Brunello Skrevet 1. mai 2020 #21 Skrevet 1. mai 2020 (endret) 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, Tyrkia åpner i sommerferien. Hvorfor leser ikke dere andre dere opp? Anonymkode: 12d04...f66 Man må antakelig i karantene når en kommer hjem. Tyrkia og Bulgaria er to fattige land, som antakelig åpner langt tidligere enn det rikere land gjør. Sier seg egentlig selv. Jo mer desperat man er, desto større sjanser tar man. Endret 1. mai 2020 av Brunello 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #22 Skrevet 1. mai 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: For sine egne ja, ikke utenlandse turister. Åpner vi og, men ikke for turister. Så nei noe tur til Hellas i Juni kan du bare glemme. Anonymkode: f4a5a...096 Nei, de åpner for internasjonal turisme. Tyrkia vil åpne i juni og Hellas vil åpne i juli. Anonymkode: 606cc...dcd
Gibralfaro Skrevet 1. mai 2020 #23 Skrevet 1. mai 2020 On 4/29/2020 at 10:00 AM, AnonymBruker said: Er det realistisk å tenke at man kan få til en sydentur til Bulgaria eller Tyrkia i juni? Anonymkode: a1d94...685 Det er realistisk å tenke at man kan få det til ja. Det er derimot hårreisende å faktisk tenke på det som realistisk. 1
Gibralfaro Skrevet 1. mai 2020 #24 Skrevet 1. mai 2020 39 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, Tyrkia åpner i sommerferien. Hvorfor leser ikke dere andre dere opp? Anonymkode: 12d04...f66 Det handler ikke bare om hva man kan gjøre, med loven i hånd. Noen ganger må man tenke litt, se på situasjonen vi er i, og innse at man kanskje overlever én sommer uten utenlandstur. Det er mye som man har lov til å gjøre som man aldri gjør. Men noen ganger er det enkelte som bare ikke evner å se lenger enn sin egen nesetipp, og krever å holde fast ved sin "rett". Det er veldig få mennesker i Norge som faktisk må til syden i sommer. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #25 Skrevet 1. mai 2020 9 minutter siden, Gibralfaro skrev: Det handler ikke bare om hva man kan gjøre, med loven i hånd. Noen ganger må man tenke litt, se på situasjonen vi er i, og innse at man kanskje overlever én sommer uten utenlandstur. Det er mye som man har lov til å gjøre som man aldri gjør. Men noen ganger er det enkelte som bare ikke evner å se lenger enn sin egen nesetipp, og krever å holde fast ved sin "rett". Det er veldig få mennesker i Norge som faktisk må til syden i sommer. Deg inkludert da eller? Mange vil besøke familie eller ektefelle, og andre har kanskje sykdommer som opplever symptomlindring ved opphold i et sydligere klima. Anonymkode: 606cc...dcd 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #26 Skrevet 1. mai 2020 Jeg tenker det ikke er noe poeng i å diskutere hvorvidt om man velger å reise eller ikke. Åpnes det opp så kan de som vil reise - velge å reise og de som vil være hjemme - kan være hjemme. På samme måte som jeg ikke legger meg opp i hvem som sender barna i barnehagen eller ikke etter det åpnet opp. Alt blir jo gjennomført med tiltak. Utenlandsflyene går jo fortsatt fra gardermoen, og det vil jo begynne å øke mer ettersom tiltakene løsner opp snart der også, når vi allerede begynner å åpne opp samfunnet mer og mer ellers. Så for å svare på TS sitt egentlige spørsmål så ja, du kan bestille tur til hvertfall Tyrkia i juni. Jeg er ikke oppdatert på Bulgaria. Men tyrkia ønsker som smått å starte med internasjonal trafikk fra 12. Juni, og Hellas 1. Juli. SAS feks tilbyr også gratis ombooking på billetter nå om det likevel ikke skal gå. Anonymkode: 606cc...dcd 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #27 Skrevet 1. mai 2020 Her er en oversikt over planlagt åpning, og det er ikke rett rundt svingen for å si det sånn: https://lookaside.fbsbx.com/file/EPRS_BRI(2020)649347_EN.pdf?token=AWzAdbZaW6aXwU-skQZ7VSKadufUyXo24BYDsI02lgnjWovGKdqV9fpvzIT4YoZi9lKeE7bP_psIsTZMgKgf3XButE0Vxo3ZH3jRv5VjQUDRbCBS9eSxe0Y4dq-jBFoi-nTUoSDeqcVQlpabI8-5xH5CF5NRt0JXnPIhEeohVmsbwihc0ZYOrOR7YgtfEIwvhnrJVPR3SJeop5uCH47EdTxn Anonymkode: 5773f...654
Coronas Skrevet 1. mai 2020 #28 Skrevet 1. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, de åpner for internasjonal turisme. Tyrkia vil åpne i juni og Hellas vil åpne i juli. Anonymkode: 606cc...dcd Du kan nok være der i 1 uke av sommerferien din. Mens de 2 neste blir i karantene her hjemme 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #29 Skrevet 1. mai 2020 Akkurat nå, Coronas skrev: Du kan nok være der i 1 uke av sommerferien din. Mens de 2 neste blir i karantene her hjemme Jeg er student så har hjemreise to uker før skolestart 😉 Fortsatt over to måneder ferie så null problem! Anonymkode: 606cc...dcd
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #30 Skrevet 1. mai 2020 Det aller viktigste for TS å tenke på er nok reiserådene til UD mtp reiseforsikring. Anonymkode: 606cc...dcd
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #31 Skrevet 1. mai 2020 Tyrkia har portforbud i helgene. Blir ikke spesielt stas. Anonymkode: 20ddc...905
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #32 Skrevet 1. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tyrkia har portforbud i helgene. Blir ikke spesielt stas. Anonymkode: 20ddc...905 De opphører i Mai. Anonymkode: 606cc...dcd
Gibralfaro Skrevet 1. mai 2020 #33 Skrevet 1. mai 2020 (endret) 3 hours ago, AnonymBruker said: Deg inkludert da eller? Mange vil besøke familie eller ektefelle, og andre har kanskje sykdommer som opplever symptomlindring ved opphold i et sydligere klima. Anonymkode: 606cc...dcd Selvfølglig. Hvorfor skulle jeg tro at jeg er feilfri når ingen andre er det? Men så er det heller ikke disse jeg snakker om. Som jeg skrev: "Det er veldig få som faktisk må til syden i sommer". Må man til syden så må man til syden. Verre er det ikke. Endret 1. mai 2020 av Gibralfaro
Coronas Skrevet 1. mai 2020 #34 Skrevet 1. mai 2020 På 29.4.2020 den 10.00, AnonymBruker skrev: Er det realistisk å tenke at man kan få til en sydentur til Bulgaria eller Tyrkia i juni? Anonymkode: a1d94...685 Er 14 dagers karantene å entre Bulgaria. Linken til hen ene her inne. Og da 14 dager når du kommer hjem. Så hele juni for deg i karantene
Skogstussa Skrevet 4. mai 2020 #35 Skrevet 4. mai 2020 Jeg ringte akkurat Norwegian i sted, og gratulerte de med "gjenåpning". Fint at det ordnet seg-:) Jeg lurte på når de skulle sende flyene opp i luften. Fikk til svar at så fort Norge letter på restriksjonene, og det samme fra enkelte av andre land, så er de på vingene!!! Tror nok absolutt at Norwegian ønsker å fly dere til varmere strøk i sommer-:) Gå inn på regjeringens egne sider for opplysninger om de forskjellige land. Norwegian har også en slik oversikt på sine sider. Norwegian er Folkets flyselskap, så nå får vi støtte de som best vi kan-:) 1
Skogstussa Skrevet 4. mai 2020 #36 Skrevet 4. mai 2020 Mange av syden landene er helt avhengi av turistene, så jeg tror de strekker seg langt for å åpne igjen-;) Det er ikke alle land som har vært så angrepet av viruset, som det høres ut her inne-:) Anbefaler Kypros (vært der 7-8 ganger), du finner ikke flottere badevann, enn i det landet. Varmt og krystallklart-:) Kroatia, med alle øyene. Var selv i Bol i fjor. Storbyferie, med god varme, anbefaler Budapest, Ungarn. Ikke fantastiske strender, men et stort og flott badeland på øya Margitziget (i Budapest). Håper dette er en liten oppmuntring ,for oss corona leie nordmenn. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #37 Skrevet 8. mai 2020 Så lenge UD fraråder all utenlandsferie, gjelder heller ikke reiseforsikringen dersom man går mot dette rådet. Da hjelper det lite om feks Tyrkia åpner opp for turister. Anonymkode: d6862...c78 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #38 Skrevet 8. mai 2020 UD fraråder utenlandsreiser. Om du bestiller og reiser likevel, kan du altså ikke regne med noen bistand om noe skjer. Det betyr ingen penger igjen på reiseforsikring, på reiser som bestilles nå men likevel avlyses, ingen bistand til å komme hjem om grenser stenges e.l når du er der, og trolig ikke hjelp om du trenger det for sykdom eller annet underveis. Og så venter karantene når du kommer hjem. Om du ikke kan gå på jobb pga selvpåført karantene, får du ikke sykepenger. Høres ut som en kjempeplan å planlegge utenlandstur. Anonymkode: 72805...564 2
Gjeste mann Skrevet 11. mai 2020 #39 Skrevet 11. mai 2020 Skal du bestille nå så bør du sikre at du får penger igjen. Flex billetter med KLM f.eks. koster t/r Split (Kroatia) nå ca 2700-, t/r i juli.. Det er fristende å booke. Dersom, mot formodning, reiserådene endrer seg og det blir ok å reise så er det jo gull. Dersom det ikke går så er det fri avbestilling og refundering på flex-billetter. Vinn-vinn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå