AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #1 Skrevet 29. april 2020 Jeg synes det ser komisk og ekkelt (skummelt) ut. Kunne man ikke gitt intervjuobjektet en egen mikrofon (festet en mygg) istedet? Anonymkode: a4331...39e
Inkognitogata Skrevet 29. april 2020 #2 Skrevet 29. april 2020 Just for show. Oppegående mennesker skjønner at de ikke hjelper særlig. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #3 Skrevet 29. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg synes det ser komisk og ekkelt (skummelt) ut. Kunne man ikke gitt intervjuobjektet en egen mikrofon (festet en mygg) istedet? Anonymkode: a4331...39e Nei, de har veldig strenge retningslinjer å forholde seg til. En mygg krever mye mer håndtering og nærkontakt enn en boom. Anonymkode: 1a17f...0c7 9
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #4 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, Inkognitogata skrev: Just for show. Oppegående mennesker skjønner at de ikke hjelper særlig. Jeg vil anta at det er fordi det er skumgummi (?) utenpå mikrofonen og at dette er en ypperlig yngleplass/tilholdssted for virus? Plastposen kan fjernes og settes på ny mellom hvert intervjuobjekt og den som håndterer plastposen kan vaske hender mellom hver gang den skal byttes. Anonymkode: d0d0e...6b0 9
Inkognitogata Skrevet 29. april 2020 #5 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg vil anta at det er fordi det er skumgummi (?) utenpå mikrofonen og at dette er en ypperlig yngleplass/tilholdssted for virus? Plastposen kan fjernes og settes på ny mellom hvert intervjuobjekt og den som håndterer plastposen kan vaske hender mellom hver gang den skal byttes. Anonymkode: d0d0e...6b0 Gir fremdeles veldig lite beskyttelse mot smitte. Den som holder mikrofonen er ikke beskyttet overhodet.
pia mater Skrevet 29. april 2020 #6 Skrevet 29. april 2020 Mye lettere å ta en ny plastpose og kaste den gamle, istedet for å drive å vaske mikrofoner og mygger. 9
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #7 Skrevet 29. april 2020 3 minutter siden, Inkognitogata skrev: Gir fremdeles veldig lite beskyttelse mot smitte. Den som holder mikrofonen er ikke beskyttet overhodet. De står jo gjerne veldig langt unna da. Tror ikke jeg har sett en stødig mikrofon som ikke har vært fastmontert på lenge. De har jo lange teleskopstenger! Anonymkode: d0d0e...6b0 3
Inkognitogata Skrevet 29. april 2020 #8 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: De står jo gjerne veldig langt unna da. Tror ikke jeg har sett en stødig mikrofon som ikke har vært fastmontert på lenge. De har jo lange teleskopstenger! Anonymkode: d0d0e...6b0 Som etterpå dras inn igjen til normal lengde. Smitten er umiddelbart overalt og man skal være svært nøye med håndvask for å unngå den. I tillegg til vanlig dråpesmitte har man da utsatt seg for kontaktsmitte.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #9 Skrevet 29. april 2020 2 minutter siden, Inkognitogata said: Som etterpå dras inn igjen til normal lengde. Smitten er umiddelbart overalt og man skal være svært nøye med håndvask for å unngå den. I tillegg til vanlig dråpesmitte har man da utsatt seg for kontaktsmitte. Siden du har så god peiling, kan du ikke komme med en bedre løsning da? Kollegene mine som jobber i media og stresser med dette hver dag gleder seg til at en KG-ekspert skal komme og redde dagen. Anonymkode: 1a17f...0c7 6
Inkognitogata Skrevet 29. april 2020 #10 Skrevet 29. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Siden du har så god peiling, kan du ikke komme med en bedre løsning da? Kollegene mine som jobber i media og stresser med dette hver dag gleder seg til at en KG-ekspert skal komme og redde dagen. Anonymkode: 1a17f...0c7 De får la seg permittere da. Jeg går på jobb hver dag og tar innimellom kollektiv trafikk. Hvis man er livredd får man holde seg hjemme.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #11 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, Inkognitogata skrev: Som etterpå dras inn igjen til normal lengde. Smitten er umiddelbart overalt og man skal være svært nøye med håndvask for å unngå den. I tillegg til vanlig dråpesmitte har man da utsatt seg for kontaktsmitte. Jeg syns de fleste tiltakene her er ekstreme og regelrett dumme. Eksempelvis kom ungen min hjem med såre hender allerede etter første skoledag fordi de vasker hendene så ofte. Men når de først skal ha disse reglene og de følges så må det gjøres av alle. Den som tar på teleskopstanga og skifter plastposen må nødvendigvis vaske seg på henda før han tar seg i ansiktet/klør seg i øya/putter fingern i munn/peller seg i nesa. Det er jo derfor man vasker hendene så ofte. Og når man vet at man har tatt på en overflate som kan inneholde smitte fra intervjuobjektet så vasker man seg selvfølgelig på henda. Det er mye leggere enn å vaske mikrofonen. Teleskopstanga og de delene av mikrofonen som kan dras over med desinfeksjon blir antagelig det, dratt over med desinfeksjon. Anonymkode: d0d0e...6b0 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #12 Skrevet 29. