AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #1 Del Skrevet 29. april 2020 Hei. Jeg har hatt en lengre sykdomsperiode noe som gjorde at jeg bevegde meg svært lite på over en måned. Musklene jeg hadde og kondisjonen forsvant. De smeltet som is omtrent. For 2,5 uker siden begynte jeg å trene igjen. Ikke så mye styrke unntatt kjernemuskulatur, men løpeturer med bakker her og der og gåturer i terreng. Jeg kjenner musklene får kjørt seg av dette. Er stadig vekk sliten/småstøl da jeg pusher meg godt på trening. Jeg har også spist litt for mye i det siste, men ikke så mye at jeg skulle ha lagt på meg nesten to kg på tre uker. Jeg vil dermed tro at en del av den nye vekten er vannvekt i musklene på grunn av treningen. Når kan jeg forvente at kroppen slipper dette vannet? Vil den i det hele tatt gjøre det så lenge jeg trener? Anonymkode: b140e...aa9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunset90 Skrevet 29. april 2020 #2 Del Skrevet 29. april 2020 Det er ofte mye karbohydrater som gjør at man går opp raskt i vekt, da dette binder vann. Noen sier 1gram karbohydrater binder 4 gram vann, kan oppleves og bli litt sånn pløsete på en måte. Muskler og kondis forsvinner nok neppe fort på 1måned, kansje det føles slikt ut ja. Ikke det enkleste spørsmålet og besvare, da det er flere faktorer det kan skyldes. Vis jeg spiser mye karbohydrater og ikke rører meg meg føler jeg meg vassen pløssete. Trener jeg føler meg i mindre grat dette, muligens fordi kroppen ikke lagerer dette i stor grad når man trener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #3 Del Skrevet 29. april 2020 Helt lik situasjon som deg, kunne like så godt skrevet denne tråden selv. Føler meg feitere rett og slett etter jeg begynte terningen. Jeg har ikke spist noe mer enn vanlig heller. Er det vann i muskler, ønsker jeg å vite hvordan vi får det vekk. Kaffe kansje? Håper noen vet. Anonymkode: d0161...97d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #4 Del Skrevet 30. april 2020 På 29.4.2020 den 15.26, Sunset90 skrev: Det er ofte mye karbohydrater som gjør at man går opp raskt i vekt, da dette binder vann. Noen sier 1gram karbohydrater binder 4 gram vann, kan oppleves og bli litt sånn pløsete på en måte. Muskler og kondis forsvinner nok neppe fort på 1måned, kansje det føles slikt ut ja. Ikke det enkleste spørsmålet og besvare, da det er flere faktorer det kan skyldes. Vis jeg spiser mye karbohydrater og ikke rører meg meg føler jeg meg vassen pløssete. Trener jeg føler meg i mindre grat dette, muligens fordi kroppen ikke lagerer dette i stor grad når man trener. Både muskler og kondisjon har definitivt gått kraftig nedover jo. Det kan jeg tydelig se. Jeg har for det meste vært sofaliggende denne perioden. Og jeg presterer betydelig dårligere på trening. Jeg spiser ikke mer karbohydrater nå enn før, så akkurat det kan ikke være årsaken til at jeg holder på vann. Anonymkode: b140e...aa9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #5 Del Skrevet 30. april 2020 Sjekk ut denne videoen her Hun er riktignok utrolig trent, men påpeker hvordan kroppen endrer seg på grunn av den menstruelle syklusen og etter tyngre treningsøkter. Er du i oppstart med treningen så vil jeg nesten tro at kroppen bruker noe ekstra tid på restitusjon og dermed føler man seg "konstant" blubbete Anonymkode: 1e7d9...6bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå