Gå til innhold

Korona og eksem

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Dere med eksem  der ute. Hvordan takler dere koronaviruset med vasking og spriting? Er selv plaget med eksem, og opplever at det er mye verre nå. Noen som har blitt sykmeldt fordi dere ikke kan vaske/sprite dere etter kravene på jobb?

Anonymkode: 72c06...ca9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har atopisk eksem og må bare bruke litt ekstra håndkrem de periodene jeg vasker hendene/spriter meg mye. Men jeg plages i liten grad med eksem på hendene.

Skrevet

Glemte å skrive over, men jeg er altså plaget med eksem i håndflatene.

AnonymBruker
Skrevet

Det er grusomst nå:( Har den jævligste eksemen på hender og oppover. Fått sterk kortisonsalve og bruker krem med carbabid.

Anonymkode: 511ff...b37

Skrevet

Har psoriasis inni hendene å jeg får lov til å holde meg til håndvask på jobb. Har store åpne sår i hendene så jeg klarer ikke bruke sprit. Ellers må jeg bare smøre ofte. Ikke at det hjelper stort, men er ikke noe å gjøre med. 

AnonymBruker
Skrevet

Vasking er verst, slik var det også da jeg var student og da jeg begynte å jobbe for 20 år siden før håndsprit ble standard. Håndsprit går helt fint, men såpe og vann ørten ganger i løpet av dagen medfører tørre hender og sprekker i huden.

Anonymkode: 6f953...23e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker hendene minst mulig. Det vil si at jeg gjør det etter behov på jobb, når jeg forlater huset og når jeg kommer hjem. Eller bruker jeg alltid håndkrem etter å ha brukt såpe. 

Anonymkode: 21527...c88

Skrevet

Hånddesinfeksjon med glyserol, eller basert på glyserol er mildere mot huden.

Vi har den typen og den vanlige typen med etanol på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...