Hedda-78 Skrevet 29. april 2020 #1 Del Skrevet 29. april 2020 Hva er reglene (skrevne eller uskrevne) for hvordan man skal plassere seg på gang- og sykkelsti? Var ute og gikk her om dagen, på en slik bred gang-og sykkelsti. Altså for både gående og syklister. Jeg gikk på venstre side, slik jeg ville ha gjort dersom det var bilvei. Så kommer det en syklist imot. Han hytter med neven og roper til meg når han sykler forbi "Hold høyre side!" Jeg tror ikke det finnes formelle regler for hvilken side man skal gå og sykle på en gang- og sykkelsti, men man skal selvfølgelig ikke sperre veien for andre og være hensynsfull. Hvis det finnes en uskreven regel, så må det vel være at man skal gå på venstre side og sykle på høyre side? Eller skal man både gå og sykle på høyre side siden det også kan være både gående og syklende motsatt vei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 29. april 2020 #2 Del Skrevet 29. april 2020 Jeg holder meg til høyre side uansett om jeg går eller sykler hvis det er gangvei. Er det bilvei så går jeg på venstre side og sykler på høyre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 29. april 2020 #3 Del Skrevet 29. april 2020 Jeg tenker at man skal gå på høyre side. Det er jo litt vanskelig å si fordi vi er i skjæringspunktet mellom gangvei og trafikkert vei når det også er en sykkelsti, men jeg tenker at en gang- og sykkelsti er nærmere gangvei enn bilvei, og jeg ville altså gått på høyre side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 29. april 2020 #4 Del Skrevet 29. april 2020 På gang- og sykkelstien er det de gående som har prioritet. Normalen vil være å holde til høyre både når man går og sykler. Syklende skal dog om nødvendig ned i gangfart ved passering. Det er jo derfor syklistene heller vil benytte veibanen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå