Gå til innhold

Når åpner grensene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke norsk statsborgerskap, og heller ikke samboeren min. Han har statsborgerskap fra et nordisk land med bostedsadresse i Norge (han regnes som innflyttet hit), jeg har bosettingstillatelse i Norge, da jeg har bodd her i 20 år. Skulle ordne meg statsborgerskap nå som det ble åpnet for dobbelt, men det ble selvfølgelig satt på vent fordi alt er stengt. Så vi er redd for å ikke få lov å komme til Norge igjen fordi vi ikke er statsborgere. 

Anonymkode: 909a6...1a0

Send Mail til UD for konsulære saker, for er dere folkeregistrert i Norge, så mener jeg at dere kommer inn i Norge.

Anonymkode: 2e673...f29

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er det ingen som vet ennå. I VG skriver Høie at man ikke vet om det tar noen uker eller måneder, så dette er dessverre helt i det blå ennå. 

Dere som har fast bostedsadresse i Norge bør likevel komme inn, det er de som ikke har oppholdstillatelse som ikke blir sluppet inn så vidt jeg har skjønt. 

Anonymkode: c5af7...d28

AnonymBruker
Skrevet
On 5/2/2020 at 1:43 AM, AnonymBruker said:

Er grensene stengte eller ikke?

Trodde man bare måtte i 14 dager karantene.

Anonymkode: e84d8...c34

De norske grensene er stengt for utlendinger, ikke nordmenn. De fleste land har tilsvarende regler. 

Hvem ønsker du skal komme hit? Hvor ønsker du å reise? Reglene er ulike. 

Anonymkode: 68c73...6b9

AnonymBruker
Skrevet

Sitter ei i thailand og venter på de åpner opp. Skal flytte her til sin norske farang. Du er ikke alene. 

Anonymkode: 923fe...84f

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir katastrofe for mange. Flere familier som splittes opp, barn som ikke får se foreldrene sine, koner og ektemenn som ikke får se hverandre på nesten et helt år. Uff.  

Ikke overdriv da. Ektefeller og barn får selvsagt komme hit, de må bare i karantene. Dette er verst for oss som bare er kjærester. Min er i Spania, og regner med å komme hit mot slutten av året. Da vil det være et år siden vi så hverandre sist, men det får gå det også. 

Anonymkode: d4318...e5e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke overdriv da. Ektefeller og barn får selvsagt komme hit, de må bare i karantene. Dette er verst for oss som bare er kjærester. Min er i Spania, og regner med å komme hit mot slutten av året. Da vil det være et år siden vi så hverandre sist, men det får gå det også. 

Anonymkode: d4318...e5e

Hvordan holder dere gløden oppe? Uten fysisk kontakt. 

AnonymBruker
Skrevet

kjærester bør selvsagt få komme hverandre i møte. 

Anonymkode: 3855a...3be

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kjærester bør selvsagt få komme hverandre i møte. 

Så du mener grenser skal åpnes og fri flyt av smitte fra andre land som er hardest rammet?? Okey ....er ikke det egoistisk med tanke på alle som vil dø da?

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener grenser skal åpnes og fri flyt av smitte fra andre land som er hardest rammet?? Okey ....er ikke det egoistisk med tanke på alle som vil dø da?

det handler ikke om å smitte! Smitten har nasjonene kontroll på. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De norske grensene er stengt for utlendinger, ikke nordmenn. De fleste land har tilsvarende regler. 

Hvem ønsker du skal komme hit? Hvor ønsker du å reise? Reglene er ulike. 

Anonymkode: 68c73...6b9

De norske grensene er ikke kun åpne for nordmenn. Alle med lovlig opphold og fast bosted i Norge slipper inn.

Anonymkode: 87306...5f5

AnonymBruker
Skrevet
På 3.5.2020 den 23.30, AnonymBruker skrev:

Holde avstand til kjærester og ektefeller er ikke dugnad, det er tortur. 

Det er jo derfor det heter avstandforhold. Jeg har selv kjæreste i utlandet. Vi begge møtes kun 1-3 ganger i løpet av året utenom korona. Når vi møtes så møttes vi utover 1 måned eller mer vi bor også da sammen utover den perioden. Går helt fint å snakke veda video chatt på tlf det asså.   

Anonymkode: afb48...fb2

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De norske grensene er ikke kun åpne for nordmenn. Alle med lovlig opphold og fast bosted i Norge slipper inn.

Anonymkode: 87306...5f5

Det er rart at den informasjonen ikke har nådd frem til dem, norske menn, som er gift med kvinne fra et annet land, og bor sammen i Norge. Men uheldigvis var dem i hjemlandet sitt, og uten noen sjanse til å rekke over grensen før den ble totalt stengt for alle. 

Jeg har kjæreste som bor i Russland, og vil selvsagt treffe henne så raskt som mulig. 

• Opprett ny...