Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! I fjor datet jeg en fyr i ca. 3 måneder. Jeg var veldig forelsket, og han var på vei til å bli det samme, og vi begynte se for oss en framtid sammen. Så skjedde det som ikke skulle skje - en gammel flamme dukket opp, og det endte med at fortalte dette og gikk samme dag (veldig komplisert historie som jeg ikke tenker å ta nå. Jeg blamer ham ikke for dette).

Problemet er jo at han forlot meg så brått, når alt var helt perfekt. Jeg ble knust, og hadde kjærlighetssorg i ca. et halvt år. Jeg har truffet ham to ganger etter dette, begge gangene i fjor høst. Da var han fortsatt der at han ikke visste om det han hadde gjort var riktig, og selv om jeg vet det hadde blitt feil av oss å prøve å få til noe igjen etter det, gjorde det det vanskeligere å gå videre. Gå er det 5 mnd siden sist vi hadde kontakt, og da bare kort over tlf fordi jeg måtte informere ham om noe. Snakket ikke noe om oss. 

Jeg kjenner at jeg ikke har fått noen skikkelig "closure", fordi han aldri har sagt til meg at det ikke kan bli oss - selv om jeg jo egentlig vet det. Jeg trenger at han dumper meg skikkelig, for å kunne gå videre. Jeg så såvidt han og den nye/gamle flammen på byen i februar, men da uten å si hei. Det var veldig tydelig på både min og hans reaksjon at det ikke er dødt mellom oss, og det er jo også litt av grunnen til at vi ikke har noen kontakt. Likevel vurderer jeg å be ham møte meg for en prat, så jeg kan fortelle ham hvor mye han har såret meg. Jeg har tatt alt veldig bra utad, og han har ikke engang sett meg sint. Jeg har et behov for å skjelle ham ut. Det hadde jeg riktignok aldri klart, men jeg føler likevel at en klargjørende samtale hadde vært til hjelp for mine følelser og det å gå videre. 

Jeg vet jo at han ikke har behov for det, da han nå virker lykkelig med henne. Jeg vet at jeg ikke "burde", og det blir kanskje rart for ham også, men dette er jo et behov jeg har, som han burde ta hensyn til, siden det er han som har satt meg i denne situasjonen.

Hvor teit er det av meg å be ham møte meg nå, 8 måneder etter at vi gjorde det slutt, etter et så kortvarig (dog intenst) forhold? 

Anonymkode: 1c863...c92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Closure er noe du utelukkende kan gi deg selv. Det er tydelig at du har vært og er i "grublemodus" og uansett hva han sier så kommer hjernen din til å klare å vri og vende på det til en liten usikkerhet, et lite håp. Og du er sannsynligvis enda verre stilt etter samtalen enn du var før.

At han har ny kjæreste og later som han ikke ser deg på byen er ikke tegn på at "Det er noe der", det er at han ferdig og synes det er kleint å møte deg igjen.

Jeg har selv vært i et tilsvarende forhold som bare plutselig tok slutt og sleit med det i årevis, så jeg skjønner litt hvor du er. Men tro meg, det kommer ingenting godt ut av å skulle møtes og "skvære opp". Du får ikke svarene du søker, bare nye spørsmål og gnagende usikkerhet. Skjønner behovet for å "ventilere ut" det sinnet du sitter på, samt at det gir mulighet til å organisere alle de løse trådene som svirrer rundt i hodet ditt. Jeg foreslår at du skriver det ned som et brev til han. Og så ALDRI SENDER, bare kaster. Evt beholder hvis hjernen din en dag skrur dette til at du vil prøve igjen, så du kan lese hvorfor denne fyren ikke fortjener et sekund mer av din tid.

Closure er noe du utelukkende kan få fra deg selv. Du må bare være streng med deg selv, hver gang du begynner å gruble så stopp opp og si høyt "nei, dette er vi ferdige med nå! Det er nok nå!". Finn noe annet å gjøre og distrahere deg med. Og plutselig en dag så tar du deg i å ikke ha tenkt på det på lenge, og du har kommet deg videre. Du fortjener det! Lykke til!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei, synes absolutt ikke du skal det. Innse at det er helt over mellom dere. Når han forlot deg for en annen bør du aldri gi han noen sjanse igjen. Det er bedre at han får se likegyldighet enn sinne fra deg. 

Anonymkode: 92a01...59e

• Liker 3
Skrevet

Strikk rundt håndleddet. Dra i det hver gang dette streifer tankene dine😂.  Vi mennesker er rare men også fine finurlig skrudd sammen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsøkte å få closure en gang, da jeg gikk som deg i lang lang tid. For min del hjalp den siste samtalen meg veldig, og det ble starten på at jeg klarte å begynne bearbeidelsen, for så å tilslutt legge alt bak meg. Nå er jeg helt ferdig med ham, og det er SÅ deilig - da jeg på et tidspunkt der trodde jeg skulle slite med dette resten av livet. Jeg tror helt oppriktig at hadde jeg ikke tatt denne samtalen med ham så hadde jeg kvernet ennå. Så for meg var den avgjørende for å gå videre. Vi mennesker er forskjellige, og hva som er rett i ditt tilfelle er det bare du som vet. Men jeg kjenner meg som sagt veldig igjen i det du beskriver, og fikk det mye bedre med meg selv etter å ha bedt om closure. 

Anonymkode: 8ca8e...11f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jo snakket med ham totalt 3 ganger etter bruddet, hvor to av dem møttes vi på kafé og siste på telefon. Jeg har hver gang følt jeg har kommet meg litt videre, men de to siste gangene snakket vi bare om hans forhold til den nye/gamle flammen, og problemene de hadde. Jeg valgte å være støttende, og det gjorde ikke meg noe verre å høre om dem. Likevel skulle jeg ønske vi fikk pratet om oss også. Han har ikke gitt meg noen skikkelig unnskyldning heller - noe han sikkert ikke har tenkt over. Jeg trenger å få fortalt ham hvor vondt han har gjort meg, for dette har på en måte blitt for enkelt for ham, hvor jeg har støttet ham i situasjonen og vært en samtalepartner, framfor å vise egne følelser og ta kontroll over egne behov. 

Egentlig skulle vi på samme arrangement i mars, hvor jeg hadde fått møtt ham og tatt en prat. Jeg hadde sett fram til det lenge. Men koronaen satte naturligvis en stopper for det, og det er derfor det har begynt å ta plass i hodet mitt igjen, og jeg lurer på om jeg faktisk må be om et møte. Jeg har så absolutt ikke lyst, og vet at han helt sikkert så absolutt ikke har lyst, og heller ikke har behov.. men hvis det er det som trengs for å komme seg videre, er det kanskje verdt det likevel. Jeg vet basert på erfaringer at det hadde hjulpet. 

AnonymBruker
Skrevet
På 1.5.2020 den 17.42, Tor P skrev:

Closure er noe du utelukkende kan gi deg selv. Det er tydelig at du har vært og er i "grublemodus" og uansett hva han sier så kommer hjernen din til å klare å vri og vende på det til en liten usikkerhet, et lite håp. Og du er sannsynligvis enda verre stilt etter samtalen enn du var før.

At han har ny kjæreste og later som han ikke ser deg på byen er ikke tegn på at "Det er noe der", det er at han ferdig og synes det er kleint å møte deg igjen.

Jeg har selv vært i et tilsvarende forhold som bare plutselig tok slutt og sleit med det i årevis, så jeg skjønner litt hvor du er. Men tro meg, det kommer ingenting godt ut av å skulle møtes og "skvære opp". Du får ikke svarene du søker, bare nye spørsmål og gnagende usikkerhet. Skjønner behovet for å "ventilere ut" det sinnet du sitter på, samt at det gir mulighet til å organisere alle de løse trådene som svirrer rundt i hodet ditt. Jeg foreslår at du skriver det ned som et brev til han. Og så ALDRI SENDER, bare kaster. Evt beholder hvis hjernen din en dag skrur dette til at du vil prøve igjen, så du kan lese hvorfor denne fyren ikke fortjener et sekund mer av din tid.

Closure er noe du utelukkende kan få fra deg selv. Du må bare være streng med deg selv, hver gang du begynner å gruble så stopp opp og si høyt "nei, dette er vi ferdige med nå! Det er nok nå!". Finn noe annet å gjøre og distrahere deg med. Og plutselig en dag så tar du deg i å ikke ha tenkt på det på lenge, og du har kommet deg videre. Du fortjener det! Lykke til!

Veldig enig i dette.

Vil også tilføye følgende: TS, hvis du er helt ærlig med deg selv, hva håper du å oppnå med å møte ham? Er det for å få en avslutning - eller er det egentlig fordi du vil se ham og håper at han skal ombestemme seg?

Forklaringen har du jo allerede: Han møtte igjen en annen, og han ville heller være sammen med henne enn deg. Jeg vet det er vondt å innse, men da er det også enklere å gå videre. Hvis det var deg han ville ha og var forelsket i, ville han ikke forlatt deg for den andre kvinnen.

Det er ikke mer å si. Tillat deg selv å være såret, men gå videre ❤️

Anonymkode: 22dc8...f22

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Syntes du skal be om et møte. Det er jo enten ja eller nei fra hans side.🧡

Anonymkode: 7cd24...b98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 2.5.2020 den 22.07, AnonymBruker skrev:

Veldig enig i dette.

Vil også tilføye følgende: TS, hvis du er helt ærlig med deg selv, hva håper du å oppnå med å møte ham? Er det for å få en avslutning - eller er det egentlig fordi du vil se ham og håper at han skal ombestemme seg?

Forklaringen har du jo allerede: Han møtte igjen en annen, og han ville heller være sammen med henne enn deg. Jeg vet det er vondt å innse, men da er det også enklere å gå videre. Hvis det var deg han ville ha og var forelsket i, ville han ikke forlatt deg for den andre kvinnen.

Det er ikke mer å si. Tillat deg selv å være såret, men gå videre ❤️

Anonymkode: 22dc8...f22

Jeg ønsker helt klart en avslutning. Jeg har vært veldig takknemlig for at han har vært så ærlig og fortalte sannheten med en gang. Jeg fikk imidlertid nylig vite at eksmannen hennes allerede visste om utroskapen da fyren og jeg begynte å holde på, og at de skrev under separasjonspapirer ikke så veldig lenge etterpå. Han har også snakket med henne på telefonen i timesvis hver dag, mens han var med meg. Etter dette har det naturligvis oppstått en del nye spørsmål. Så det er vel helst det at jeg gå og grubler meg grønn på disse spørsmålene. Jeg ønsker ham ikke tilbake, men jeg ønsker svar. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker helt klart en avslutning. Jeg har vært veldig takknemlig for at han har vært så ærlig og fortalte sannheten med en gang. Jeg fikk imidlertid nylig vite at eksmannen hennes allerede visste om utroskapen da fyren og jeg begynte å holde på, og at de skrev under separasjonspapirer ikke så veldig lenge etterpå. Han har også snakket med henne på telefonen i timesvis hver dag, mens han var med meg. Etter dette har det naturligvis oppstått en del nye spørsmål. Så det er vel helst det at jeg gå og grubler meg grønn på disse spørsmålene. Jeg ønsker ham ikke tilbake, men jeg ønsker svar. 

Svar? Dette er da enkelt. Han hadde et forhold til dama men hun var gift. Han prøvde å gå videre med deg, men plutselig var hun fri til å date ham åpent. De to kutta aldri kontakten. Du var hans krykke og rebound. Du lar deg fortsatt bruke. Glem ham. 

Anonymkode: 0f680...69c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...