Gå til innhold

Kastet opp rett etter antibiotika

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på dag to av antibiotikakur, Doksycyklin. Problemet er at jeg ikke har klart å holde på tablettene. Ca. 10-15 min etter inntak er jeg så kvalm at det er rett og slett umulig å ikke kaste opp, prøvde i dag å holde ut, men det gikk ikke 😕
Hva gjør jeg nå? Ganske sikker på at jeg kastet opp tablettene, skal prøve å bli enda nøyere å spise godt før jeg tar de neste gang, men jeg er redd for at kuren ikke skal virke fordi de to første dagene ikke har blitt gjort skikkelig. Må jeg ringe legekontoret, få ny resept? Har jo bare akkurat nok tabletter til å fullføre kuren, så jeg har ingen tabletter å gå på..

Anonymkode: 530ae...e54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring fastlegekontoret i morgen tidlig. 

Anonymkode: c23f5...776

AnonymBruker
Skrevet

Vet når jeg fikk en type antibiotika, så var en av de sjeldne bivirkningene «oppkast», kvalme en vanlig bivirkning. Jeg ringte inn til de jeg hadde fått det av og fikk noe annet jeg kunne ta.

Ville ringt inn og forklart at du ikke får i deg medisinene du skal for du bare spyr.

Anonymkode: abe02...e15

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er på dag to av antibiotikakur, Doksycyklin. Problemet er at jeg ikke har klart å holde på tablettene. Ca. 10-15 min etter inntak er jeg så kvalm at det er rett og slett umulig å ikke kaste opp, prøvde i dag å holde ut, men det gikk ikke 😕
Hva gjør jeg nå? Ganske sikker på at jeg kastet opp tablettene, skal prøve å bli enda nøyere å spise godt før jeg tar de neste gang, men jeg er redd for at kuren ikke skal virke fordi de to første dagene ikke har blitt gjort skikkelig. Må jeg ringe legekontoret, få ny resept? Har jo bare akkurat nok tabletter til å fullføre kuren, så jeg har ingen tabletter å gå på..

Hør om du heller kan få ab i annen form? 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet når jeg fikk en type antibiotika, så var en av de sjeldne bivirkningene «oppkast», kvalme en vanlig bivirkning. Jeg ringte inn til de jeg hadde fått det av og fikk noe annet jeg kunne ta.

Ville ringt inn og forklart at du ikke får i deg medisinene du skal for du bare spyr.

Anonymkode: abe02...e15

Man opplever ikke bivirkning rett etter man har svelget tbl. Effekten starter ikke med en gang. Tbl må jo få tid til å virke først. Om hun kaster opp rett etter og kaster opp hele tbl så er det evt smaken eller det å svelge t l generelt som gjør henne kvalm

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Maleficenta said:

Man opplever ikke bivirkning rett etter man har svelget tbl. Effekten starter ikke med en gang. Tbl må jo få tid til å virke først. Om hun kaster opp rett etter og kaster opp hele tbl så er det evt smaken eller det å svelge t l generelt som gjør henne kvalm

Det gikk helt greit å svelge tabletten, men opplevde sterk kvalmefølelse ca. 10 minutter etterpå, virker som om det er vanlig med akkurat denne typen antibiotika. Tablettene smaker ingenting, så det er ikke det.

AnonymBruker
Skrevet

Ring og hør om du kan prøve en annen antibiotika med andre virkestoffer.

Anonymkode: 159f4...68f

AnonymBruker
Skrevet

Ring legen i morgen og få en annen type antibiotika. 

Anonymkode: 48486...f92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...