Gå til innhold

Libido menn 40+

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sex annenhver dag er ikke så aller verst, men det sier jo ikke hele sannheten.  Er det så ofte han går med på å ha sex, eller vil han faktisk ha tatt initiativ annenhver dag, hvis ikke tilbudet var der hele tida?

Anonymkode: 2fb15...45a

Vi har noen ganger hatt mer sex enn det, men han kommer bare annenhver gang da. Men han tenner som sagt fort, så vi kan ha mer sex, men da er jeg redd han bare gjør det for min skyld. Men slapp blir han ikke. Jeg har ikke vært borti dette før, derfor jeg lurer. Trodde i starten at det kunne være nerver, for det har jeg opplevd med en annen. Men jeg får vel bare slutte å tenke på det, og nyte mannen. 

Ts

Anonymkode: 6471e...16a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjærestepar i 40-årene her. Har mer sex enn i noen tidligere forhold. Jeg vet ikke hvordan hans sexlyst er i forhold til før. Min erfaring er at sexlyst er vel så mye personavhengig som avhengig av alder. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mann 41 her. Har ikke hatt sex på over to og et halvt år, men skulle gjerne hatt det daglig. Ikke noe i veien med lysten min, og utstyret virker som det skal, men det hjelper lite når samboer ikke vil. Så for min del er det mye ubrukt libido på lager.

Dere kvinner aner ikke hvor mye makt dere bokstavelig talt sitter på.

Anonymkode: e50a4...bfe

AnonymBruker
Skrevet
På 30.4.2020 den 11.53, AnonymBruker skrev:

Ikke sikkert det har skjedd noe med alderen heller. Kanskje han har vært sånn hele livet? 

Hvor lenge siden er det siden han sluttet? Viktig å rapportere inn slike bivirkninger, for det er slett ikke kjent hos alle som skriver ut slike medisiner.  

Som det står i innlegget du siterer er dette en kjent bivirkning av antidepressiva. 

Anonymkode: 5b1b3...961

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som det står i innlegget du siterer er dette en kjent bivirkning av antidepressiva. 

Anonymkode: 5b1b3...961

Ja, jeg leste det, og jeg tar det som en påstand.  Det er kjent bivirkning så lenge du står på medisin,  men jeg har ikke truffet helsepersonell foreløpig som kjenner til pssd.  Å få gehør etter at du har fått en psykisk eller psykiatrisk diagnose er dessverre ikke like lett. 

Jeg måtte slå opp på Cipralex og Escitalopram som er vanlig lavterskel antidepressiva hos de fleste leger.  Det står ingenting om kjønnsorganer eller seksuelt relaterte problemer etter behandlingsslutt, som er det vi diskuterer her.  Derfor mener jeg det er viktig å rapportere inn. 

AnonymBruker
Skrevet
På 1.5.2020 den 13.42, AnonymBruker skrev:

Neida, og det går helt fint for meg! Jeg bare lurer på om andre menn merker at man har mindre behov når man er midt i 40-årene. Det føles lite i en nyforelska periode, men jeg kan leve fint med det, hvis jeg vet at det er han og ikke meg, om du skjønner. 

Ts

Anonymkode: 6471e...16a

Min samboer på 40+ mener sexlysten hans har endrer seg veldig fra den gangen han var i 20- og tidlig 30-årene. Jeg har heller ikke noe enorm driv selv om jeg er 10 år yngre enn han, men stort sett jeg som føler at jeg tar initiativ. Og skulle gjerne hatt han til å mase mer og hatt mer lyst på meg da det tenner meg.. men har funnet meg i at det er sånn det er. Vi har sex 2-6 ganger i måneden. Typisk mest når vi er på ferie sammen, da kan det plutselig bli hver dag. 

Anonymkode: 6802b...2e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 1.5.2020 den 20.53, AnonymBruker skrev:

Mann 41 her. Har ikke hatt sex på over to og et halvt år, men skulle gjerne hatt det daglig. Ikke noe i veien med lysten min, og utstyret virker som det skal, men det hjelper lite når samboer ikke vil. Så for min del er det mye ubrukt libido på lager.

Dere kvinner aner ikke hvor mye makt dere bokstavelig talt sitter på.

Anonymkode: e50a4...bfe

Har du ikke hatt sex med din samboer på 2,5 år???

Anonymkode: 6802b...2e6

AnonymBruker
Skrevet
På 30.4.2020 den 12.42, AnonymBruker skrev:

Jeg er 60+ og har mye høyere sexlyst enn min langt yngre kone så at det dabber av med alderen har ikke jeg erfart 😋. 2-3 ganger pr. dag hadde jeg kanskje ikke orket (man skal jo ha tid til andre ting også), men annenhver dag hadde vært perfekt i stedet for 2-3 ganger i måneden som det er nå. Men har det fint som det er og klager ikke.

Anonymkode: fb04c...400

Hvor gammel er du, og hvor gammel er din kone? Jeg er 38 og kjæresten min er 60. Vi kan godt ha sex tre ganger på en dag, f.eks. i en helg om vi ikke har andre planer. Men tror ikke vi kunne hatt sex 2-3 ganger per dag i hverdagen, det hadde jeg ikke hatt tid og anledning til heller for så vidt, ei heller han.

Interessant å høre om andre par med stor aldersforskjell. :)

Anonymkode: 6e6c7...c6f

Skrevet

Man må jo være realist, i et langvarig forhold så holder det at man har sex ca. 3 ganger i uken. Akkurat dette kommer også an på hvor man er i livet med forhold til unger, jobb etc. Det går i bølger, og jeg tror det er viktig at man ikke har sextørke for lenge. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min er også 40+ og har ikke samme lyst eller behov som for 10-15 år siden. Jeg kjente han ikke da, så kan ikke sammenligne, men han hadde plenty av ulike partnere og ONS og alt mulig før så han er litt "mettet" og føler ikke det lenger er det viktigste i et forhold. Så han klarer seg med et par ganger i uka nå og setter mer pris på kosing og annen form for fysisk nærhet enn han gjorde før. Jeg er noen år yngre og har et større behov enn det han har, men det går fint sånn som det er nå.

Anonymkode: 8d99d...0a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er 40, og jeg er 31. Han har lyst "hele tiden", men det blir med et par ganger i uken pga at jeg er utslitt småbarnsmor 🙈 ikke han som setter en stopper det altså. Synes ikke potensen hans har endret seg i det hele tatt siden vi først ble sammen for over 10 år siden. 

Anonymkode: 0fdd6...99a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...