Gå til innhold

Valp og voksen katt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Har en valp (Tispe) på snart 4 måneder og en kastrert hannkatt på 4 år som ikke går overens. Valpen biter i nakken på katten og angriper så snart hun får øye på katten, og går såklart aldri lei. Katten på sin side har rett og slett gitt opp livet og bare ligger der og mjauer etter hjelp isteden for å gjøre noe selv. Jeg håpet at katten skulle sette seg selv i respekt men det har han ikke gjort til nå og jeg som hunde- og kattemamma begynner å gå rimelig lei... har noen opplevd det samme eller har tips til hva jeg kan gjøre for å lære valpen å ikke angripe katten? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må avbryte valpen det øyeblikket den gjør utfall mot katten, helst det øyeblikket valpen ser på katten. Stakkars pus som må leve med det der! 

Anonymkode: a1e58...cb5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må avbryte valpen det øyeblikket den gjør utfall mot katten, helst det øyeblikket valpen ser på katten. Stakkars pus som må leve med det der! 

Og ja, da mener jeg at du faktisk må ha øye på valpen hele tiden. Den gangen du ikke får passet 100% på den så må du evt ha den i valpegrind 

• Liker 3
Skrevet

Du må rett og slett ikke la valpen angripe pus. Pus har nok gitt opp fordi han vet at han ikke kommer unna. Har pus steder det den kan flykte? Du må ta vekk valpen med en gang den angriper, ikke vent til pus mjauer. Jeg ville også koset og gitt oppmerksomhet til pus etterpå, mens jeg hadde ignorert valpen. Stakkars katt, den er nok livredd, hvis det er fortsetter vil nok pus finne et nytt hjem. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner jo at valpen synes det er moro med et levende pipedyr😂

Anonymkode: 1c94d...9f9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...