Gå til innhold

Hvordan skal jeg tolke dette?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En på jobben har siden i høst vært veldig flørtete på jobb og etterhvert også når vi har vært sammen på fritiden. Vi jobber på samme sted, men ikke i samme bedrift og er sånn sett ikke kollegaer. Møttes i kantina og på våre bedrifters felles møter først, og kom i snakk. Ofte lunsj sammen, utvekslet etterhvert snap og andre SoMe, og fra ca januar har vi møttes privat noen ganger. Har vært mye flørting av typen "ikke til å ta feil av" fra gans side. Jeg er interessert, liker han veldig godt, men det er en ting som gir meg en dårlig magefølelse og det er at det aldri er han som tar kontakt eller initiativ til å møtes. Han svarer alltid på mine initiativ og blir med på det jeg foreslår, er entusiastisk og det virker som han liker å tilbringe tid med meg. Men hvorfor tar han ikke mer initiativ?! 

Vi har ikke gjort noe mer enn å flette fingre da vi var ute og spiste middag og drakk vin. Ikke kyssing, sex eller "praten" om hva vi er. 

Ser det er flere tråder om det samme. Jeg skjønner at mange ikke liker å skrive, og heller vil snakke sammen, men å invitere meg med på noe MÅ jo ikke gjøres skriftlig. Det er mange muligheter, både på jobb og han kan jo bare ringe meg om han ikke liker å skrive. Hvis han vil ta initiativ til kontakt. 

Er han bare en initiativløs dott?

En mann med lav selvfølelse som er livredd for å bli avvist?

Eller bare ikke interessert?

Eller noe annet? 

Hjelp...

Anonymkode: 60958...400

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får holde tilbake og se hva han gjør. Det lover ikke godt at det aldri er han som tar kontakt.

Anonymkode: 70a08...d9a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Bare spør han selv om det er vanskelig, da får du svaret ditt. Istedenfor å kaste bort tiden din!

Anonymkode: e3770...e3c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare spør han selv om det er vanskelig, da får du svaret ditt. Istedenfor å kaste bort tiden din!

Så enkelt, så vanskelig... men det ER et godt råd. Takk! 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo oppfordre han til å invitere deg på date på en flørtende måte hvis det er for vanskelig å være direkte slik ab e3c foreslår. Hvordan han følger opp kan være en god pekepinn på interessen hans. 

Anonymkode: b2e78...1f8

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at han er singel?

Kollegial flørting trenger ikke bety noe som helst. Og om han ikke tar initiativ til å møtes så tyder det nok mer på at du er noen han kan ha det litt gøy med på jobb enn at han faktisk er interessert i deg. 

Jeg tenker du har to valg. Hold tilbake og se om han tar initiativ da. Dør det ut om ikke du tar initiativ så er det ikke noe der. Eller spør rett ut. Det siste er nok helt klart mest effektivt og gir deg svar raskest, uten rom for tvil.

Anonymkode: 6e5b0...eb8

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

I vote for this. Går ut fra du har sjekket st han er single.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Handlingene pleier å tale for seg selv. Han er dessverre ikke enormt interessert. En veldig interessert fyr vil alltid vise det, særlig siden dere faktisk flørter og møtes. Da er det ingenting som holder ham tilbake fra å ta initiativ.

Jeg ville gått for å la initiativet være opp til ham. Det kan fort bli kleint hvis du spør ham direkte. Det vil også ødelegge ting hvis han faktisk bare er litt usikker på hva han føler. Med et direkte spørsmål blir han tvunget til å ta stilling. Ikke sikkert det ender i din favør.

Anonymkode: d6b6e...592

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Handlingene pleier å tale for seg selv. Han er dessverre ikke enormt interessert. En veldig interessert fyr vil alltid vise det, særlig siden dere faktisk flørter og møtes. Da er det ingenting som holder ham tilbake fra å ta initiativ.

Jeg ville gått for å la initiativet være opp til ham. Det kan fort bli kleint hvis du spør ham direkte. Det vil også ødelegge ting hvis han faktisk bare er litt usikker på hva han føler. Med et direkte spørsmål blir han tvunget til å ta stilling. Ikke sikkert det ender i din favør.

Anonymkode: d6b6e...592

Ja, jeg tenker dette er det mest naturlige i denne situasjonen. Klok tanke det at han kan bli tvunget til å ta stilling hvis han er litt i tvil. 

Vi har jo hatt mye kontakt siden januar, så jeg tror nok han vil merke det godt at jeg nå slutter å ta initiativ. Kanskje han da tror at jeg har blitt opptatt og skygger banen helt... er jo det jeg har forsøkt å unngå ved å ta initiativ til kontakt, til nå. Men nå kjenner jeg at jeg ikke har lyst til det mer, når det bare blir enveis. 

Han er singel sier han. Vet han bor alene, i allefall. Og kollegaene hans kaller ham "ungkaren". Og han vet at jeg er singel og ikke aktiv på tinder, happn etc. 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke lest alle svarene, men jeg er av typen som er dårlig til å ta initiativ (generelt når det gjelder venner og slikt også). Jeg er bare usikker og vil ikke at noen skal bli med på noe fordi de føler de må. Men jeg er gjerne med Når noen andre tar initiativ så er mulig det er slikt med han også:)

Anonymkode: c84a9...666

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg ab ...666. Men har du tenkt på at det kan oppleves slitsomt og "skjevt" og at det kan oppfattes som generelt lav interesse og til og med latskap å ikke ta noe initiativ? 

Når jeg spør "har du tenkt på" så spør jeg i en nysgjerrig, vennlig tone. Jeg lurer altså bare på om du har reflektert over hvordan stilen din kan oppleves av andre? 

Takknemlig om du vil svare 😊

Skrevet
På 29.4.2020 den 23.05, AnonymBruker skrev:

En mann med lav selvfølelse som er livredd for å bli avvist?

Eller bare ikke interessert?

Eller noe annet? 

Hjelp...

Dessverre å måtte si det til deg, han er bare ikke så inn i dette som deg! Han kan ha en viss interesse, men ikke slik som deg. Det er alltid slik, og skulle det ligge andre ting bak som du sier? Lav selvfølelse så er jo dette et tegn på at dere faktisk ikke passer sammen heller. Du har to valg her, avvente og se hvordan det går, eller bare kutte kontakten. Har du god til og villig til å gå ned den gaten der? Gi det tid, men ikke vær den som tar initiativ hele tiden, det ender bare med såre følelser. Ting kan endre seg etterhvert, men en som ikke viser initiativ tidlig i et forhold er et stort rødt flagg. En ting vet jeg, at jeg aldri vil gå for noen som har slike tendenser i fremtiden. Det er bare ikke verdt tiden man bruker på dette, og den store sjansen for at det overhodet ikke blir noe videre. Jobb relaterte forhold er heller ikke noe som er bra med slike tendenser, blir det brudd i et forhold der man treffes i jobbsammenheng er det vanskelig for den som har sterke følelser å komme seg videre.

AnonymBruker
Skrevet

Den enkle løsningen er å la være å ta noe initiativ før han gjør det. Tar han ikke initiativ, så ikke gjør noe mer. Møt heller andre.

Anonymkode: c0079...288

AnonymBruker
Skrevet

Antiviruset, takk for dine refleksjoner. 

Du har helt rett. OM det nå er lav selvfølelse (og altså ikke manglende interesse) som er grunnen til at han er tilbakeholden så er ikke det noe jeg kan leve med i lengden. Lav selvfølelse kan vel bli bedre, men tenker mer på det å alltid være den som gir bekreftelse, ros, etc. Og alltid den som tar initiativ. 

Men sannsynligvis så er han bare ikke interessert. Ikke nok i allefall til at han gidder å være med på å drive dette noen vei annet enn i grøfta. 

Så brutalt. Så demotiverende 😭 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antiviruset, takk for dine refleksjoner. 

Du har helt rett. OM det nå er lav selvfølelse (og altså ikke manglende interesse) som er grunnen til at han er tilbakeholden så er ikke det noe jeg kan leve med i lengden. Lav selvfølelse kan vel bli bedre, men tenker mer på det å alltid være den som gir bekreftelse, ros, etc. Og alltid den som tar initiativ. 

Men sannsynligvis så er han bare ikke interessert. Ikke nok i allefall til at han gidder å være med på å drive dette noen vei annet enn i grøfta. 

Så brutalt. Så demotiverende 😭 

Men kjære, det trenger da ikke bety det. Snakk med han om det, spør hvorfor han ikke tar initiativ. Jeg er selv dårlig på å ta initiativ, rett og slett fordi jeg er usikker og blir redd for at den andre ikke er interessert.

Anonymkode: 66c6e...f3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kjære, det trenger da ikke bety det. Snakk med han om det, spør hvorfor han ikke tar initiativ. Jeg er selv dårlig på å ta initiativ, rett og slett fordi jeg er usikker og blir redd for at den andre ikke er interessert.

Anonymkode: 66c6e...f3a

Det har bare vært så mange episoder hvor jeg har lagt opp til at han kan ta initiativ, uten at han hat gjort det. Typ "(han) dette var veldig hyggelig, det må vi gjøre igjen! (Jeg) Det hadde jeg likt! Jeg er bortreist neste helg, men etter det har jeg ikke planer ennå"

I håp om at han skal plukke opp at jeg er ledig, bare ikke neste helg og invitere meg. 

Eller, i denne perioden etter 12. mars, så vet han (fordi jeg har sagt det) at jeg er hjemme hver kveld. Jeg har to ganger siden da invitert meg hjem til ham under påskuddet at jeg savner folk, han har vært veldig hyggelig og imøtekommende og svart "ja, kom! Jeg setter på kaffen!" (Jeg har vært bevisst på at det ikke skal være booty call-aktig fra min side) og sist gang drakk vi litt vin. Da snakka vi om hvor ensomt det har vært siden lock-downen og da var sist det kom fram at jeg er hjemme hver kveld (han også). Så det er jo ingen hindre her for ham. Og vi er så tette på hverandre nå likevel (og før lockdown) at vi er "faste koronavenner". 

AnonymBruker
Skrevet

Så. Dag 5 uten kontakt fra min side sender han en sms i dag med internhumor fra jobb. Tror ikke han sendte den til flere, er noe som ble gøy mellom oss pga profilene til bedriftene våre. Har ikke fått med meg at han henger med andre fra min bedrift. Eller kanskje jeg bare håper. 

Sukk, jeg som hadde håpet på å bli sikker på at han ikke mener noe mer seriøst, ved at han ikke skulle ta kontakt. Der røk den planen. 

AnonymBruker
Skrevet

Slitsomt å gå rundt sånn og ikke vite. Jeg ville tatt initiativ en siste gang til å treffes, og så komt inn på temaet. Bedre å gjøre det ansikt til ansikt enn på SMS. Da ser du av kroppsspråket hans hva han egentlig mener. Ikke vær anklagende, bare si at du liker han og lurer på hva han tenker iom det er du som tar initiativet hver gang.

Anonymkode: 1ad11...6bb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...