Gå til innhold

Sovepose

Diana

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å sove en del ute i sommer. Jeg har hengekøye, men trenger sovepose. Jag har ikke peil på soveposer, og lurer på om noen av dere har tips til en god sommer sovepose? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kleshengeren

Hva slags sovepose du trenger kommer veldig an på temperaturen og om det er fare for regn eller annen fuktighet. 

Generelt er dunpose varmere og lettere, men syntetisk pose tåler fukt bedre.

Anbefaler også å ha liggeunderlag i hengekøya. Da holder man varmen bedre, og det er etter min erfaring lettere å sove godt fordi man ikke synker like mye ned og unngår banan-formen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Få hjelp i en sportsbutikk til å finne en som passer deg, les gjerne litt tester og hva som kan være lurt å tenke på før du går i butikken. Vil også anbefale deg en 3-sesongspose fremfor en ren sommerpose. I Norge kan det bli ganske kaldt om natten, og det er lite som ødelegger en tur mer enn å våkne av at man fryser. 3-sesongposene tåler lavere temperaturer enn rene sommerposer, og er dermed mer anvendelig. Da sparer du også ny investering om du vil sove ute på andre tider i året enn kun sommermånedene. Liggeunderlag som nevnt over er også viktig for isolasjonen og hindre at du blir kald. 

https://www.helsport.no/kjopsguide-slik-velger-du-rett-sovepose

https://www.magasinet.no/blogg/hvordan-velge-sovepose/

Anonymkode: ee85f...de2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for en 2-sesongs jeg også, spesielt om det er i hengekøye du skal sove. Liggeunderlag må du også huske :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...