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg syns de fleste tiltakene her er ekstreme og regelrett dumme. Eksempelvis kom ungen min hjem med såre hender allerede etter første skoledag fordi de vasker hendene så ofte. Men når de først skal ha disse reglene og de følges så må det gjøres av alle. Den som tar på teleskopstanga og skifter plastposen må nødvendigvis vaske seg på henda før han tar seg i ansiktet/klør seg i øya/putter fingern i munn/peller seg i nesa. Det er jo derfor man vasker hendene så ofte. Og når man vet at man har tatt på en overflate som kan inneholde smitte fra intervjuobjektet så vasker man seg selvfølgelig på henda. Det er mye lettere enn å vaske mikrofonen. Teleskopstanga og de delene av mikrofonen som kan dras over med desinfeksjon blir antagelig det, dratt over med desinfeksjon. Anonymkode: d0d0e...6b0 Leggere skulle så klart være lettere Anonymkode: d0d0e...6b0
Inkognitogata Skrevet 29. april 2020 #13 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg syns de fleste tiltakene her er ekstreme og regelrett dumme. Eksempelvis kom ungen min hjem med såre hender allerede etter første skoledag fordi de vasker hendene så ofte. Men når de først skal ha disse reglene og de følges så må det gjøres av alle. Den som tar på teleskopstanga og skifter plastposen må nødvendigvis vaske seg på henda før han tar seg i ansiktet/klør seg i øya/putter fingern i munn/peller seg i nesa. Det er jo derfor man vasker hendene så ofte. Og når man vet at man har tatt på en overflate som kan inneholde smitte fra intervjuobjektet så vasker man seg selvfølgelig på henda. Det er mye leggere enn å vaske mikrofonen. Teleskopstanga og de delene av mikrofonen som kan dras over med desinfeksjon blir antagelig det, dratt over med desinfeksjon. Anonymkode: d0d0e...6b0 De fleste klarer ikke å være såpass nøye fordi dette er uvant for dem.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #14 Skrevet 29. april 2020 2 minutter siden, Inkognitogata said: De får la seg permittere da. Jeg går på jobb hver dag og tar innimellom kollektiv trafikk. Hvis man er livredd får man holde seg hjemme. De er ikke livredde, hvor tar du det fra? De forsøker så godt de kan å utføre jobben sin og samtidig begrense smitte. Anonymkode: 1a17f...0c7 4
Inkognitogata Skrevet 29. april 2020 #15 Skrevet 29. april 2020 Just now, AnonymBruker said: De er ikke livredde, hvor tar du det fra? De forsøker så godt de kan å utføre jobben sin og samtidig begrense smitte. Anonymkode: 1a17f...0c7 Å begrense smitte i slike situasjoner er omtrent umulig.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #16 Skrevet 29. april 2020 Akkurat nå, Inkognitogata skrev: De fleste klarer ikke å være såpass nøye fordi dette er uvant for dem. Ungene klarte det etter en dag. Første de gjør når de kommer inn døra, vaske hender. Spise mat? Vaske hender. Gå ut? Vaske hender. Vært på butikken? Vaske hender. Nye rutiner adopteres rimelig kjapt! Anonymkode: d0d0e...6b0 2
pia mater Skrevet 29. april 2020 #17 Skrevet 29. april 2020 Akkurat nå, Inkognitogata skrev: Å begrense smitte i slike situasjoner er omtrent umulig. Det er absolutt mulig å forsøke å begrense smitterisikoen. Ved å sprite/vaske hendene etter man har tatt i utstyr, unngå å ta seg i ansiktet, og generelt alle rådene vi får fra myndighetene. 3
Inkognitogata Skrevet 29. april 2020 #18 Skrevet 29. april 2020 Just now, pia mater said: Det er absolutt mulig å forsøke å begrense smitterisikoen. Ved å sprite/vaske hendene etter man har tatt i utstyr, unngå å ta seg i ansiktet, og generelt alle rådene vi får fra myndighetene. En plastpose gjør lite fra eller til. Men det ser jo unektelig fiffig ut.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #19 Skrevet 29. april 2020 Just now, Inkognitogata said: Å begrense smitte i slike situasjoner er omtrent umulig. Så du mener det er det samme om de bruker mygg og håndholdt mikrofon på alle intervjuobjektene som om de bruker mikrofon på stang med utskiftbar plast over? Anonymkode: 1a17f...0c7 3
Inkognitogata Skrevet 29. april 2020 #20 Skrevet 29. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Så du mener det er det samme om de bruker mygg og håndholdt mikrofon på alle intervjuobjektene som om de bruker mikrofon på stang med utskiftbar plast over? Anonymkode: 1a17f...0c7 De burde ikke vært i samme rom om hensikten var å begrense smitte.
Anbefalte innlegg