Gå til innhold

Norske politikere elsker Islam


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"God ramadan", sier den etniske norske Jonas Gahr Støre på sin facebook side.

Mange gode ord og oppmerksomhet til muslimer. Hyllest og ære til Islam. Fra en etnisk norsk mann.

Dette skaper flere spørsmål i hodet mitt:

1. Hvorfor får ikke andre religioner hyllest og gode ord fra politikere når de har sin fastetid eller annen religiøs tradisjon? 

2. Tror dere at Støre virkelig mener det, fra dypt i hjertet, når han sier "God ramadan." ? 

3. Hva tror dere det egentlig handler om, når pur norske folk plutselig hyller Islam?

Anonymkode: 673e6...514

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, har undret litt på det samme. F.eks ser ikke noe hyllest til andre religioner eller tro som f.eks sjamanisme, buddisme, ortodoks, etc.

 

Men jeg vet ikke hvorfor det er slik.

Anonymkode: fda2c...9da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3. Hva tror dere det egentlig handler om, når pur norske folk plutselig hyller Islam?

Går da virkelig an å ønske folk "God ramadan" uten å hylle islam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abc123detvardet skrev:

Går da virkelig an å ønske folk "God ramadan" uten å hylle islam.

Såklart, men hvorfor ikke hylle andre religioners markeringer også da?

Anonymkode: fda2c...9da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man skal ha respekt for muslimer og deres trosoppfatning. Det er dermed ikke sagt at man ikke skal kunne kritisere islam, spesielt de politiske og ideologiske sidene av religionen. Skal islam ha livets rett her i vesten så må den reformeres og tilpasses våre vestlige verdier og normer. Men å ønske muslimer god ramadan ser jeg ikke problemet med, særlig ikke når muslimer utgjør den største religiøse gruppen i Norge foruten kristne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såklart, men hvorfor ikke hylle andre religioners markeringer også da?

Anonymkode: fda2c...9da

Kanskje han har flere muslimvenner og dermed er det lettere å vite når markeringen er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Hvorfor får ikke andre religioner hyllest og gode ord fra politikere når de har sin fastetid eller annen religiøs tradisjon? 

2. Tror dere at Støre virkelig mener det, fra dypt i hjertet, når han sier "God ramadan." ? 

3. Hva tror dere det egentlig handler om, når pur norske folk plutselig hyller Islam?

Anonymkode: 673e6...514

1. Fordi islam er den nest største religionen i landet, etter kristendom.

Politikere ønsker jo folk god påske og god jul hele tiden, det er kristne helligdager.

2. Ja, han ønsker helt sikkert oppriktig at folk skal ha en hyggelig høytid. Samtidig gjør han det også for å få stemmer, han er jo politiker.

3. Å si "god ramadan" er ikke i nærheten av å hylle islam. Hyller du kristendommen når du sier "god påske" til naboen? Nei. Du ønsker dem bare en fin tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvandringen har gjort muslimer til en av de største velgergruppene. Enhver politiker med ambisjoner er derfor forpliktet til å bøye seg for islam. Og verre skal det bli. Heldigvis er ikke jeg kvinne, så det er ikke meg det først og fremst går utover.

Anonymkode: bc8bf...bb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange muslimer er begynt å si God Jul, Godt Nyttår, God Påske osv. Kan ikke si at andre ikke sier ting tilbake da.

Personlig syns jeg å si God Ramadan er en uting, og det er fordi jeg ikke tror på slike ting, så det der vil jeg ikke ha. Heller ikke God Jul osv.

Anonymkode: 2bb64...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hmm, har undret litt på det samme. F.eks ser ikke noe hyllest til andre religioner eller tro som f.eks sjamanisme, buddisme, ortodoks, etc.

 

Men jeg vet ikke hvorfor det er slik.

Anonymkode: fda2c...9da

Hylles til sjamanisme??

Anonymkode: 764a1...517

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innvandringen har gjort muslimer til en av de største velgergruppene. Enhver politiker med ambisjoner er derfor forpliktet til å bøye seg for islam. Og verre skal det bli. Heldigvis er ikke jeg kvinne, så det er ikke meg det først og fremst går utover.

Anonymkode: bc8bf...bb5

Lol, er ikke kvinne? Så du tror alle norske kvinner elsker islamiske religioner? Lol, nei, de fleste er helt nøytral mot det. De fleste i Norge er enten agnostisk eller kristen.

Anonymkode: fda2c...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Hvorfor får ikke andre religioner hyllest og gode ord fra politikere når de har sin fastetid eller annen religiøs tradisjon? 

Jeg ser flere ganger hilsninger til andre store religioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...