Gjest utlogget AUF Skrevet 23. juni 2005 #1 Skrevet 23. juni 2005 Noen her som jobber bare 50%? Jeg lurer på å søke på en jobb som er ledig nå. Fast stilling, 50%. Men så er problemet da, at jeg er alenemor. Det er jo umulig å overleve på bare 50%!? Jeg mister overgangsstønaden min nå, og vikarjobben jeg har, mister jeg også snart. Begynner å bli litt fortvilet nå. Må jo ha penger...
Gjest ghjest Skrevet 26. juni 2005 #2 Skrevet 26. juni 2005 Jeg vet ikke hvordan det går med økonomien, men du kan jo uansett søke. Kanskje det er muligheter for utvidelse av stillingen på lengre sikt? Det går kanskje an å forhøre seg om dette allerede i søkeprossesen? I hvert fall hvis dette er en jobb du virkelig har lyst på. (men jeg vil nok tro at 50% stort sett er litt lite å leve på som alenemor? Avhengig av bidrag og slikt kanskje, men sånt vet jeg ikke noe om...)
Gjest Catwoman Skrevet 27. juni 2005 #3 Skrevet 27. juni 2005 Jeg jobber femti prosent, og jeg hadde ikke greid å leve på det alene. Men nå ligger jeg også på laveste lønnstrinn, (pga null arbeidserfaring fra tidligere) så det er jo heller ikke så mye jeg får i timen.
Gjest ghjest Skrevet 27. juni 2005 #4 Skrevet 27. juni 2005 Jeg tror forresten jeg KUNNE levd på 50 %, jeg gjorde det for noen år siden. Men med studielån, i oslo (eller en av de andre store byene), og med barn..? Det tviler jeg sterkt på. Kommer jo også an på hvilket lønnstrinn og hvilke faste utgifter du har, da, og hva som kan ofres.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå