Gå til innhold

Er lotteri 100 % matematisk scam?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kan naturligvis ikke bevise at statistikken for antall premier er rett, men jeg har bekjente som har vunnet over 1 mill i hhv Lotto og Joker så personlig vet jeg iallfall at det er mulig å vinne. På den annen side så er det bare en påstand fra min side for jeg kan jo ikke bevise at det skjer uten å oute de glade vinnere - og det ville være ufint. ;) 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Boron
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte vinn flere ganger, han her vant milliongevinster med bare 3 måneders mellomrom.. Lurer på hva slags sansynlighet en sånn flaks har..😅🤷‍♂️

https://www.vikebladet.no/nyhende/2018/09/02/Eg-trudde-flaksen-min-var-brukt-opp-men-så-kom-det-ein-telefon-til-17440330.ece?rs3146941588497937801&t=1

Anonymkode: 8bda2...4ce

Jeg blir faktisk uvell når jeg leser om at samme personer vinner toppremien flere ganger. Skulle ikke vært lov å ha slik flaks ;) 

AnonymBruker
Skrevet

En kompis jobbet i en relativt høy stilling hos Norsk Tipping over mange år. Av og til må han være ringevikar, og forteller de morsomste historier om folks reaksjoner.

Alt er veldig strengt kontrollert, og nei, det er absolutt ingen konspirasjon for å scamme penger fra nordmenn.

Anonymkode: ce02f...d89

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
On 5/3/2020 at 11:47 AM, AnonymBruker said:

En kompis jobbet i en relativt høy stilling hos Norsk Tipping over mange år. Av og til må han være ringevikar, og forteller de morsomste historier om folks reaksjoner.

Alt er veldig strengt kontrollert, og nei, det er absolutt ingen konspirasjon for å scamme penger fra nordmenn.

Og denne ''kompisen din'' er ikke tilfeldigvis deg, nei? :)

Anonymkode: 84785...dd7

AnonymBruker
Skrevet

Lotto er ekstraskatt for de som er dårlig i matte 😄

Anonymkode: 6c7d0...83d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og denne ''kompisen din'' er ikke tilfeldigvis deg, nei? :)

Eh...Nei, da hadde jeg skrevet "Jeg har hatt en stilling hos Norsk Tipping". Dette er anonymt på nettet, hvorfor lyve? Dessuten, hvem som sa det, gjør jo ingen forskjell på utsagnet. 

Stop drinking the Kool-Aid.

• Hjerte 1
  • 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.5.2020 den 11.31):

Enkelte vinn flere ganger, han her vant milliongevinster med bare 3 måneders mellomrom.. Lurer på hva slags sansynlighet en sånn flaks har..😅🤷‍♂️

https://www.vikebladet.no/nyhende/2018/09/02/Eg-trudde-flaksen-min-var-brukt-opp-men-så-kom-det-ein-telefon-til-17440330.ece?rs3146941588497937801&t=1

Anonymkode: 8bda2...4ce

Skulle ikke vært lov å vinne flere ganger, er mange andre som trenger penger og. 

Anonymkode: 61aa2...10e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Skulle ikke vært lov å vinne flere ganger, er mange andre som trenger penger og. 

Anonymkode: 61aa2...10e

Nå er vel ikke dette noe veldedighet?

Anonymkode: 4fa2b...038

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ohoi. Så kontrollert alt med spill er iforhold til lov om spill og med Lotteritilsynet så er det plent umulig å snik til seg ei skarve krone engang 😅 samt at alle norske vinnere pent kommer inn i systemet som er 😊 

Anonymkode: c1b55...435

AnonymBruker
Skrevet
On 5/2/2020 at 2:11 AM, Pointman said:

Selvsagt vinner folk, alle seriøse lotterier i Norge er underlagt streng kontroll. Vi har faktisk Lotteritilsynet som har full kontroll på gjennomføring og vinnere. Ingen slike konspirasjoner/lurerier ville ha overlevd med så mange involverte over så lang tid. Like usannsynlig som at månelandingen aldri fant sted. Over til fakta: Jeg vant 1000 kr i Flax for et par dager siden. Glemte å levere Vikinglotto før fristen, og var litt forarget for det. Prøvde å kjøpe et "Flax for livet"-lodd til kr 50, men hadde bare 45 kr på spillekonto, og tom bankkonto tilnyttet spillekontoen. Så da ble det et "Flax for året" lodd til 10 kr. 0 i gevinst. Så ett til til 10 kr. Da kom det 3 ganger 1000 . Min største gevinst i Flax 🙂 I Lotto har jeg hatt 6 rette en gang, men det ble vel bare 4000 ca. Tippekupongen har gitt meg rundt 12000 for en 12er. Thats all,,,

Lotteritilsynet er ofc en del av scam'n! Og med Flaxlodd passer de på å gi ut noen som har mer enn 20 kroner i gevinst, bare så vi fortsetter å tro på scammen fra den nye verdensordenen.

Anonymkode: 664c1...39e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2020 den 23.01):

Jeg har fulgt med på lotteri en stund, og funnet ut av at... ingen kan noen gang bevise at noen vinner noe som helst?

I USA leier de inn skuespillere for å ta i mot premiene og holde pressekonferanser, fordi der er premiene såpass høye at man ikke kan tillatte seg å være anonym.

I Norge har vi Lotto og Vikinglotto og Eurojackpot. Eurojackpot har aldri noen nordmann vunnet, bare tyskere og tjekkere, så graden av legit faller på sine egne trekninger, ja, og det er ingen garanti at noen vinner i Lotto og Vikinglotto; men det man vet er at minst 1 nordmann vinner 1 million i Joker i de trekningene; det samme gjelder for Nabolaget og Extra (2 mill. garantert premiert til 1 spiller hver uke). I Eurojackpot er det også en garantert 1 million-premie til en tilfeldig spiller.

Hvis man tenker på hvor mange trekninger det er i uken, der det garanteres minimum en 1-millionsvinner, og antall uker siden... la oss si 1980? Hvorfor hører man aldri om nordmenn som vinner i Lotto? Kanskje fordi det nettopp aldri har skjedd? Jeg spiller for 10 kr. uken, men vil gjerne vite at sannsynligheten faktisk er 1:100m for å vinne, ikke 1:uendelig (fordi det faktisk aldri vinnes noe?). Aviser skriver stort om nordmenn som vinner, men får vi noen gang se de? Får vi noen gang vite om disse menneskene faktisk eksisterer?

Hvis Norsk Tipping har hatt over 7000 lottomillionærer siden de startet, så burde jo en venn av en venn i hvert fall hørt om noen uti slekta som hadde vunnet, hvis det faktisk var vinnere der ute?Jeg har også vunnet småpremier som 8.000, men de store lotterisummene... jeg begynner å tvile på at ''vinneren'' av 15 mill. i Lotto hver uke, ... hva skal man - faktisk fins? Hva tenker dere?

Jeg tror det går an å regne ut. Sånn matte.

Anonymkode: d08c6...9ca

Skrevet

Se for deg at noen har satt ut en bøtte et eller annet vilkårlig sted langs jernbanenlinjen mellom Oslo og Trondheim. En helt vanlig 10-liters bøtte. 

Så setter du deg på toget i Oslo og reiser til Trondheim. Med bind for øynene. Ett sted på veien kan du kaste en ball ut av togvinduet.  

Sannsynligheten for at ballen havner i bøtta er omtrent like stor som å vinne en slik toppgevinst som du mener at ingen vinner. Det er derfor du ikke kjenner noen slike ;-)

• Liker 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Husker en kollega vant 5 millioner, hun var en heks så jeg syns ikke hun fortjente det

Anonymkode: 89436...98d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fulgt med på lotteri en stund, og funnet ut av at... ingen kan noen gang bevise at noen vinner noe som helst?

I USA leier de inn skuespillere for å ta i mot premiene og holde pressekonferanser, fordi der er premiene såpass høye at man ikke kan tillatte seg å være anonym.

I Norge har vi Lotto og Vikinglotto og Eurojackpot. Eurojackpot har aldri noen nordmann vunnet, bare tyskere og tjekkere, så graden av legit faller på sine egne trekninger, ja, og det er ingen garanti at noen vinner i Lotto og Vikinglotto; men det man vet er at minst 1 nordmann vinner 1 million i Joker i de trekningene; det samme gjelder for Nabolaget og Extra (2 mill. garantert premiert til 1 spiller hver uke). I Eurojackpot er det også en garantert 1 million-premie til en tilfeldig spiller.

Det var ei dame her som vant 1,3 miliarder kroner i eurojackpot.

Anonymkode: ed154...c24

AnonymBruker
Skrevet

I Norge har vi Lotto og Vikinglotto og Eurojackpot. Eurojackpot har aldri noen nordmann vunnet.

Jeg har en bekjent som vant en betydelig milliongevinst i Eurojackpot for noen år siden. I tillegg vant naboen til venninna mi en enda større milliongevinst i Eurojackpot få år tidligere.

Så joda, nordmenn vinner i disse lotteriene.

Anonymkode: 53247...a95

AnonymBruker
Skrevet

I Norge har vi Lotto og Vikinglotto og Eurojackpot. Eurojackpot har aldri noen nordmann vunnet.

Jeg har en bekjent som vant en betydelig milliongevinst i Eurojackpot for noen år siden. I tillegg vant naboen til venninna mi en enda større milliongevinst i Eurojackpot få år tidligere.

Så joda, nordmenn vinner i disse lotteriene.

Anonymkode: 53247...a95

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei som vant 1 million på flaxlodd hu fikk i gave. Ellers kjenner jeg ingen lottovinnere, såvidt jeg vet. 

Anonymkode: bfd04...01e

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner selv noen som har vunnet, så jeg vet med 100% sikkerhet at du er på bærtur 

Anonymkode: ced95...307

Skrevet

LOL, jeg kjenner til flere som har vunnet stort i Lotto. 

Hva faen snakker du om,TS? 

Det er også nordmenn som har vunnet stort på Eurojackpot 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...