AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #1 Skrevet 30. april 2020 Jeg vet at det er forskjeller, men vil likevel høre fra andre. Jeg har møtt en fyr og vi er begge forelsket. Vi er begge i 40-årene. Han virker fornøyd med sex annenhver dag ca. Jeg kunne gjerne hatt to ganger om dagen, men det er ikke noe problem for meg å ikke få det, jeg trodde bare man hadde mer som nyforelsket. Men vi er tross alt ikke 20 lenger, og menn får jo mindre behov. Jeg vil ikke mase om det så han tror jeg ikke er fornøyd, men skulle gjerne høre fra andre at det er helt vanlig. Han er ikke så lidenskapelig/fysisk og verbal/åpen som meg av natur, så jeg blir fort litt usikker, selv om jeg egentlig vet at det er unødvendig. Anonymkode: 6471e...16a
draug 75 Skrevet 30. april 2020 #2 Skrevet 30. april 2020 Noe nedgang bli det, men ikke slik at man ikke greier noe som helst. Jeg har også hørt om tjueåringer som greier en to- tre ganger i døgnet og ferdig med det. Det er også slik, som kvinner pleier å glemme: menn er ikke maskiner! Man er sliten, bekymret, tynget av ansvar, osv, - man legger ikke slikt fra seg på kommando. Og dette påvirker libido. En tjueåring er mer fri enn en førtiåring. 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #3 Skrevet 30. april 2020 Takk for svar! Han blir lett stiv, men kommer ikke hver dag. Så det er vel naturlig, antagelig. Og plager meg ikke hvis jeg kommer over usikkerheten. Ts Anonymkode: 6471e...16a
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #4 Skrevet 30. april 2020 Jeg er litt bekymret på dine vegne. Hans lyst og evner henger nok sammen med at han ikke er så åpen rundt det. Han er rett og slett ikke spesielt seksuell av seg. At du som kvinne 40+ har lyst flere ganger om dagen, er jo i andre enden av skalaen igjen, dermed ender dere opp som en dårlig match. Tenk deg godt om før du fortsetter dette. M51 Anonymkode: 2fb15...45a 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #5 Skrevet 30. april 2020 Tja, 41 eller 49? Litt forskjell på det. Kjæresten min er midt i førtiårene (en del år eldre enn meg), og jeg synes ikke det virker som libido er noe lavere enn det jeg har erfart med yngre kjærester. Han er riktignok i veldig god form og fremstår fysisk som yngre enn han er. Testosteron går jo nedover med alderen, men livsstilen påvirker. Anonymkode: b10c4...daa 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #6 Skrevet 30. april 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at det er forskjeller, men vil likevel høre fra andre. Jeg har møtt en fyr og vi er begge forelsket. Vi er begge i 40-årene. Han virker fornøyd med sex annenhver dag ca. Jeg kunne gjerne hatt to ganger om dagen, men det er ikke noe problem for meg å ikke få det, jeg trodde bare man hadde mer som nyforelsket. Men vi er tross alt ikke 20 lenger, og menn får jo mindre behov. Jeg vil ikke mase om det så han tror jeg ikke er fornøyd, men skulle gjerne høre fra andre at det er helt vanlig. Han er ikke så lidenskapelig/fysisk og verbal/åpen som meg av natur, så jeg blir fort litt usikker, selv om jeg egentlig vet at det er unødvendig. Anonymkode: 6471e...16a Er sammen med en på 50. Er selv 39. Han har sluttet på antidepressiva, og klarer ikke komme pga dette. (En kjent bivirkning) Han blir ofte slapp, så akten er litt «stykkevis og delt». Dette frustrerer oss, mest han. I tillegg har han dårlig kosthold, så vitaliteten er ikke akkurat på topp. Han er ikke interessert i å få i seg bedre næring heller, så det virker litt håpløst nå. Anonymkode: 035aa...dd3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #7 Skrevet 30. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, 41 eller 49? Litt forskjell på det. Kjæresten min er midt i førtiårene (en del år eldre enn meg), og jeg synes ikke det virker som libido er noe lavere enn det jeg har erfart med yngre kjærester. Han er riktignok i veldig god form og fremstår fysisk som yngre enn han er. Testosteron går jo nedover med alderen, men livsstilen påvirker. Anonymkode: b10c4...daa Han er 46, trener og spiser sunt. Ts Anonymkode: 6471e...16a
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #8 Skrevet 30. april 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt bekymret på dine vegne. Hans lyst og evner henger nok sammen med at han ikke er så åpen rundt det. Han er rett og slett ikke spesielt seksuell av seg. At du som kvinne 40+ har lyst flere ganger om dagen, er jo i andre enden av skalaen igjen, dermed ender dere opp som en dårlig match. Tenk deg godt om før du fortsetter dette. M51 Anonymkode: 2fb15...45a Men sexen er fantastisk! Han er ikke lite seksuell! Ikke like lidenskapelig som meg, men jeg er i enden av skalaen. Og jeg liker han så godt og er veldig forelsket! Jeg traff en på 50 i sommer og han kunne ha sex 4 ganger om dagen, så det er jo forskjeller, men ærlig talt var han såpass seksuell at det hadde blitt slitsomt i lengden. Foretrekker annenhver dag, hvis jeg må velge. Jeg slår ikke opp bare fordi han ikke trenger sex hver dag. Men vet jo ikke hvordan ting blir på sikt. Jeg er avhengig av litt bekreftelse, på den ene eller andre måten. Ts Anonymkode: 6471e...16a
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #9 Skrevet 30. april 2020 59 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet at det er forskjeller, men vil likevel høre fra andre. Jeg har møtt en fyr og vi er begge forelsket. Vi er begge i 40-årene. Han virker fornøyd med sex annenhver dag ca. Jeg kunne gjerne hatt to ganger om dagen, men det er ikke noe problem for meg å ikke få det, jeg trodde bare man hadde mer som nyforelsket. Men vi er tross alt ikke 20 lenger, og menn får jo mindre behov. Jeg vil ikke mase om det så han tror jeg ikke er fornøyd, men skulle gjerne høre fra andre at det er helt vanlig. Han er ikke så lidenskapelig/fysisk og verbal/åpen som meg av natur, så jeg blir fort litt usikker, selv om jeg egentlig vet at det er unødvendig. Anonymkode: 6471e...16a Om du var 25 år ville han sikkert klarte det hver dag.....just sayin'... Anonymkode: 0338a...c39
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #10 Skrevet 30. april 2020 Annenhver dag er helt innafor spør du meg. Det kan jo være greit å ta en samtale rundt hva han forventer seg/ønsker rundt frekvens på sex. Men ville ikke vært bekymret over dette. Anonymkode: 6c156...517 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #11 Skrevet 30. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du var 25 år ville han sikkert klarte det hver dag.....just sayin'... Anonymkode: 0338a...c39 Litt usikker på det. Høres teit ut å si, men jeg har danset hele livet og har ikke mye endret kropp siden den alderen, selv brystene har holdt seg ca like. Og jeg har bra gener hva gjelder hud, så jeg blir ofte tatt for å være rundt 30. Ts Anonymkode: 6471e...16a 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #12 Skrevet 30. april 2020 Ikke sikkert det har skjedd noe med alderen heller. Kanskje han har vært sånn hele livet? 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er sammen med en på 50. Er selv 39. Han har sluttet på antidepressiva, og klarer ikke komme pga dette. (En kjent bivirkning) Han blir ofte slapp, så akten er litt «stykkevis og delt». Dette frustrerer oss, mest han. Hvor lenge siden er det siden han sluttet? Viktig å rapportere inn slike bivirkninger, for det er slett ikke kjent hos alle som skriver ut slike medisiner. Anonymkode: 2fb15...45a
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #13 Skrevet 30. april 2020 Jeg er 60+ og har mye høyere sexlyst enn min langt yngre kone så at det dabber av med alderen har ikke jeg erfart 😋. 2-3 ganger pr. dag hadde jeg kanskje ikke orket (man skal jo ha tid til andre ting også), men annenhver dag hadde vært perfekt i stedet for 2-3 ganger i måneden som det er nå. Men har det fint som det er og klager ikke. Anonymkode: fb04c...400
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #14 Skrevet 30. april 2020 Føler det er veldig individuelt det der, men har foreløpig ikke datet noen menn i 40 åra som har hatt større sexlyst enn meg (er selv kvinne på 43). Og har vel generelt inntrykk av at den synker litt med alderen da de eldste jeg har datet har vært de som har vært oftest "for sliten for sex" eller blitt slitne i senga. Men som noen sier kan det også ha generelt med form å gjøre. Jeg selv har mye høyere sex-lyst nå enn da jeg var yngre, men det har sikkert mye med at jeg ikke har vært i noe langvarig forhold de siste årene, og sex er ikke tilgjengelig hver dag akkruat. Da vil man jo ha mest mulig når muligheten er der.😋 Anonymkode: db4e5...fc6 1
Jeg er mann Skrevet 30. april 2020 #15 Skrevet 30. april 2020 Jeg er 52 år, og kunne godt hatt sex hver dag, gjerne 2 ganger daglig hvis kona hadde hatt behov for det. 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #16 Skrevet 30. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 60+ og har mye høyere sexlyst enn min langt yngre kone så at det dabber av med alderen har ikke jeg erfart 😋. 2-3 ganger pr. dag hadde jeg kanskje ikke orket (man skal jo ha tid til andre ting også), men annenhver dag hadde vært perfekt i stedet for 2-3 ganger i måneden som det er nå. Men har det fint som det er og klager ikke. Anonymkode: fb04c...400 Men har dere hatt sex annenhver dag siden du ble over 60? Grunnen til at jeg spør er at dette for mange godt voksne menn havner om evne, ikke lyst. Det er stor avstand mellom hode og kropp. Mange menn tenker like mye på sex når de er 60 som da de var 20, men de går ikke rundt og får spontane ereksjoner flere ganger om dagen likevel. Det er ofte lett å si at man "gjerne kunne hatt sex hele tiden", men de aller fleste tenker jo mer på sexen de ikke har. Dersom deres partner ville hatt sex hver dag, så hadde de kanskje erfart at det ble mer enn de tenkte og at kroppen ikke henger med. Anonymkode: b10c4...daa 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #17 Skrevet 30. april 2020 Min eks i slutten av 40-årene sa at han ikke orket like mye sex som da han var yngre, han hadde avfunnet seg med at sex ikke var det viktigste i et forhold og at han var begynt å bli gammel. Han ville helst bare hver 2. eller 3. dag og hadde potensproblemer. Det var virkelig frustrerende og vanskelig for meg som alltid ville. Min ekseks var 60 og vi kunne ha sex hele dagen og hver dag når det var ferie. Han var alltid klar for sex og fikk aldri nok. Det passet meg selvfølgelig bra. Han var like viril som en tenåring og hadde null potensproblemer. Så folk er forskjellige. Fyren i 40-årene var overvektig, så mulig det hadde endel å si for både sexlyst og potens. Anonymkode: c56e1...387
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #18 Skrevet 30. april 2020 Sex annenhver dag er da ikke lite? Anonymkode: a41d3...936 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #19 Skrevet 1. mai 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Sex annenhver dag er da ikke lite? Anonymkode: a41d3...936 Neida, og det går helt fint for meg! Jeg bare lurer på om andre menn merker at man har mindre behov når man er midt i 40-årene. Det føles lite i en nyforelska periode, men jeg kan leve fint med det, hvis jeg vet at det er han og ikke meg, om du skjønner. Ts Anonymkode: 6471e...16a
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #20 Skrevet 1. mai 2020 Sex annenhver dag er ikke så aller verst, men det sier jo ikke hele sannheten. Er det så ofte han går med på å ha sex, eller vil han faktisk ha tatt initiativ annenhver dag, hvis ikke tilbudet var der hele tida? Anonymkode: 2fb15...45a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå