Gå til innhold

Windmill telefonsalg slutter aldri å ringe!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For et par år siden gav jeg penger ved to anledninger til dette selvskapet. Det var snakk om innsamling til barn i krigsherjede områder. ( husker ikke hvor ) For et år siden så jeg på svindeljegerne at de tok opp dette selvskapet, og at så mye som 85 % går til drifting av callsenteret. pluss at ingen seriøse selvskaper ringer og spør på den måten etter penger.  Dette var noe som ble tatt opp på svindeljegerne.  De ringer opptil 10 ganger daglig. alt fra tidlig til sent.  Har bedt de 4 ganger om å la være å ringe. Da sier de at de skal krysse meg av lista deres. Men de fortsetter bare som før. i dag har de ringt meg hele 4 ganger. Jeg blokker nummer , men de ringer meg opp med et nytt. Flere som har opplevd dette ? begynner å bli veldig sliten av daglig ringing til alle døgnets tider.

Anonymkode: 07a72...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

første gang jeg ba de slutte å ringe meg er et år siden.  de har ringt hver dag siden

Anonymkode: 07a72...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selskapene norske?

Ville ha anmeldt dem til politiet (gitt at dem er norske) for trakassering hvis det er slik at de ringer 4-10 ganger daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke reservert deg mot dette? Om ikke, så gjør det. Så sier du til de at du har reservert deg. Og har de så mye som ett ærlig bein i kroppen så skal de slette deg fra listene. 
Fortsetter de, så anmeld de til Forbrukerrådet.

Anonymkode: 6c003...459

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krev at de skal slette deg fra listene sine, og krev skriftlig bekreftelse på at det er gjort. Ikke gi deg før du får det. 

Anonymkode: 5c8dd...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter ikke. De sier at de skal slette også ringer de igjen neste dag. I en periode, sluttet jeg å svare ulagra nummer, sjekket nummeret og blokkere de. 
 

Tilslutt vil de ikke ha flere nummer å ringe fra. Det er ett år siden de ringte for aller siste gang☺️

Anonymkode: f6f87...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klage inn til rette instans, forbrukerrådet etc. Når du ikke gjennom så kan du sende mail og skrive at eier blir politianmeldt for trakassering hvis de ikke slutter å ringe. 

Anonymkode: c2b86...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det nytter ikke. De sier at de skal slette også ringer de igjen neste dag. I en periode, sluttet jeg å svare ulagra nummer, sjekket nummeret og blokkere de. 
 

Tilslutt vil de ikke ha flere nummer å ringe fra. Det er ett år siden de ringte for aller siste gang☺️

Anonymkode: f6f87...e48

huff.. opplevd dette maset du også ?

Anonymkode: 07a72...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

huff.. opplevd dette maset du også ?

Anonymkode: 07a72...f13

Jada! Men jeg blokkerte alle numrene som var registrert i firmaet. Tilslutt hadde de ikke flere nummer å ringe fra😂 

Jeg bruker samme metoden på andre telefonselgere. 

Anonymkode: f6f87...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg nytt nummer eller gjør det du har til privat!?

Anonymkode: 10815...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skaff deg nytt nummer eller gjør det du har til privat!?

Anonymkode: 10815...284

Jeg er ikke ts, men jeg har hatt samme tlfnr i over 20år. Det er ikke bare-bare å bytte den. 
 

I tillegg har jeg et hemmelig nummer, men dette har de likevel fått tak i. For meg er blokkering det eneste som har funket. Tilslutt har de bare gitt opp.

Anonymkode: f6f87...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
AnonymBruker skrev (På 30.4.2020 den 23.06):

Jada! Men jeg blokkerte alle numrene som var registrert i firmaet. Tilslutt hadde de ikke flere nummer å ringe fra😂 

Jeg bruker samme metoden på andre telefonselgere. 

Anonymkode: f6f87...e48

Samme her!

Jeg kom over en side, der hvert firma var registrert med f.eks 40 eller 300 forskjellige telefonnummer......... Jeg har gjort som deg, og blokkert samtlige selgere............En sjelden gang er det noen få anrop som går igjennom, men da bare blokkerer med noen få tastetrykk! 

Jeg har også ringt min teleoperatør Telenor og fått ordnet med Fleksibel sperring, som er helt gratis og tar bare noen få minutter.........Nå blir 1-2 millioner desperate selgere stengt ute............ Deilig att det ble HELT STILLE.......... 😂🤣

Anonymkode: 4cc3e...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Et triks jeg vet nytter, men det kan ta litt tid.

Når de ringer, sier du: Et øyeblikk bare, så legger du vekk telefonen og gjør ett eller annet. La telefonen ligge inntil de legger på.

Tid er penger for slike selskaper. Ved å la dem vente i telefonen bruker du av selskapets tid. Etter noen oppringninger, slutter de å ringe, da de vet at du bare vil svare på anropet, for så å legge telefonen ned, og bruke av deres tid, uten at de oppnår noe.

Lykke til

Med vennlig hilsen

TBergh

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/30/2020 at 11:06 PM, AnonymBruker said:

Jada! Men jeg blokkerte alle numrene som var registrert i firmaet. Tilslutt hadde de ikke flere nummer å ringe fra😂 

Jeg bruker samme metoden på andre telefonselgere. 

Anonymkode: f6f87...e48

Hvor mange ganger hat du blokkert disse numrene?

For etter min mening så har de ubegrenset, det er helt vilt.

Men jeg har kommet opp med strategi som fungerer, ta telefonen og legge på.

Da gir de opp.

Anonymkode: 21581...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme her!

Jeg kom over en side, der hvert firma var registrert med f.eks 40 eller 300 forskjellige telefonnummer......... Jeg har gjort som deg, og blokkert samtlige selgere............En sjelden gang er det noen få anrop som går igjennom, men da bare blokkerer med noen få tastetrykk! 

Jeg har også ringt min teleoperatør Telenor og fått ordnet med Fleksibel sperring, som er helt gratis og tar bare noen få minutter.........Nå blir 1-2 millioner desperate selgere stengt ute............ Deilig att det ble HELT STILLE.......... 😂🤣

Anonymkode: 4cc3e...538

Fleksibel sperring hva er det?

Anonymkode: 21581...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du har Fleksibel sperring så stenger Telenor de aller fleste selgerne ute automatisk, ved hjelp av moderne teknologi ........... 1-2 millioner selgere i året......... Er ikke mange lykkejegere som kommer gjennom da nei! 

Anonymkode: 4cc3e...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...