Gå til innhold

Gå ned i vekt - blir sprø

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesten
Skrevet

Har lagt om kostholdet mitt slik at jeg spiser omtrent hver 3 time og prøver å kutte ut endel karbohydrater... (spiser noe brød da..) Men, det som skjer er at jeg blir fryktelig opphengt i dette, tenker mye på hva jeg skal spise og når jeg skal spise osv...og er livredd for at jeg skal bli sulten imellom disse tidene... Spørsmålet er vel om jeg blir sulten imellom, spiser jeg for lite da?

Feks. jeg spiste 2 knekkebrød halv syv, spiste noen druer imellom der til kl. halv ti hvor jeg spiste en liten grønn salat og et knekkebrød.. jeg ble ikke sulten på disse 3 timene. Om jeg blir sulten nå før kl. halv ett når jeg skal spise igjen hva bør jeg legge inn i mellommåltidet da?

Huff, ser selv at dette begynner å utvikle seg til tvangstanker...

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Jeg spiser også hver tredje time, men jeg spiser en eller to skiver, i stedenfor knekkebrød. Og jeg drikker en stooor kopp te med melk og suketter til. Blir jeg sulten innimellom, så drikker jeg vann. Trodde ikke det var meningen å spise noe mellom hver tredje time igjen... Hver tredje time er jo for å hindre sult, så hvis du blir sulten (når du har holdt på med det en stund), så spiser du nok for lite i forhold til hva kroppen MÅ ha, vil jeg tro.

Selvfølgelig kan jeg ta feil, men slik ville jeg hvertfall resonnert på egne vegne.

Gjest Gjesten
Skrevet
Jeg spiser også hver tredje time, men jeg spiser en eller to skiver, i stedenfor knekkebrød. Og jeg drikker en stooor kopp te med melk og suketter til. Blir jeg sulten innimellom, så drikker jeg vann. Trodde ikke det var meningen å spise noe mellom hver tredje time igjen... Hver tredje time er jo for å hindre sult, så hvis du blir sulten (når du har holdt på med det en stund), så spiser du nok for lite i forhold til hva kroppen MÅ ha, vil jeg tro.

Selvfølgelig kan jeg ta feil, men slik ville jeg hvertfall resonnert på egne vegne.

Ja, det er slik jeg også tenker..jeg får bare la være å tenke så mye på det tror jeg så går det vel seg til..

Takk for svar.

Skrevet

Mamma er sånn at hvis hun tenker: nå må jeg ned i vekt! og prøver å slanke seg, tenker hun på mat hele tiden og spiser mer. Hun må rett og slett ikke tenke på det, ikke følge klokke, en bestemt diett eller noe sånt, men konsentrere seg om å spise sunt, og unne seg litt nå og da. Det er måten hun går ned i vekt på.

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Men ved å "unne seg ting", så må det jo nødvendigvis være noe man mister, må gi tapt, forsaker...

Ellers ville man ikke kunne "unne" seg noe.

Jeg spiser det jeg har lyst til, og ved å VITE at jeg kan spise hva jeg vil, har jeg ikke lyst på noe.

Det er når ting blir forbudt at man får lyst på det. Hvertfall er det veldig ofte slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...