AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #1 Skrevet 28. april 2020 Virker som musikkinteresse har blitt for de spesielt interesserte. Bare folk over 30. Hva mener du? Anonymkode: 8e4c4...ab1 2
Missbehave Skrevet 28. april 2020 #2 Skrevet 28. april 2020 Jeg har inntrykk av at den yngre generasjonen ikke har de samme interesser for musikk. Jeg har to søsken som ikke hører noe særlig på musikk. Særlig den yngste. De hører mest på det som er populært, mens jeg var av den typen som stadig forsøkte å utvide min horisont. Jeg elsket Queen, Kiss og Alice Cooper fra svært ung alder. Så ble jeg hektet på Sum 41 og Blink 182 før jeg utvidet enda mer og kom over i metal. Sjekket hele tiden ut nye band og nye sjangere og har nå et veldig vidt spekter av musikalske inntrykk. Jeg kjenner ikke nok ungdommer nå til å vite bortsett fra mine søsken som er tenåringer. De er veldig opptatt av TikTok og generelt iPad og Playstation. 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #3 Skrevet 29. april 2020 17 timer siden, Missbehave skrev: Jeg har inntrykk av at den yngre generasjonen ikke har de samme interesser for musikk. Jeg har to søsken som ikke hører noe særlig på musikk. Særlig den yngste. De hører mest på det som er populært, mens jeg var av den typen som stadig forsøkte å utvide min horisont. Jeg elsket Queen, Kiss og Alice Cooper fra svært ung alder. Så ble jeg hektet på Sum 41 og Blink 182 før jeg utvidet enda mer og kom over i metal. Sjekket hele tiden ut nye band og nye sjangere og har nå et veldig vidt spekter av musikalske inntrykk. Jeg kjenner ikke nok ungdommer nå til å vite bortsett fra mine søsken som er tenåringer. De er veldig opptatt av TikTok og generelt iPad og Playstation. Enig. Du beskriver det på en god måte. MMGA. Make music great again. Anonymkode: 8e4c4...ab1 3
pia mater Skrevet 29. april 2020 #4 Skrevet 29. april 2020 Virker som det er mer "enten eller". Enten er man utrolig interessert ellers går det kun i topplista på spotify. På mitt studiested er det et veldig godt miljø rundt musikkstudiene, så tror det er over snittet mange i min omgangskrets som er interessert i det. Typen min har gått den linja og er ivrig samler av vinyl.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #5 Skrevet 29. april 2020 Jeg har lurt på det samme! Anonymkode: 2df8f...bd4 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #6 Skrevet 29. april 2020 Nei, vi er ikke det. Anonymkode: 24093...001
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #7 Skrevet 29. april 2020 Jeg ble mer musikkinteressert når jeg ble litt eldre. Før diskuterte jeg med andre og hevdet at dagens musikk er like bra, men etter å ha brukt tid på å høre på musikk fra andre tiår er jeg ikke i tvil om at dagens musikk er flat, kjedelig og trist. Til og med noen av de artistene jeg liker som er aktive i dag høres ikke like bra ut etter å ha studert musikk som er eldre. Anonymkode: 1e682...287 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #8 Skrevet 29. april 2020 Har ikke samme oppfatning. Kommer også an på klasseperspektiv. Og det er mange som hører utrolig MYE på musikk, kan lyrikk etc. men som ikke bryr seg med å kjenne til album og årstall. Akkurat det tror jeg er ganske naturlig, ettersom LP og CD ikke er det fysiske materiale vi opererer med lenger. Anonymkode: 5d85c...f9a
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #9 Skrevet 29. april 2020 2 timer siden, pia mater skrev: Virker som det er mer "enten eller". Enten er man utrolig interessert ellers går det kun i topplista på spotify. På mitt studiested er det et veldig godt miljø rundt musikkstudiene, så tror det er over snittet mange i min omgangskrets som er interessert i det. Typen min har gått den linja og er ivrig samler av vinyl. Jeg er en av de som likte musikken som er populær i dag, men etter å ha begynt å høre på eldre musikk kan jeg ikke forstå at jeg syntes musikken som er populær i dag var så bra. Jeg hadde håpet at musikken hadde utviklet seg i en annen retning, nå er det mye overprodusering, mye gjentakelser, elektronika og elendig rap. Anonymkode: 1e682...287 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #10 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en av de som likte musikken som er populær i dag, men etter å ha begynt å høre på eldre musikk kan jeg ikke forstå at jeg syntes musikken som er populær i dag var så bra. Jeg hadde håpet at musikken hadde utviklet seg i en annen retning, nå er det mye overprodusering, mye gjentakelser, elektronika og elendig rap. Anonymkode: 1e682...287 Det er jo masse bra musikk også, som lages i dag, så lenge man holder seg unna hitlistene. Litt vel konservativt å tro at all den gode musikken ble laget FØR I TIDEN. Nostalgi kalles det. Man må se kvalitet i musikk på dens egne premisser. Det blir ikke noe mer Beatles på en stund. Heldigvis har vi Kate Bush! Anonymkode: 5d85c...f9a 2
pia mater Skrevet 29. april 2020 #11 Skrevet 29. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er en av de som likte musikken som er populær i dag, men etter å ha begynt å høre på eldre musikk kan jeg ikke forstå at jeg syntes musikken som er populær i dag var så bra. Jeg hadde håpet at musikken hadde utviklet seg i en annen retning, nå er det mye overprodusering, mye gjentakelser, elektronika og elendig rap. Anonymkode: 1e682...287 Enig! Men opplever selv at hvis man beveger seg litt utenom de mest populære sjangrene finner man fortsatt mye bra musikk som produseres idag. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #12 Skrevet 29. april 2020 Alt var bedre før, sånn har det alltid vært, å sånn vil det alltid være. Anonymkode: 10383...fa6
Yunaleah Skrevet 29. april 2020 #13 Skrevet 29. april 2020 Kan hende den litt "eldre" generasjonen fikk høre litt mere variert musikk ettersom de bare hadde tv-radio og LP plater. og ja, nostalgi har nok mye å si også.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #14 Skrevet 29. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alt var bedre før, sånn har det alltid vært, å sånn vil det alltid være. Anonymkode: 10383...fa6 Men da er jo ting dritfett i dag siden det vil være DEN gullalderen om femti år. Anonymkode: 5d85c...f9a
Kågebruker Skrevet 29. april 2020 #15 Skrevet 29. april 2020 5 minutter siden, pia mater skrev: Enig! Men opplever selv at hvis man beveger seg litt utenom de mest populære sjangrene finner man fortsatt mye bra musikk som produseres idag. Det er popmusikken som har blitt dårligere. Musikken generelt er bedre. Problemet er at folk blir hjernevasket til å like drittmusikken som er populær. 3
pia mater Skrevet 29. april 2020 #16 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, Kågebruker skrev: Det er popmusikken som har blitt dårligere. Musikken generelt er bedre. Problemet er at folk blir hjernevasket til å like drittmusikken som er populær. Og altfor mange band/musikere går "mainstream" og endrer sjanger for å bli mer listevennlig og dermed mister alt som var bra med de. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #17 Skrevet 29. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo masse bra musikk også, som lages i dag, så lenge man holder seg unna hitlistene. Litt vel konservativt å tro at all den gode musikken ble laget FØR I TIDEN. Nostalgi kalles det. Man må se kvalitet i musikk på dens egne premisser. Det blir ikke noe mer Beatles på en stund. Heldigvis har vi Kate Bush! Anonymkode: 5d85c...f9a Det er ikke nostalgi for meg som nettopp har begynt å høre på denne musikken. Jeg har jo allltid hørt på ny musikk, musikk som lages i dag, og langt i fra bare det som finnes på hitlistene (og ja, det finnes talentfulle musikere i dag også, men ikke i nærheten av det nivået som var før i tiden). Jeg er hektet på eldre musikk, det er nesten så jeg har fått en oppvåkning😄 Anonymkode: 1e682...287 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #18 Skrevet 29. april 2020 18 minutter siden, pia mater skrev: Enig! Men opplever selv at hvis man beveger seg litt utenom de mest populære sjangrene finner man fortsatt mye bra musikk som produseres idag. Ja, det er klart, men det er ikke sammenlignbart med musikken fra for eksempel 60/70-tallet. Det finnes talentfulle artister nå også, men musikken på hitlistene er ille. Anonymkode: 1e682...287 1
Gjest Optimo Skrevet 29. april 2020 #19 Skrevet 29. april 2020 Ungdom er kanskje ikke interessert i dagens musikk, men det er ikke jeg heller. Tror ikke jeg kan nevne ti artister som startet karrieren etter 2015. Aner ikke. Det som spilles på tv og radio er hvertfall bare intetsigende drit.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #20 Skrevet 29. april 2020 En ting er at jeg har blitt eldre. Så jeg har egentlig ikke rett til å sitte å si at musikken var bedre før. Det er ikke det viktige heller. Det viktige er om unge er mindre interessert i dag, og i så fall, hva har overgangen fra vs til strømming hatt å si for det? Anonymkode: 2df8f...bd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå