Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Det er så uendelig koselig å være inne her å lese svangerskapsuker igjen også :strix: Dette unner jeg deg virkelig!
Det er jo bare så stas at søstra di skal få en liten også. De kommer jo til å få så mye glede av hverandre ❤️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SUPERMIRI skrev (5 minutter siden):

Det er jo bare så stas at søstra di skal få en liten også. De kommer jo til å få så mye glede av hverandre ❤️  

Ja virkelig, det er surrealistisk! Var veldig spesielt da vi fant ut i mai i fjor at vi begge akkurat hadde blitt prøvere, men vi turte nesten ikke håpe at vi begge skulle klare det. I alle fall ikke at det skulle bli såpass tett at vi faktisk kan ha mye permisjon samtidig o.l. Så gøy! Jeg har ett familiemedlem i byen jeg bor i, og det er henne. Alle andre, besteforeldre, tantebarn på mannens side osv. bor flere landsdeler unna. Så dette blir virkelig spesielt for oss heart.gif.487d5bc4ddce9623bc5f7e395684ff2f.gif

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for uke 5!! 🙌 Åh, så koselig å høre om søsteren din sin annonsering, og hvor glade hele familien ble! Må være ekstra spennende å tenke på din egen magehemmelighet og annonsering nå som alle er så glade for det nye tilskuddet i familien. Lite vet de at det ikke bare blir en baby, men TO! 👶👶 For en lykke det være! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+1

Ååå så dum jeg er gah.gif.d9cf6cdb9fc029f0f6d9928c6638bfa1.gif
I morgen er det èn uke siden jeg fikk digital 2-3 på testen, så jeg skulle jo vente til da med å ta neste. Men jeg er så utrolig utålmodig og følte sterkt for å forsøke en dag tidligere enn planlagt. Drakk absolutt ingenting i dag, og fikk veldig konsentrert urin nå. Men testen sa fortsatt 2-3 sukk.gif.d51c93f8dd0cb837c774ceb2f634d495.gif

Skal forsøke å ikke krisemaksimere og bli veldig bekymret... den hadde ikke gått ned i alle fall. Og det kan være for tidlig bare. Men jeg blir irritert på meg selv! Nå har jeg hatt disse dedikerte testene i skapet i månedsvis, og visste akkurat når jeg skulle ta alle. Dagens test skulle jo være den siste, så nå har jeg ingen igjen. Erger meg over å måtte på apoteket å kjøpe en ny. Og vet ikke nå om jeg tør å ta en i morgen likevel! Enn om den heller ikke øker... må kanskje vente flere dager -sukk-.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke egentlig du trenger å krisemaksimere enda. Har sett mange få f.eks. 2-3 på 4+0. Jeg tok jo en på 12 dpo for meg selv, men ville vise mannen med en digital. Den ble tatt på 14dpo. Håpte jo litt på 2-3 jeg også da, men fortsatt 1-2. Tenker det er så få dager fra eller til som skal om å gjøre akkurat nå. Vent evt 2 dager med ny, eller ta en strimmel bare for å se at den er supersterk? 😊

Krysser fingrene uansett for deg kjære gode Amatariel ❤️🤞Dette skal gå veien, det har vi bestemt 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg vet jo så godt at hcg er forskjellig fra kvinne til kvinne... og 2-3 betyr 4-5 uker gravid, mens 3+ betyr over 5 uker. Og jeg er jo bare såviiidt over 5 uker nå. Så er nok akkurat i grenseland! Bare teit at jeg ikke klarte å holde meg... Krisemaksimerer ikke ennå, men fikk jo en uggen følelse og vet ikke om jeg får sove i natt :roll:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå dette er den verste følelsen. Husker klumpen i magen og skuffelsen npr jeg også fikk gravid 2-3 når jeg faktisk forventet 3+. Jeg var 5+4 når jeg fikk 2-3 og tørte aldri å teste igjen etter det. Det gikk jo bra, så jeg tenker at  man skal ikke stole for mye på disse «ukene». 😍 og som du skrev til meg i desember «hvis det ikke er smerte eller noe blod er det masse håp»!  Men jeg vet akkurat hvordan det føles, selv om man het at det ikke betyr all verden så skaper det ingen trygghet og man får så vondt i magen når det viser noe akket enn man håpet! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tre dager bak deg, og ble også lei meg for å ikke få 3+ i dag. Tror vi bare må vente litt til. Har googlet som en helt, og det er visst vanlig. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, skjønner at det var lett å bli fristet til å ta testen! Men jeg tenker at dette ikke trenger bety noe for din del, vi ligger jo som du vet helt likt og det er jo enda tidlig i uke 5. Selv har jeg testet på lørdager de siste to ukene, så jeg har tenkt at jeg skal prøve å holde meg til det også denne uken 🙈 Skjønner godt at det er fristende da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så synd at du ikke fikk 3+ i dag :( Forståelig at slikt setter tankene og bekymringene i gang, men heldigvis virker det som om det er mange som har opplevd det samme, og at det er ganske vanlig. Alt er nok fint med lille sistemann ❤️ Jeg håper du får sove i natt, selv om testen ble en skuffelse i dag. Om noen dager er jeg sikker på at økningen har vært stor nok til å slå ut, og det fint. Tenk da har du tatt din aller siste graviditetstest! Denne gangen skal det gå bra! Lille bønna har tidenes heia-gjeng her inne, og jeg er såå sikker på at du får din etterlengtede sistemann på nyåret! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du automatisk tenker det verste når du får 2-3 enda. Kan berolige deg med at sist graviditet så fikk jeg aldri 3+ på digital🙄 testet til jeg var nesten 7 uker på vei og fikk fortsatt 2-3. gjett om jeg var super nervøs på tidlig ultralyd i uke 7. men alt var greit og eneste forklaringen etter google søk var at flere som aldri fikk 3+🤷‍♀️ Så ville ikke ha testet for å få 3+ hadde jeg vært deg, 
da det skaper unødvendig bekymring. Bedre å ha en tidlig ultralyd og få bekreftet liv istede for å bekymre seg for å ikke få 3+. ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det har jeg aldri hørt om @Love90! Så rart! 3+ skal jo komme på en viss hcg. Jeg har alltid fått dette svaret på test før i mine tidligere svangerskap. Men interessant å høre at det går an å oppleve det, men likevel at alt var fint. Alt for lenge til jeg skal på TUL, så jeg må rett og slett ha den siste testen i boks for å klare å ha en viss ro.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en 2pk og ta den ene testen i morgen. Da er det akkurat èn uke siden sist test, og da skal det i teorien gå. Men innser at også 5+2 kan være tidlig, så da skal jeg ha is i magen og vente til helgen/senere med å ta den andre. Lover å ikke krisemaksimere! ;) Men tenk OM testen viser 3+ i morgen, da vil jeg bli så glaaad.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå, jeg hadde så håpet å komme inn her og se 3+ hos deg også! Skjønner veldig godt at det ikke var det du håpet på 💕 Jeg har veldig trua på at det bare er akkurat bittelitt for tidlig for deg! Dette skal bare gå hele veien 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 timer siden):

Oi det har jeg aldri hørt om @Love90! Så rart! 3+ skal jo komme på en viss hcg. Jeg har alltid fått dette svaret på test før i mine tidligere svangerskap. Men interessant å høre at det går an å oppleve det, men likevel at alt var fint. Alt for lenge til jeg skal på TUL, så jeg må rett og slett ha den siste testen i boks for å klare å ha en viss ro.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en 2pk og ta den ene testen i morgen. Da er det akkurat èn uke siden sist test, og da skal det i teorien gå. Men innser at også 5+2 kan være tidlig, så da skal jeg ha is i magen og vente til helgen/senere med å ta den andre. Lover å ikke krisemaksimere! ;) Men tenk OM testen viser 3+ i morgen, da vil jeg bli så glaaad.

Ja, vet.. jeg var helt sikker på at løpet var kjørt hos meg før jeg var på tidlig ultralyd. Og så var det også andre som hadde opplevd å ikke få 3+ på testen også som ut fikk en frisk baby.. jeg målte testene inne i den clear blue testen med tilsvarende streker av de som hadde fått 3+ Når jeg googla, og min test var like sterk som de som hadde fått 3+ på testene sine.. så jeg fant ut at jeg like gjerne egentlig skulle fått 3+ da de var på det sterkeste ... så ja var veldig rart.. jeg ga opp testingen da jeg var 6+4 tror jeg. Og venta på ultralyden jeg hadde i uke 7. 

men håper du snart får 3+ for man blir mye roligere da❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5+2

I dag dro jeg på apoteket for å kjøpe ny digital test. Hadde bestemt meg for å ta en i dag, selv om jeg hadde en sterk mistanke om at den fortsatt ville vise 2-3. Men ville såå gjerne prøve. Heller ta en ny senere i helgen, kjøpte derfor en 2pk. Rar følelse forresten! Har aldri vært i fysisk butikk og kjøpt test før! Følte meg såå liten og snek meg omtrent mellom hyllene :icon_lol: Men jeg har alltid kjøpt på nettet, både fordi jeg syns det er kjekt at de kommer i postkassen men også pga. pris. Liker ikke å bruke mer penger enn jeg må, og jeg planlegger alltid godt. Har nok tester for å si det sånn. Bortsett fra at jeg gikk på den smellen i går! Og brukte siste testen for tidlig...

Jeg får være et prakteksemplar for andre på at man BØR vente èn hel uke fra forrige digitale test før man tar ny. Jeg skulle ha ventet til i dag, for nå viste den jo akkurat det jeg ville ha happy2.gif.8b36609079a1c6fb188af933d215b17b.gif Kunne spart meg en god dose bekymring gitt. 

200635091_3.jpg.ac07575216f17a4e13394c281b1512ee.jpg

Dette er altså den siste graviditetstesten jeg tar i hele mitt liv!! Så utrolig rart. Hvor mange har jeg tatt til sammen i hele mitt liv?? Aner ikke, men det er snakk om hundrevis, sannsynligvis opp i tusen. Men føles godt! Denne må bare holde, og da blir dette et skikkelig fint minne ♥

Jeg føler nå sterkt for å avslutte min prøvehistorie og derfor også min prøvedagbok. Egentlig var jeg klar for å legge prøvelivet bak meg i det øyeblikket jeg fikk en svak strek på en strimmel, men jeg tenkte at jeg måtte få ferdig disse testene først. Bevis på at hcg øker og det går riktig vei. Jeg er fortsatt overveldet over at dagboken min har 116 sider. Hvem skulle trodd det for ett år siden!?? Men nå kan jeg nesten ikke vente med å gå videre til neste kapittel. Jeg har derfor opprettet en svangerskapsdagbok danser.gif.eca32e53bfab0f43ca1644c144b15867.gif

Velkommen dit til alle som har lyst å følge meg videre! ► LINK

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, hurra! Nå ble jeg ordentlig glad 😍 Og tenk at du aldri, i den lange prøverkarrieren din, ALDRI har kjøpt test i fysisk butikk! Godt gjort 😄 Kjenner meg igjen i å snike i reolene. Velger alltid et litt avsidesliggende apotek med få kunder, som om jeg skulle at kjøpt noe ulovlig 😂 Skal følge deg videre i svangerskapsdagboken 💓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H U R R A !!! :nordvesta:

Gratulerer med nydelig økning på testene! Dette kunne jo ikke vært bedre! 😄 Skal uten tvil følge deg videre i svangerskapsdagboken din! For en reise dette har vært! Første gang jeg snublet inn her er faktisk et år siden, da dagboken din var ny. Tok langt tid før jeg våget meg til å legge igjen spor her inne, hihi! Og tenk nå er endelig sistemann på vei! Det er virkelig fantastisk! Gatulerer så mye igjen!! :klem: 

Takk til denne fine prøvedagboken som har inspirert, og vært en spennende, trist og til slutt gledefylt reise!
Takk for at du delte den med oss Amatariel ❣️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk 3+ 😀 håper du fortsatt blir her inne. Jeg orker ikke være uten deg her 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...