AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #1 Skrevet 3. mai 2020 https://nettbutikk.fretex.no/dame?sortBy=Newest&pageNumber=2&filterBy=Farge|Rosa%3BFarge|Rød%3BFarge|Oransje Var inne på siden , og kikket. De selger vanlig kjedeklær til samme pris, eller høyere pris enn nytt tøy. Da faller da poenget med å kjøpe brukte klær for lommeboken sin del bort. Dette er da veldig synd for miljøet , når man både vil være miljøbevisst og prisbevisst . Man kjøpe nyere klær i lik kvalitet ,til en lavere pris. Jeg tror hvis de hadde ned prisene , så hadde folk kjøpt brukt over nytt. Fretex burde vært et bra alternativ for folk som vil spare penger samtidig som de har lyst til å gjøre en innsats for miljøet. Anonymkode: bce18...3b1 9
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #2 Skrevet 3. mai 2020 https://nettbutikk.fretex.no/produkter/dame/klar/kjoler/palettkjole-/ Et eksempel. Anonymkode: bce18...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #3 Skrevet 3. mai 2020 Derfor kaster jeg alt av gjenbrukstøy i restavfallet 😉 Anonymkode: 9497d...e89 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #4 Skrevet 3. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Derfor kaster jeg alt av gjenbrukstøy i restavfallet 😉 Anonymkode: 9497d...e89 Dere har kun fretex? Her er det innsamling for 2-3 andre også som går til fattige/idrettslag/utlandet. Anonymkode: 72d67...5a7 8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #5 Skrevet 3. mai 2020 Jeg gir heller til kirkens Bymisjon . De selger plagg for 20-50kr. Anonymkode: bce18...3b1 8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #6 Skrevet 3. mai 2020 Det har vært artikler om det før og grunnen for at det er slik er at Fretex fører standard satser på klesplaggene. Det du viser til er jo merkeklær eller vintage, og selvsagt koster det deretter. Jeg leverer alltid klærne mine til Fretex. Har levert både merkeklær og klær fra billigkjeder. Jeg liker at klærne mine kan leve videre selv om de ikke passer meg lenger, samtidig som jeg støtter en god sak. Har selv funnet fine kupp der så det er jo godt mulig å finne en skatt eller to, selv om de har blitt mer bevisst på markedsverdien til merkeklær. Jeg fant feks en kjole fra Chloé der til bare en brøkdel av nypris. Anonymkode: 98cdf...999 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #7 Skrevet 3. mai 2020 Jeg vil også at klærne mine at skal leve videre etter jeg "er ferdig med de",og at andre får glede av de,men synes Fretex selger helt ordinære varer til alt for høy sum. Har kikket litt ,og det handler ikke bare om merkeklær og vintage som du sier. De selger HM klær og Cubus til like mye som nypris eller høyere. Folk vil gjerne at klærne sine skal glede andre,men det blir litt imot sin hensikt hvis man kan kjøpe nye klær til samme pris som brukte. Da tror jeg folk vil unngå å kjøpe der. Jeg donerer alltid mine klær for har ikke samvittighet til å kaste helt fine hele klær. finkjoler etc. Ga alltid til Fretex før ,men vil ikke støtte de lenger. De tenker bare å kapitalisere seg på folk donasjoner. Jeg vet de har folk på arbeidstrening etc. De gir de folkene sjelden jobb etter arbeidstrening. Dette blir da gratis arbeidskraft for fretex . De som er på arbeidstrening får pengene sine fra nav. Nav gir de også lønnstilskudd. Summen av alt får meg til å tenke at de er ganske kyniske. Anonymkode: bce18...3b1 18
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #8 Skrevet 3. mai 2020 Fretex kan ryke og reise. Anonymkode: 4edf5...0d6 6
Gjest bienvilleparish Skrevet 3. mai 2020 #10 Skrevet 3. mai 2020 Derfor jeg hiver i den grønne containeren. UFF eller noe sånn
Gjest Boron Skrevet 3. mai 2020 #11 Skrevet 3. mai 2020 Og DER sluttet jeg å gi til Fretex. Skammelig.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #12 Skrevet 3. mai 2020 Jeg donerer og handler i en lokal gjenbruksbutikk som gir overskuddet til Stine Sofie stiftelse. Har gjort mange kupp der og det jeg leverer er det også. Fretex holder jeg meg langt unna. Anonymkode: 57909...cde 9
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #13 Skrevet 3. mai 2020 De smeller jo bare Vintage på gammalt ræl og tar en formue for det. Da jeg var på Fretex butikk ville de ha 300 for en genser med HULL i... Anonymkode: 9440b...87a 8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #14 Skrevet 3. mai 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg donerer og handler i en lokal gjenbruksbutikk som gir overskuddet til Stine Sofie stiftelse. Har gjort mange kupp der og det jeg leverer er det også. Fretex holder jeg meg langt unna. Anonymkode: 57909...cde Hvor ligger denne? Anonymkode: a06ae...88c 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #15 Skrevet 5. mai 2020 Kan det være markedet som bestemmer prisen? At flere vil handle brukt enn det som selges? Anonymkode: 372de...cf6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #16 Skrevet 5. mai 2020 Jeg gir til alle andre en Fretex, nettopp fordi de overpriser varene. Her har vi heldigvis 3 konteinere, og jeg gir som oftest til SOS-barnebyer. Anonymkode: da9a3...79b 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #17 Skrevet 5. mai 2020 Jeg har sluttet å gi til Fretex. Sjokkerende høye priser. Gir til veldedige organisasjoner som gir klær til dem som trenger det. Anonymkode: 5c132...e8c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #19 Skrevet 5. mai 2020 Når det gjelder donasjon av klær til andre land er ikke det uproblematisk. Mange steder som blir donert til har landets egen klesindustri falt til nærmest ikke-eksisterende. Det er mange jobber som går tapt på de enorme mengder som blir donert. Anonymkode: c6aa7...821 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #20 Skrevet 5. mai 2020 Klærne våre går rett i søpla når de ikke brukes lengre. Anonymkode: 8cc1b...f6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå