Gå til innhold

Kattens pels

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tre katter, veldig ulike. Den største har helt vanlig pels og veldig mye pels nå som han driver å slipper.

så har jeg en blandingskatt som er litt striere i pelsen.

Det er den tredje som jeg er litt usikker på. Han er fem mnd nå og blanding av skogskatt og huskatt. Han er liten av vekst som mor foreløpig, men det ser ut til å komme seg. Han har typisk skogskattansikt med tykke ører. Pelsen forandrer seg, men han ser ikke ut til å skulle bli langhåret annet enn enkelte partier. Pelsen hans er kjempelykkelig. Og den er liksom litt krøllete. Alle de hvite partiene er langhåret. Da vi kjøpte han var han mørk grå med en lys stripe på ryggen, en hvit strek i ansiktet og hvit fra haka og under hele magen og hvite sokker. Nå er han litt torget med masse forskjellige nyanser i det grå og kjempefine sirkeltegninger i pelsen. 
Jeg har aldri hatt en katt med slik pels før og lurer på om noen har erfaring med hvordan han muligens kan bli. 

Anonymkode: e0883...854

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som yngste kjetta vår, hun var en skikkelig dott når hun var liten, uten at det var helt tydelig om hun kom til å bli langhåret eller korthåret.
Hun har øredusker og litt typisk skogkattutseende, men mammaen var bitteliten og veldig strømlinjeformet med pinnkort pels, så hun her er semi-langhåret, med relativt kort pels med veldig lang underpels så hun ser litt fluffy ut. Halen hennes er liksom en litt stutt, fluffy ekornhale, den er synlig kortere enn den på en måte skulle ha vært, og nesten ti cm kortere enn brorens.
Hun har også skogkatt labber, skikkelig brede klatrepoter, og fryktelig korte bein uten at hun er munchkin, så vi tror det er en skikkelig sær mix ute og går.

Broren er helt lik mora, med skikkelig strømlinjeformet kort pels, slank laban med veldig lange bein og en tynn rottehale som bare består av skinn, bein og muskler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...