Gå til innhold

Hvorfor blir tynne folk mobbet?

Fremhevede innlegg

Gjest Tobias Juul Grythe
Skrevet

Sett mange negative kommentarer som kan kalles mobbing mot tynne folk. Spesielt mot damer av andre damer. 

- Hun ser/så syk ut

- Menn liker kjøtt og hunder liker bein

- Hun er et beinrangel 

Noen kommentarer som ofte blir sett.

Hva er greia et slags hevn eller hva? Kan ikke voksne bare oppføre seg eller er det så vanskelig å respektere andre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Det er jo snart ingenting igjen av deg" 😅

Anonymkode: 5dd13...8b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare slik det er. Noen mennesker må slenge dritt om andre for å føle seg bedre selv... 

Forstår egentlig ikke hvorfor størrelsen på kroppen skal kommenteres, jeg. 

Anonymkode: 550d1...8c3

• Liker 3
Skrevet

Det var det da, skulle ønske folk kunne oppføre seg, men noen folk velger vel å være frekke og ekle mot andre. Greit hvis du sa noe som kom litt feil ut en gang, men det å ha som mål å rakke ned på andre er veldig barnslig. Folk finner jo på alt mulig man kan mobbe folk for. For tynn, for feit, for lav. Heldigvis vokser de fleste ut av erting og negative kommentarer, men noen tar det med seg inn i voksenlivet. Trist :( Forhåpentligvis så er det noen som kan si i fra om at det ikke er greit. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de som mobber, de mobber folk for hva det skulle være. Høy/lav, tykk/tynn, ingen krøller/for mye krøller, rik/fattig, røyker/ikke-røyker, bo på bygda/bo i byen, bo i hus/bo i blokk, kjøre buss/kjøre bil, være vegetarianer/spise kjøtt, ha kjærledyr/ikke ha kjæledyr. Mobbere er mobbere, de finner på noe, så de kan ha noe å mobbe om!

Anonymkode: 679d4...a1a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kommentere andres utseende uansett? Er det bedre å mobbe eller kommentere overvektige enn tynne?

Anonymkode: 2fd5c...807

• Liker 2
Gjest Tobias Juul Grythe
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kommentere andres utseende uansett? Er det bedre å mobbe eller kommentere overvektige enn tynne?

Anonymkode: 2fd5c...807

Nei men det er blitt mer vanlig med noen kg ekstra og tynne blir mer hakket på. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet

Ta det fra noen som har vært på hver enda av skalaen, det er langt værre når du er feit. 

Anonymkode: e2b1b...d93

• Liker 4
Skrevet

Da jeg var ungdom var jeg veldig tynn.. fikk ofte kommentarer på det.. en gang svarte jeg: det er ikke jeg som er tynn, det er du som er feit... 

aldri sett noen så fornærmet før.. ble slutt på kommentarene gitt 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

"Du kan gjemme deg bak en lyktestolpe."

Anonymkode: 777a5...e1b

• Liker 1
Gjest SecondTry
Skrevet

"Du må løpe sikksakk i dusjen for å bli våt"

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Sunnys said:

Da jeg var ungdom var jeg veldig tynn.. fikk ofte kommentarer på det.. en gang svarte jeg: det er ikke jeg som er tynn, det er du som er feit... 

aldri sett noen så fornærmet før.. ble slutt på kommentarene gitt 

HAHA

Anonymkode: 3bab4...427

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er tynn som en flis 😢

Anonymkode: 5d4b8...1ee

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er tynn som en flis 😢

Men nå harru blitt tjukk som en julegris. Nei så... dadadada

Anonymkode: 1274b...ca8

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, SecondTry skrev:

"Du må løpe sikksakk i dusjen for å bli våt"

Den var jo faktisk komisk morsom😂

Anonymkode: 311cd...0ef

Gjest SecondTry
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den var jo faktisk komisk morsom😂

Anonymkode: 311cd...0ef

Det var ikke det for 12 åringen som fikk slengt den etter seg gang på gang, og alle lo... 

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå harru blitt tjukk som en julegris. Nei så... dadadada

Anonymkode: 1274b...ca8

Hæ jeg?

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Tobias Juul Grythe skrev:

Nei men det er blitt mer vanlig med noen kg ekstra og tynne blir mer hakket på. 

Det er blitt mer vanlig med overvekt, men idealet er jo fremdeles å være tynn/trent (evt med stor rumpe). Alle ønsker å være like tynne/slanke som sine forbilder, men ingen vil se ut som overvektige kjendiser og bloggere. Med andre ord; det er snakk om misunnelse når tynne mennesker blir kommentert. Når overvektige blir kommentert, rakkes de ned på.

Noen få kan sikkert mene at å være tynn er stygt, men når man er tynn tillegges man ikke negative trekk i tillegg. Som tynn er man bare tynn. Som tjukk er man både tjukk, lat og mangler selvkontroll. Tjukke mennesker blir også sett på som mindre intelligente enn tynne mennesker.

Hakking er en uting uansett hvem den rettes mot. Folk burde bli mer opptatt av hvor bra mennesker folk er, istedet for hvordan de ser ut.

Anonymkode: 8353e...279

• Liker 4
Gjest Jon Are
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er blitt mer vanlig med overvekt, men idealet er jo fremdeles å være tynn/trent (evt med stor rumpe). Alle ønsker å være like tynne/slanke som sine forbilder, men ingen vil se ut som overvektige kjendiser og bloggere. Med andre ord; det er snakk om misunnelse når tynne mennesker blir kommentert. Når overvektige blir kommentert, rakkes de ned på.

Noen få kan sikkert mene at å være tynn er stygt, men når man er tynn tillegges man ikke negative trekk i tillegg. Som tynn er man bare tynn. Som tjukk er man både tjukk, lat og mangler selvkontroll. Tjukke mennesker blir også sett på som mindre intelligente enn tynne mennesker.

Hakking er en uting uansett hvem den rettes mot. Folk burde bli mer opptatt av hvor bra mennesker folk er, istedet for hvordan de ser ut.

Anonymkode: 8353e...279

Her mener jeg det går et skille mellom menn og kvinner. En mann med litt pondus , bredskuldret og maskulin scoret langt høyere hos kvinner enn en mann som er sylfide. Dette har med biologi å gjøre faktisk. Kvinner vil føle seg beskyttet. Merker det faktisk selv. Etter jeg ble tjukk(10 kg pluss og begynte å trene) fikk jeg meg faktisk samboer og kvinner snakket lengre med meg og var mer positive enn tidligere. Da var veldig tynn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...