AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #1 Skrevet 1. mai 2020 Hei! Hatt en diskusjon med min bestevenninne som jeg har vært venn med i to år. Vi har begge døtre i tenårene og min er nå 17 år gammel. Idag fortalte jeg at jeg er ganske oppgitt over datteren min. For en kort tid tilbake hadde min datter en hendelse hvor hun kom gråtende hjem og fortalte om at hun hadde tatt bussen, hun hadde trykket på knappen da hun skulle av, men buss sjåføren hadde ikke stoppet, men bare gasset på. Datteren min hadde ikke turt å rope at bussen skulle stoppe, men blitt sittende og det hele hadde endt med at buss sjåføren hadde sagt over høyttaler at personen som skulle gått av på plassen datteren min skulle, måtte komme hjem og gjøre opp for seg siden hun ikke hadde gått av der hun skulle. En buss sjåfør full av f med andre ord. Jeg kjente meg veldig oppgitt over min datter som ikke klarte å reise seg og si at bussen måtte stoppe, så jeg sa det rett ut som jeg følte det: Du kommer ikke til å klare deg her i livet. Bestevenninnen min syntes dette var en veldig hårreisende kommentar og at datteren min må jo lide av sosialangst. Selv føler jeg at jeg måtte si tydelig ifra om dette enn å sy puter under armene på henne. Jeg føler bestevenninnen min videre var veldig på å ta meg da hun spurte om hvordan oppveksten til datteren min har vært. Jeg sa som sant er at hun var enkel å ha med å gjøre, men etter at hun kom i tenårene har det både vært selvskading, spisevegring og skolevegring. Hun har gjentatte ganger vært hos legen pga jernmangel, men jeg har skjønt at hun ikke har tatt opp noen problemer, for hun får ingen oppfølging. Ikke som jeg vet om. Bestevenninnen min mener at dette er mitt ansvar å ta opp, men jeg mener at når datteren min er 17 år så burde dette være noe hun klarer å ta opp selv? Anonymkode: 7b8b9...d37
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 1. mai 2020 Syns du var ufin mot datteren din rett og slett Anonymkode: 739ca...217 75
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 1. mai 2020 Er dette seriøst? Mener du at ditt barn på 17 år, som sliter med selvskading, spisevegring og skolevegring skal ta tak i dette selv???? Flere voksne mennesker klarer ikke det en gang! Og om du i tillegg sier til datteren din at hun ikke kommer til å klare seg i livet høres du ut som en dårlig mor ja! Ta deg kraftig sammen! Anonymkode: a5554...33d 82
Vera Skrevet 1. mai 2020 #4 Skrevet 1. mai 2020 Er du ironisk? Er du venninnen som sa at venninnen din er en dårlig mor? 🤔 11
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #5 Skrevet 1. mai 2020 Hør på venninnen din. Du er jo blottet for empati! Stakkars jente. På tide å være mor for henne på ordentlig, før det er for seint. Anonymkode: 7c0a5...f10 28
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #6 Skrevet 1. mai 2020 Hva tenkte du å oppnå med den kommentaren? Tror du hun kommer til å klare seg bedre nå? Jeg bruker å tenke at jeg er en av barnas fremtidige indre stemmer. Derfor sier jeg - dette er noe du kan jobbe med. Sier ikke at du er en dårlig mor. Anonymkode: ca7f9...a1a 11
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #7 Skrevet 1. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er dette seriøst? Mener du at ditt barn på 17 år, som sliter med selvskading, spisevegring og skolevegring skal ta tak i dette selv???? Flere voksne mennesker klarer ikke det en gang! Og om du i tillegg sier til datteren din at hun ikke kommer til å klare seg i livet høres du ut som en dårlig mor ja! Ta deg kraftig sammen! Anonymkode: a5554...33d Jeg kan ikke vite hva hun tenker og føler, det er det hun som gjør. Hun har slitt med dette siden hun kom i tenårene og har vært inne hos legen utallige ganger uten at hun tydeligvis har sagt noe. Hvor flaut blir det ikke for henne hvis jeg skal være med inn og fortelle legen om alt hun sliter med? Ts Anonymkode: 7b8b9...d37 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #8 Skrevet 1. mai 2020 Du er en elendig mor hvis dette er sant. Anonymkode: 62d4a...4f9 32
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #9 Skrevet 1. mai 2020 Er du egentlig datteren og skriver om din egen mor? Anonymkode: 47882...391 8
Silva Pluvialis Skrevet 1. mai 2020 #10 Skrevet 1. mai 2020 Hvorfor sa du at hun ikke kom til å klare seg i livet? Det var veldig stygt sagt. En mor skal bygge opp, ikke rive ned. 27
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #11 Skrevet 1. mai 2020 Herregud som jeg håper at dette er kødd... hva slags mor oppfører seg sånn mot datteren sin som sliter 💔 Anonymkode: 05f34...182 20
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #12 Skrevet 1. mai 2020 Jeg er sjokket over deg som mor. Sorry, men venninnen din har rett. Anonymkode: 0c734...c31 13
Lykkeligliten Skrevet 1. mai 2020 #13 Skrevet 1. mai 2020 Godt at du har en bestevenninne som klarer å komme til deg med sannheten. Ta tak i deg selv og få foreldre veiledning. Jeg har klart meg kjempe bra i livet på tross av at jeg ikke kom meg av på riktig bussplassen som 17-åring... 17
Silva Pluvialis Skrevet 1. mai 2020 #14 Skrevet 1. mai 2020 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler bestevenninnen min videre var veldig på å ta meg da hun spurte om hvordan oppveksten til datteren min har vært. Jeg sa som sant er at hun var enkel å ha med å gjøre, men etter at hun kom i tenårene har det både vært selvskading, spisevegring og skolevegring. Anonymkode: 7b8b9...d37 Hvorfor går du ikke med henne til legen og sier at hun trenger en henvisning til BUP? Et barn, ja, hun er et barn, i krise vet ikke nødvendigvis hvilke hjelpetiltak som finnes. Endret 1. mai 2020 av Gorilla 14
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #15 Skrevet 1. mai 2020 Hvorfor i alle dager sier du til din datter at hun ikke kommer til å klare seg i livet når du vet hun sliter??? Du bør jo støtte din datter og hjelpe henne med oppfølginger. Anonymkode: 4d530...758 7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #16 Skrevet 1. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke vite hva hun tenker og føler, det er det hun som gjør. Hun har slitt med dette siden hun kom i tenårene og har vært inne hos legen utallige ganger uten at hun tydeligvis har sagt noe. Hvor flaut blir det ikke for henne hvis jeg skal være med inn og fortelle legen om alt hun sliter med? Ts Anonymkode: 7b8b9...d37 Det er din plikt å gjøre alt du kan for å _prøve_ å vite hva hun tenker og føler når du vet hun har det vanskelig! Du må prate med henne, legge til rette for at hun kan komme til deg med det hun sliter med. Javel, så er det flaut, men om det gjør livet hennes bedre, hva så? Det hadde ikke vært spørsmål her en gang, jeg hadde lurt ungen min med til legen om så var. Jeg ser ikke på meg selv som en perfekt mor av noe slag, men enkelte ting er så ekstremt selvsagt. Anonymkode: a5554...33d 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #17 Skrevet 1. mai 2020 Hvis dette er sant så kan du være 100% sikker på at dette er pga dine mangler som forelder. Det har vært ditt ansvar å forme henne til å bli et sterkt uavhengig menneske, men der har du helt klart kommet til kort. Gratulerer. Anonymkode: 52f0e...778 14
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #18 Skrevet 1. mai 2020 Akkurat nå, Gorilla skrev: Hvorfor går du ikke med henne til legen og sier at hun trenger en henvisning til BUP? Et barn, ja, hun er et barn, i krise vet ikke nødvendigvis hvilke hjelpetiltak som finnes. Hun har vært inne hos legen utallige ganger pga jernmangel! Så jeg har tatt henne med! Ts Anonymkode: 7b8b9...d37
Silva Pluvialis Skrevet 1. mai 2020 #19 Skrevet 1. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun har vært inne hos legen utallige ganger pga jernmangel! Så jeg har tatt henne med! Ts Anonymkode: 7b8b9...d37 Har du sagt at hun sliter psykisk og trenger en henvisning - enten til innleggelse eller til psykolog hos BUP? 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #20 Skrevet 1. mai 2020 1 minutt siden, Gorilla skrev: Har du sagt at hun sliter psykisk og trenger en henvisning - enten til innleggelse eller til psykolog hos BUP? Nei, dette kan hun selv ta opp når hun er inne hos legen. Jeg vet hun uansett vil nekte meg å bli med inn. Ts Anonymkode: 7b8b9...d37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå