AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #1 Skrevet 3. mai 2020 Vi fikk hund i fjor, men da bodde vi midt i en stor by og var sjeldent i skogen, så da nøyde vi oss med å se grundig over hunden etter skogtur. Nå flytter vi etterhvert til et sted hvor et skogholt blir det naturlige turområdet, og tenker da selvfølgelig mer på flått. Jeg prøver å lese meg opp på hva som er best, men synes det er vanskelig. Jeg liker ikke slike dråper som gjør pelsen klissete. Må flåtthalsbånd være på døgnet rundt for å gi effekt, eller bare når man er ute? Jeg synes tabletter virker som den beste løsningen, men finnes det noen ulemper med de? Har også sett noen ha en slags krystall-halsbånd, fungerer disse faktisk? (det er snakk om en hund med type pels som en elghund) Blir veldig glad for alle erfaringer Anonymkode: a6df7...a20
Julie Skrevet 3. mai 2020 #2 Skrevet 3. mai 2020 Har kun erfaring med Bravecto, denne gjør sin misjon på bikkja mi i hvertfall. Hørt mye bra om Scalibor (halsbånd) og Nexgard også. Vet det selges en ulike reseptfrie varianter i dyrebutikker o.l men har tilgode å høre at de faktisk funker slik de lover.
Min_hund_er_Grå Skrevet 3. mai 2020 #3 Skrevet 3. mai 2020 Bravecto funker bra. Dette er i pille form. Dosa varer ca 3 mnd. Her må flåtten bite hunden for å få i seg giften som dreper den. Dette funker bra, men du kan risikere at hunden tar med flått inn. Som fremdeles henger i pelsen. Dette fåes på resept hos veterinær. ca 750,- pr dose for 40kg hund. Har ikke se noen resultater som tilsier at alternative bånd og midler faktisk funker. Flått halsbåndet skal sitte på hele tiden, må taes av når hunden evt skal bade. Ikke bra å få på huden. Disse kan gi stygge sår og utslett hos noen hunder.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #4 Skrevet 4. mai 2020 Hør med veterinæren din og bli enig om hva som passer best for dere. Tabletter som Bravecto gjør at flått som biter seg fast dør. Mens halsbåndene og dråpene gjør at flåtten ikke fester seg. Noe vil det alltid bli hvis det er mye flått da, men langt mindre enn uten behandling Anonymkode: 0bd15...25b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå