Gå til innhold

gi bort leker


mari

Anbefalte innlegg

hvor er det man kan gi bort leker så de kommer noen til nytte? Vi har alt for mange leker (ryddet bort mye for 1 år siden, og det har ikke vært savnet) og det flyter over! Vi kjøper nesten aldri leker selv, men besteforeldre har en lei tendes til å kjøpe alt for ofte.

Klær får man gitt til frelsesarmen, men hvor gir man leker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Asylmottak, avslatningshjem for handikappede, barnehjem, krisesentre, legger de ut gratis til avhenting på Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skindeep

sikkert veldig populært på forskjellige venterom rundt omkring.. husker da jeg og min lille satt å ventet på å få komme inn hos en doktor og det var bare en leke der.. så den ble ganske kjedelig etterhvert!

Barneavdelinger på sykehus kanskje?

eller barnehager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil veldig gjerne at barna skal være med å se at lekene deres får et nytt "hjem" hos noen som trenger det mer. Har veldig liten oversikt over asylmotak etc., men vet at det ikke er noen av delene i bygda her, men kan jo selvfølgelig reise inn til tigerstaden. Andre forslag tas også i mot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo forsøke Bytteboden her på KG da...

Men det blir kanskje litt feil hvis du vil at barna skal få se hvor det blir av lekene. Men med bytteboden kan de jo kanskje få andre leker eller klær eller noe i bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde vært fint det, men vi har 2 besteforeldre som kjøper leker og 1 besteforeldre som kjøper klær, så det er egentlig ikke noe vi trenger. Hvis jeg kunne bytte det i nye klær til meg selv så hadde det vært greit :wink:

Hørte engang om en bibliotek aktig tjeneste hvor man kunne låne leker en periode og så bytte dem men andre leker ell. er det noen som har hørt om det og som har prøvd det. Kanskje det hadde vært et greit sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan bytte i klær til deg selv her inne.

Tror du tenker på Lekoteket, men ejg trodde kanskej det var for spesialleker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Mange barneavdelinger på sykehuset tar imot leker.

Men de må være i god stand og mulighet for å vaske (helst sprite av).

Du kan jo ringe barneavdelingen på et sykehus og spørre. Så kan dere ta med lekene og barna dine og gi dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tenkt tanken på sykehus, men da datteren min lå på Ahus (som er nærmest oss) i høst hadde de så veldig mange leker så vi ble helt overasket. De har i tillegg en avtale med lego (tror jeg det var), så de får nye leker tilstadighet. Men jeg er enig i at sykehus er en veldig god ide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Frelsesarmeen? Enkelte familier trenger sårt gratis leker til sine barn... Spesielt når vi nærmer oss desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man gi leker til frelsesarmeen? Det er jo et veldig godt alternativ, eller kanskje "fattighuset", hmm, begynner å tenke veldig nå... Så inne på sidene til SOS barnebyer, men de vil helst ha penger, forståelig nok.

Vet du hvordan man gir til frelsesarmeen? Kan jo ikke bare legge det i klescontaineren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen "vår" øsnket seg mer Duplo. Da tenkte jeg på at dette kanskje kunne finnes på loppemarked. Kanskje man kan levere leker på loppis???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man kan gi alt mulig til Frelsesarmeen. De har en sentral på Alanbru hvor man kan levere møbler, klær, interiør og det meste annet tror jeg. Noe blir solgt og noe blir gitt bort til folk som trenger det. Ta en telefon til de og spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Annonse

Håper da lekene har kommet til nytte nå. Er over 5 år siden TS skrev innlegget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha legoen :)

Håper da lekene har kommet til nytte nå. Er over 5 år siden TS skrev innlegget.

Hahaha, ser levnede for meg lille Emil på 6 år som har googlet "gratis leker" og "lego" og fått opp denne tråden her - for så å melde seg frivillig som mottaker :skratte:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hvor er det man kan gi bort leker så de kommer noen til nytte? Vi har alt for mange leker (ryddet bort mye for 1 år siden, og det har ikke vært savnet) og det flyter over! Vi kjøper nesten aldri leker selv, men besteforeldre har en lei tendes til å kjøpe alt for ofte.

Klær får man gitt til frelsesarmen, men hvor gir man leker?

Du kan ta kontakt med Kirkens Bymisjon.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...