Gå til innhold

Hvor kan jeg se Hundehviskeren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det det med han steinaldertreneren(/plageren) Cesar Millan? 

Anonymkode: 17a06...0ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det det med han steinaldertreneren(/plageren) Cesar Millan? 

Anonymkode: 17a06...0ad

Ja

Anonymkode: d76b7...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja

Anonymkode: d76b7...cd8

Hvorfor vil du se på noe sånt? Teknikkene han bruker er jo helt på trynet 

Anonymkode: a1c2a...721

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal du se på det? Han er en amatør med helt feil innstilling, og som følger 2000 år gammel metode. Hvor mishandling og vold er grunnsteinen i "treningen" hans. Det han lærer er at hunden skal være så forbanna pissredd eier at den ikke tørr å røre på seg i sitt eget hjem uten muntlig tillatelse/kommando. 

Det eneste han kan lære deg å lese hundens kroppsspråk og mikroutrykk, men han bruker den kunnskapen helt feil. Man skal ikke sparke, slå og bruke fysisk makt over hunder for å få dem lydig. 

Ros positiv adferd. Ignorer negativ adferd. Frykt er farligere enn aggresjon. Ja du kan trene, om du ikke klarer så må du respektere en hunds fobier, for om du utfordrer det galt så kan du få en aggressiv hund som er aggressiv på grunn av frykt og ikke ondskap. Hold deg til 1 treningsteknikk som funker for din hund, ikke 11 forskjellige metoder fra 11 forskjellige hundetrenere og "eskeperter". Har du valp så er du idiot om du går til 2+ valpekurs, for du vil få en overbelastet hund med store adferdsproblemer på grunn av stress. Ro deg ned 4 hakk og pust med magen. Lev med hunden, ikke rundt hund. Bur er ikke et oppholdssted! Det er sikkerhet i bil, nei en trygg hule skal ikke trenge en dør for å holde den på plass. Hundbur hjemme er fy og det å sperre hunden i et rom i huset er dyremishandling og du skaper problemer! En trygg og lykkelig hund vil gå fritt i hjemmet når den er alene. 
Det er grunnleggende info du trenger om hundehold og med det så vil du få en rolig og lykkelig hund. Vanskeligere er det faktisk ikke. 

Anonymkode: 3696f...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:


Ros positiv adferd. Ignorer negativ adferd. Frykt er farligere enn aggresjon. Ja du kan trene, om du ikke klarer så må du respektere en hunds fobier, for om du utfordrer det galt så kan du få en aggressiv hund som er aggressiv på grunn av frykt og ikke ondskap. Hold deg til 1 treningsteknikk som funker for din hund, ikke 11 forskjellige metoder fra 11 forskjellige hundetrenere og "eskeperter". Har du valp så er du idiot om du går til 2+ valpekurs, for du vil få en overbelastet hund med store adferdsproblemer på grunn av stress. Ro deg ned 4 hakk og pust med magen. Lev med hunden, ikke rundt hund. Bur er ikke et oppholdssted! Det er sikkerhet i bil, nei en trygg hule skal ikke trenge en dør for å holde den på plass. Hundbur hjemme er fy og det å sperre hunden i et rom i huset er dyremishandling og du skaper problemer! En trygg og lykkelig hund vil gå fritt i hjemmet når den er alene. 
Det er grunnleggende info du trenger om hundehold og med det så vil du få en rolig og lykkelig hund. Vanskeligere er det faktisk ikke. 

Anonymkode: 3696f...3fc

Jeg har ikke sagt at jeg skal se dette for å imitere det Milan gjør, vil bare se på det. Nettopp for å se alt det gale han gjør. Så det hadde vært fint hvis ikke alle bare antok det verste om meg :) Går an å spørre! Vil verken utøve vold eller sperre inne min hund... Har troa på positiv hundetrening med fokus på mestring og ros.

Jeg er for øvrig ikke enig i at man skal ignorere negativ atferd, men det er ikke dermed sagt at jeg synes Milan gjør det riktig, heller tvert imot. Er helt enig i, og godt kjent med, at hundens stressnivå vil øke etter visse former for straff, og at dette ikke gagner noen. 

Vil neppe kalle de som går på to ulike valpekurs for "idioter", kanskje heller meget ivrige i å gjøre sitt beste for sin hund. Antar du alltid det verste om folk?

Anonymkode: d76b7...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du se på noe sånt? Teknikkene han bruker er jo helt på trynet 

Anonymkode: a1c2a...721

Bare av interesse. Har ikke tenkt å lære noe av ham :) 

Anonymkode: d76b7...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett mange episoder av Hundehviskeren, men har aldri sett han være voldelig mot hundene? 

Anonymkode: a7eed...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...