AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Datteren min har et dukke hus fra Lundby. Hvor lenge er det vanlig at de leker med de disse dukke husene? Anonymkode: ea57a...e8f
Fjaselina Skrevet 27. april 2020 #2 Skrevet 27. april 2020 Det vil sannsynligvis vere veldig individuelt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #3 Skrevet 27. april 2020 Det er nok som den over sider, veldig individuelt. Jeg husker da jeg var sånn 10-11 og var på ferie hos besteforeldrene mine, så pleide jeg å leke med nabojenta som var ett år yngre. Hun hadde to svære og fantastiske barbiehus, som jeg synes det var utrolig gøy å leke med. Så en dag sier hun «hvorfor vil du ALLTID leke med barbie? Er du ikke litt gammel til det?». Hun lekte visst ikke med barbie mer. Vi gjorde det aldri mer sammen etter det. Anonymkode: d7075...acc 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #4 Skrevet 28. april 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Datteren min har et dukke hus fra Lundby. Hvor lenge er det vanlig at de leker med de disse dukke husene? Anonymkode: ea57a...e8f Veldig induviduelt. Her var vel jentene i gaten ferdig med sånt i 1-2.klasse. Anonymkode: 20acb...5b7
IkkeAnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #5 Skrevet 28. april 2020 Moren min som var barn på 70-tallet fortalte meg at hun og venninnene lekte med dukker frem til hun var rundt 13 år. Personlig varte det nok til jeg var rundt 11. Men nå har jo "alle" mobil og iPad og underholdes av det istedet, så kanskje normalen ligger på rundt 7-8 år i dag?
Tellus Skrevet 28. april 2020 #6 Skrevet 28. april 2020 Jeg lekte med sånt ut barneskolen. Nå er det nok ikke så vanlig å leke såå lenge med slikt. Dattera mi er 6 og elsker dukkehus osv ennå hvertfall. Håper det varer mange år til! 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #7 Skrevet 28. april 2020 Min jente på 6 hadde sluttet å leke med dukker, men nå nærmer hun seg 7 og har begynt å leke på en helt annen måte. Synes det er gøy med realistiske ting. Vi har venner med jenter på 9 og 11 som koser seg med sånn lek. De har alltid gjort det, men jeg tror hun eldste begrenser seg litt når hun er sammen med jevnaldrende. Men realisme betyr mye mer når de er i skolealder er min erfaring. Selv har jeg aldri lekt med dukker. Jeg bare kledde dem opp og stilte dem opp i en setting, og så var jeg ferdig. Anonymkode: 0b49b...f87
sommerfugl154 Skrevet 28. april 2020 #8 Skrevet 28. april 2020 Har alltid vært glad i å leke med dukker, og har i flere år vurdert å starte opp igjen som voksen. Ikke for å leke med, men for å ha det. Elsker Lundby husene og realismen, koselig å pusle med og se for meg ulike settinger. Blir litt som å spille Sims. Tror det er sunt å beholde barnsligheten og at det holder hjernen frisk med litt fantasi! Syns ikke man skal fokusere på alder og at man blir for gammel for noe, det avler jo bare frem unødvendig skam over å få glede ut av noe!
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #9 Skrevet 28. april 2020 Mine har lekt lengst med dukkehus av alle leker,til ca 11 år Anonymkode: 074f6...2aa
Lipyros Skrevet 28. april 2020 #10 Skrevet 28. april 2020 Gått i faser her.. kan stå lenge uten lek før de starter igjen. Begge kjønnene. Før var det familielek, så venner som møtes og i det siste drar dukkene på drømmejobber 😆
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #11 Skrevet 29. april 2020 Mitt gamle står hjemme hos mine foreldre og 11-åringen finner det gjerne fram og innredet det og leker med lillesøster. Men ville nok ikke gjort det hjemme hvis det var der til vanlig. Hun leker med Sylvanian også, lillesøster har et hus som innredes, butikker og slikt. Anonymkode: d6ccd...e01
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #12 Skrevet 29. april 2020 Til 11-årsalderen kanskje? Jeg var så redd for at min datter (nå 15) skulle slutte å leke for tidlig. Hadde sett det skje med et familiemedlem som var født 1990. De slutta å leke så tidlig, fordi det var "barnslig". Heldigvis lekte min datter og vennene lenge. Jeg elsket selv å leke med dokker, type barbie, men aldri at de var barna mine. Det var jo som å være filmregissør!. Masse drama, de ble ofte jaget av ulver, gikk seg bort i snøstorm, var fattige og måtte tigge, masse foreldreløse barn osv Anonymkode: 53a84...2f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå