Gå til innhold

Redd for penis

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er ei jente på 20 år og sliter veldig med å «like» peniser. Blir ukomfortabel når jeg tenker på de.. føler en slags redsel i nærheten av de. Bare å ligge i «spoon» og kjenne den inntil ryggen/rumpa er så ubehagelig (dette er da med klær på) har aldri tatt på (med eller uten klær) eller sett en penis in real Life, bare sett på uønskede dickpics.... Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å gå over frykten.. stresser og får nesten angst hver gang jeg snakker med en gutt om å ha sex. Bare tanken på selve penisen er vond.. og dette irriterer meg veldig, for jeg  vil virkelig ha samleie, men klarer det rett og slett ikke... 

Anonymkode: 6eac1...06d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at du ikke er lesbisk?

Anonymkode: 3ee23...7e5

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at du ikke er lesbisk?

Anonymkode: 3ee23...7e5

Hva med å tenke etter to ganger, før du trykker send? 

Anonymkode: a23d2...d64

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Kan være vaginisme eller endometriose eller noe sånt. Anbefaler å gå til en helsesøster/lege og snakke om det. 

Jeg ville funnet en fyr jeg stoler på å prøvd meg fram. Ikke stress og ikke gjør noe du ikke er komfortabel med!

Anonymkode: e6cea...451

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke helt hva du er redd for, hva skal penisen gjøre liksom? Det er jo ikke en edderkopp vi snakker om. Men hva vet vel jeg, kanskje det er en form for en slags sjelden fobi.

Anonymkode: 9a850...ff1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan være vaginisme eller endometriose eller noe sånt. Anbefaler å gå til en helsesøster/lege og snakke om det. 

Jeg ville funnet en fyr jeg stoler på å prøvd meg fram. Ikke stress og ikke gjør noe du ikke er komfortabel med!

Anonymkode: e6cea...451

Vaginisme er vel en fysisk tilstand, og så langt har hun vel aldri kommet at hun har funnet ut at hun har fysiske sperrer.

Dette tolker jeg som en psykisk sperre / tilstand der hun blir uvel av å tenke på en penis og enda mindre klarer tanken å berøre en. Det var noen ovenfor som nevnte edderkopper, så en fobi på linje med det vil vel kreve litt terapi.

Men hvem vet, kanskje det er noen på forumet som har opplevd noe lignende og kan gi henne noen råd.

Anonymkode: d88a7...47b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er ei jente på 20 år og sliter veldig med å «like» peniser. Blir ukomfortabel når jeg tenker på de.. føler en slags redsel i nærheten av de. Bare å ligge i «spoon» og kjenne den inntil ryggen/rumpa er så ubehagelig (dette er da med klær på) har aldri tatt på (med eller uten klær) eller sett en penis in real Life, bare sett på uønskede dickpics.... Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å gå over frykten.. stresser og får nesten angst hver gang jeg snakker med en gutt om å ha sex. Bare tanken på selve penisen er vond.. og dette irriterer meg veldig, for jeg  vil virkelig ha samleie, men klarer det rett og slett ikke... 

Du trenger ikke like "peniser", bare den som tilhører den du evt skal ligge med. Kanskje ha et forhold til.

At du aldri har sett en penis før tviler jeg på. Men det er jo helt klart en forskjell på å se en kropp, og å skulle ha sex med noen. 

Anonymkode: 5a8b1...015

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke dette er så uvanlig og synes det er rart det ikke blir snakka mer om. Jeg har hatt det på samme måte. Var veldig sent ute med alt. Du må nesten ta ting litt i ditt eget tempo, jeg har alltid vert veldig tydelig på hva som ikke har vert aktuelt 😅 og jeg har hatt gutter som er veldig tålmodige med meg. Prøvde å være lesbisk en periode også, synes på en måte det var lettere, men interessen av det har gått litt bort. Jeg liker også intimitet som ikke på død og liv må handle om kjønnsorganer uansett. 

Anonymkode: 66b7e...2d7

• Liker 2
Skrevet

Jeg var livredd jenter i den alderen din TS, jeg måtte bruke alkohol. Ikke bruk det du da hvis du ikke er komfortabel med det. For meg klarte jeg å slippe meg mere løs, var jo ganske så sjenert fra før da. Jeg var redd for å komme for fort, og redd for å gjøre noe galt som kunne såre henne... Jeg traff heldigvis ei som var litt eldre og forsto mitt lille problem, hun var så flink på å få meg til å føle meg trygg. Til slutt løsnet den frykten og siden den gang har jeg alltid elsket kvinner😍 ...så hvis du finner en du kan stole på, tror jeg nok det bare er en liten tur utenfor komfortsonen... så liker du nok peniser bedre🙄

• Liker 3
Gjest Tobias Juul Grythe
Skrevet

Okey og det er ingen grunn til det? Kan skjønne de som har opplevd overgrep. Prøvd psykolog til å bli kvitt angsten? Det hjelper også hvis du utsetter deg for det du er redd for. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Tobias Juul Grythe skrev:

Okey og det er ingen grunn til det? Kan skjønne de som har opplevd overgrep. Prøvd psykolog til å bli kvitt angsten? Det hjelper også hvis du utsetter deg for det du er redd for. 

Jeg er ikke TS, men mulig at jeg så på for mye Oprah i oppveksten. Veldig masse overgrepshistorier kan man si.. bra det, men kanskje ikke så bra om man aldri har hatt sex før. 

Anonymkode: 66b7e...2d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende du kan ha nytte av å prate med en sexolog, TS.

Min første kjæreste hadde liknende problematikk som deg. Hun var åpen om det, dette gjorde det mulig for meg å ta hensyn. For vår del gjorde vi det slik at jeg lå helt stille på rygg de første gangene vi hadde sex mens hun ridde meg, slik at hun til en hver tid kontrollerte hvor mye som var inne i henne og tempoet. På den måten ble det litt tryggere.

Nå nevner du ikke om du allerede bruker sexleketøy eller slikt ikke, men det kan hende du kan bli mer komfortabel med en penis ved å prøve en dildo først? 

Anonymkode: 03feb...957

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå deg, har nok litt av dette selv. Har en god og trygg partner som jeg har hatt i mange år. Jeg liker ikke så godt å ta på penisen, og samleie kan også gi litt angst. Men det går fint. Har aldri syntes at peniser er sexy eller flotte, dickpics er bare ubehagelige. Er helt heterofil og tenner på menn, men det har ingenting med penisen å gjøre. Jeg tenker at du kanskje ikke er helt klar for sex enda. Jeg ville ventet til du har en fast kjæreste du er 100% trygg på og som DU vil ha sex med.

Anonymkode: 12cd9...16c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hei  TS :) Du er ikke alene. Faktisk startet jeg en tråd som ligner veldig på denne for omtrent ni år siden :P Var ukomfortabel rundt peniser, og da jeg hadde sex, så jeg aldri ned. Synes det var noe skummelt med dem (det at de beveget seg/ble harde/slappe/liksom levde) og det skal nevnes at jeg har en utpreget slangefobi som har vært ekstrem siden barndommen. Kanskje en sammenheng der. 
Se bort fra svarene om "
vaginisme eller endometriose", og at du er lesbisk :P 
Jeg er veldig enig i svaret over her som sier at du trenger ikke å "like peniser". Men det er jo et mål at du ikke skal være redd for en kjæreste sin, på sikt.

Jeg hadde en kjæreste på den tiden, og han la merke til at jeg aldri så ned, og at jeg virket fjern. På den tiden fikk jeg ingen seksuell glede av det som skjedde, følte bare at det var forventet av meg. Han var en veldig snill fyr, så det gikk faktisk an å si det til ham. Jeg sa ikke at jeg syntes den var ekkel eller noe, for mange menn har jo litt identitet og stolthet knyttet til penis. men jeg sa at jeg følte meg litt utrygg, og at det ikke var hans feil, men at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Han var veldig tålmodig. Løsningen for oss ble faktisk at han skulle ligge helt stille en dag, og at jeg rett og slett kunne studere den, ta meg god tid og gjøre akkurat det jeg klarte, i mitt eget tempo. Det må sies at dette var en mann jeg var forelsket i, og som ønsket meg godt. Det er veldig viktig at du ikke utsetter deg for noe som blir utrygt, tror jeg. Og jeg er IKKE enig med de andre her i at psykolog nødvendigvis er tingen. 
Sier ikke det fordi jeg er negativ til terapi generelt (har selv psykolog), men fordi du lett kan risikere å blåse dette opp og gjøre det større og verre for deg selv. 
Du trenger ikke å ha blitt utsatt for noe overgrep for å ha et negativt forhold til peniser. Det er en veldig vanlig og enkel antakelse som kan gjøre vondt verre, for vi forteller oss selv at det nødvendigvis må være så dramatisk, som at man er SÅ unormal/skadet pga. denne frykten. Det er mange jenter som må bruke tid på å bli komfortabel med penis. Jeg var sammen med denne mannen i flere år, men det tok over et år før jeg begynte å føle noe seksuell glede selv. Det som hjalp var at jeg ikke trengte å "like peniser", og jeg fokuserte bare på hans. Og siden han var snill mot meg, og brydde seg om meg, så ble også hans penis litt mindre skummel. 
Jeg er helt for å forstå seg selv og finne ut av ting, men jeg har også erfart at man kan snakke ting i hjel, og gjøre ting større enn de trenger å være. Derfor jeg råder deg til å tilgi deg selv for denne frykten, akseptere den, og ha tillit til at den vil bli mindre etter hvert som du får trygge gode erfaringer.

Lykke til :) 

Anonymkode: b8951...815

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det også sånn, jeg var sent utviklet og var ikke interessert i gutter i det hele tatt før jeg var voksen. Da traff jeg en fantastisk fyr som hadde et veldig avslappet forhold til sex. Jeg var veldig forelsket i ham, så dermed forsvant frykten og de negative følelsene for penisen hans.

Jeg hadde det likevel sånn med andre menns peniser (dvs de jeg ikke var seksuelt interessert i) helt til opp i 30-årene. Jeg kjente meg helt dårlig bare jeg tenkte på hva menn hadde mellom bena. Men det forsvant, heldigvis, og jeg tenker ikke lenger på menn på den måten. Men jeg synes fremdeles dickpics er kvalme å se på og opplever det kun invaderende og ekkelt. 

Anonymkode: 4c43d...b07

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde det også sånn, jeg var sent utviklet og var ikke interessert i gutter i det hele tatt før jeg var voksen. Da traff jeg en fantastisk fyr som hadde et veldig avslappet forhold til sex. Jeg var veldig forelsket i ham, så dermed forsvant frykten og de negative følelsene for penisen hans.

Jeg hadde det likevel sånn med andre menns peniser (dvs de jeg ikke var seksuelt interessert i) helt til opp i 30-årene. Jeg kjente meg helt dårlig bare jeg tenkte på hva menn hadde mellom bena. Men det forsvant, heldigvis, og jeg tenker ikke lenger på menn på den måten. Men jeg synes fremdeles dickpics er kvalme å se på og opplever det kun invaderende og ekkelt. 

Anonymkode: 4c43d...b07

Jeg har der likt som deg TS, og også den jeg siterer over her! Er nå 32 år og det har bedret seg (endel) siden starten.
Har hatt sex og er ikke like redd. Men synes fortsatt det er litt skummelt og er ikke frelst av peniser. Ser ikke så mye ned og synes en guttekropp kan være fin, men da egentlig mye mer sexy med undertøy/en Boxer på! 
Tipset mitt er bare å ta det veldig rolig, i ditt tempo, være med folk som respekterer det og håpe at det sakte men sikkert bedrer seg. Lykke til❤️

Anonymkode: 14357...d5b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha tatt det opp med fastlegen din. Det er gjerne ubehagelig å prate om det, men i dag kan du også sende melding via helsenorge til de fleste fastleger. Da kan du kanskje få henvisning til noen du kan prate med om problemet. Det er ikke kjekt at man går rundt og er redd. En vagina er laget for å ta imot en penis og de fleste syns det er deilig å ha sex når man har prøvd det. Eksen min var redd for at det skulle gjøre vondt også så hun fikk bedøvende krem som vi skulle bruke første gangen. Det gikk veldig fint. 

Anonymkode: 3e7e6...728

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei  TS :) Du er ikke alene. Faktisk startet jeg en tråd som ligner veldig på denne for omtrent ni år siden :P Var ukomfortabel rundt peniser, og da jeg hadde sex, så jeg aldri ned. Synes det var noe skummelt med dem (det at de beveget seg/ble harde/slappe/liksom levde) og det skal nevnes at jeg har en utpreget slangefobi som har vært ekstrem siden barndommen. Kanskje en sammenheng der. 
Se bort fra svarene om "
vaginisme eller endometriose", og at du er lesbisk :P 
Jeg er veldig enig i svaret over her som sier at du trenger ikke å "like peniser". Men det er jo et mål at du ikke skal være redd for en kjæreste sin, på sikt.

Jeg hadde en kjæreste på den tiden, og han la merke til at jeg aldri så ned, og at jeg virket fjern. På den tiden fikk jeg ingen seksuell glede av det som skjedde, følte bare at det var forventet av meg. Han var en veldig snill fyr, så det gikk faktisk an å si det til ham. Jeg sa ikke at jeg syntes den var ekkel eller noe, for mange menn har jo litt identitet og stolthet knyttet til penis. men jeg sa at jeg følte meg litt utrygg, og at det ikke var hans feil, men at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Han var veldig tålmodig. Løsningen for oss ble faktisk at han skulle ligge helt stille en dag, og at jeg rett og slett kunne studere den, ta meg god tid og gjøre akkurat det jeg klarte, i mitt eget tempo. Det må sies at dette var en mann jeg var forelsket i, og som ønsket meg godt. Det er veldig viktig at du ikke utsetter deg for noe som blir utrygt, tror jeg. Og jeg er IKKE enig med de andre her i at psykolog nødvendigvis er tingen. 
Sier ikke det fordi jeg er negativ til terapi generelt (har selv psykolog), men fordi du lett kan risikere å blåse dette opp og gjøre det større og verre for deg selv. 
Du trenger ikke å ha blitt utsatt for noe overgrep for å ha et negativt forhold til peniser. Det er en veldig vanlig og enkel antakelse som kan gjøre vondt verre, for vi forteller oss selv at det nødvendigvis må være så dramatisk, som at man er SÅ unormal/skadet pga. denne frykten. Det er mange jenter som må bruke tid på å bli komfortabel med penis. Jeg var sammen med denne mannen i flere år, men det tok over et år før jeg begynte å føle noe seksuell glede selv. Det som hjalp var at jeg ikke trengte å "like peniser", og jeg fokuserte bare på hans. Og siden han var snill mot meg, og brydde seg om meg, så ble også hans penis litt mindre skummel. 
Jeg er helt for å forstå seg selv og finne ut av ting, men jeg har også erfart at man kan snakke ting i hjel, og gjøre ting større enn de trenger å være. Derfor jeg råder deg til å tilgi deg selv for denne frykten, akseptere den, og ha tillit til at den vil bli mindre etter hvert som du får trygge gode erfaringer.

Lykke til :) 

Anonymkode: b8951...815

Tusen takk! Dette var godt å lese☺️ Hadde en kjæreste for ikke så lenge siden, men turde aldri å si det til han, for jeg følte meg dum og teit ... hver gang han prøvde seg så avbrøt jeg med engang.. han var god og godtok dette, men fikk så dårlig samvittighet😔 

AnonymBruker
Skrevet

Følte noe lignende jeg også for 2 år tilbake. Men så ble jeg god venn med en fyr, også begynte vi å styre. Tok oss kanskje 4-5 mnd. før jeg i det hele tatt så penisen hans. Tok enda lenger tid før jeg gjorde noe annet enn å runka han. Syns det var helt forferdelig å tenke tanken på å se og ta på hahahah.

2 år senere er vi sammen, og jeg er ikke slik lenger. Du må kanskje bare finne en fyr, bli trygg på han, også ta steget videre.

Anonymkode: 75daf...3bb

• Liker 1
Skrevet

han var god og godtok dette, men fikk så dårlig samvittighet😔 

Da hadde du egentlig en tålmodig gogutt🙄

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...