Uni Skrevet 25. juni 2005 #21 Skrevet 25. juni 2005 Jeg har hatt 2 katter, den første var en sinnatagg som kunne bite skikkelig og som lyn fra klar himmel, mens den andre er som regel kjempekosen men kan bite og klore plutselig den også. Spesielt med den første fikk jeg flere ganger inntrykk av at den beit fordi den ikke ville ha mer kos. Om man feks klappet den mens den spiste mat, begynte den å murre. Om den biter veldig mye, så vil den slutter neppe å bite av segselv om den ikke får vite at den ikke får lov. Og skal man straffe den ved å sprute vann på den, så skal man helst ha en vannflaske klar og sprute med en gang. Vannskrekk er av veldig varierende grad fra katt til katt, noen bader gjerne av fri vilje, mens andre skyr vann som ilden. De fleste misliker å bli sprutet på, men kan likevel sitte og se på over kanten når man sitter i badekaret:)
Gjest 1111 Skrevet 25. juni 2005 #22 Skrevet 25. juni 2005 Takk for svar! Må nok lære meg til å bli mer forberedt på bitingen hans i og med at jeg blir litt overrasket og skremt og ikke klarer å "straffe" den rett etter den har bitt. Og gjør jeg det ikke rett etterpå så er det jo ikke noe vits i det hele tatt, vil jo ikke skremme katten unødvendig. Kanskje det kan være lurt å avslutte stryking og kosing etter kort tid' date=' og la den ligge i fred?[/quote'] Dette hadde vært et alternativ om jeg var en av de som overfalte katten og koste og koste til den fikk panikk, men nå er det ikke slik heller. Den kryper opp på fanget mitt og ligger der og vrir seg og koser av seg selv, jeg stryker den kanskje litt og koser litt, men jeg lar det blir med det, spesielt etter den begynte å bite. Katten kan også plutselig bestemme seg for å sette tenna i deg uten at du har gjort noenting, f.eks hvis jeg sitter i sofaen og den kommer under bordet og setter tenna i føttene mine.
Gjest srivensab Skrevet 28. juni 2005 #23 Skrevet 28. juni 2005 Vår katt kan også bite midt i en kosestund. Først maser hun om kos, men når hun har fått nok, sier hun ifra. Ingen forvarsel, hun bare biter og stikker av. En skikkelig bitch til tider.
Gjest catty Skrevet 30. juni 2005 #24 Skrevet 30. juni 2005 Vår katt kan også bite midt i en kosestund. Først maser hun om kos, men når hun har fått nok, sier hun ifra. Ingen forvarsel, hun bare biter og stikker av. En skikkelig bitch til tider. Har opplevd det samme, med en hunnkatt jeg passet i en periode. Men hun bet riktignok ikke, hun bare satte tennene forsiktig over hånden, som de gjerne gjør på kattungene sine, for å si ifra at "nå er det nok". Dette skjedde gjerne dersom jeg kom bort og skulle kose med henne mange minutter i strekk, uten ar hun selv tok initiativet til dette. Så, til pass for meg kanskje Har inntrykk av at det først og fremst er hunnkattene som biter, har aldri opplevd dette med hannkatter, med mindre de har fått dårlig oppdpragelse, dvs. blitt oppfordret til å lekebite i hender/føtter fra de er små.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå