toppakning. Anonymkode: 7fb2e...ecd
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #3 Skrevet 4. mai 2020 Høres veldig slik ut, ja. Tror du at du har radiatorlekkasje i tillegg? Den bilen er nok ferdig. Anonymkode: 2c851...820
Mons Skrevet 4. mai 2020 #4 Skrevet 4. mai 2020 Gjorde samme tabben selv en gang. Audi med 2,8 V6. Visste den skulle ha rød og tok bare feil flaske i mørket. Etterfyllte med en halv liter blå for å få opp frysepunktet. Etter noen uker begynte varmeapparatet å svikte. Registeret lekket kjølevannet inn i kupeen. Måtte skiftes. En arbeidskrevende jobb. Det viste seg også at radiatoren var lekk og måtte byttes. I TS sitt tilfelle tipper jeg toppakningen er gåen i tillegg til stor sannsynlighet for register og radiator. Da begynner vi å snakke om huggern. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå