AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Men mannen vil ikke....😒 Vi har en gutt på 15 som ikke har det så greit på skolen, og han ønsker seg en liten kamerat av hele sitt hjerte. Jeg har satt meg inn og lest en hel del om bichon havanais, en liten hund med stor og fin personlighet ❤️ Gutten vår ønsker det samme, og vi snakker og drømmer oss litt bort om hvor fint det hadde vært og hatt en sånn liten fin hund. Jeg har kontaktet to oppdrettere, men jeg kan jo ikke kjøpe uten å få mannen min med på dette. Så tips om hvordan få mannen med? Han mener det blir styr om feriene (har familie nordpå - så blir litt reising med fly når vi skal besøke dem), i tillegg vil ikke hans familie at vi har med hund opp til dem- da svigerfar er allergisk. Svigerforeldrene våre har også sagt at de ikke vil og kan komme på besøk til oss om vi får hund (grunnet allergi) selv om jeg selvfølgelig vil tilrettelegge slik at hunden ikke vil være hjemme de gangene de er på besøk, og jeg vil ha det rent. Bichon havanais er dessuten en allergivennlig hund. Men, pga dette, mistenker jeg at mannen sier nei. Jeg synes dette er trist da det går utover kjernefamilien hva hans foreldre og hans ønske er. Hva kan jeg gjøre for å få han til å ombestemme seg? Vi bor forresten usentralt med goood plass til en hund 😊👍 Anonymkode: b7b43...5a9
Troyamin Skrevet 27. april 2020 #2 Skrevet 27. april 2020 Er du villig til å ofre svigerforeldrene dine til fordel for hund? For det skal MYE til for at de endrer sin mening så lenge det er snakk om allergi fra svigerfars sin side. Og da er det ikke nødvendig å forsøke å overtale din mann. Hvis det kun er snakk om allergi mot hund kan du jo vurdere andre kjæledyr? Rotte er en perfekt følgesvenn. De kan du ta med over alt. Så lenge transportburet holdes trekkfritt og trygt. Rotter knytter seg veldig til eieren sin. En liten intro: Veileding om hold av rotte. Mattilsynet Et sted som kan svare på alt en måtte lure på om hold av rotter: Norsk tamrotteforening
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #3 Skrevet 27. april 2020 Har dere noen som kan passe hunden om dere skal nordover? Anonymkode: 18459...f82
Diamant20 Skrevet 27. april 2020 #4 Skrevet 27. april 2020 Jeg kan forstå mannen, men samtidig; hvor ofte er det evt et problem? I forhold til reising kan man ha hunden på kennel, eller få noen til å passe den, så det blir ikke et problem. 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #5 Skrevet 27. april 2020 Bichon Havanais er en fantastisk hunderase, men krever endel pelsstell. Vi har to, og elsker dem. Ser et hundene gjør at vår tenåringsgutt blir mer åpen og viser følelser. Ingenting er som en god kos med hundene Vi har 2 stk i familien som har hundeallergi, men de reagerer ikke på våre hunder. Har du noen som kan passe dem når dere skal bort? I min familie, passer mine foreldre våre hunder når vi er på ferie, og så passer vi deres hund når de reiser på ferie. Dette krever jo at vi ikke kan reise på ferie samtidig, men foreldrene mine er pensjonister, og tilpasser seg vår ferie Anonymkode: 2d70f...cde
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #6 Skrevet 27. april 2020 Angående allergi så kan du gjøre rent som bare det men det vil fremdeles være hundehår i leiligheten. Har dyr selv og sett hva som skjer når en person med allergi reagerer på dyr. Du kan heller ikke ta det for gitt at andre vil passe hunden når dere skal reise på ferie. du må jo veie opp mot hverandre både det positive og negative. Hund krever endel. Anonymkode: 66a2f...668 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #7 Skrevet 27. april 2020 Hvem skal passe hunden når dere reiser bort? Det blir mye styr når dere regelmessig reiser bort. Når man misliker hund er det også kjedelig å bo med en. Jeg hadde ikke orket bo med hund selv, da de maser, krever mye opmerksomhet og lukter Anonymkode: 46704...c28
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #8 Skrevet 28. april 2020 Mannen min misliker ikke hund, han har faktisk sagt at han liker hunder. Men han vil ikke ha pga sine foreldre. Jeg synes det er dumt å måtte ta hensyn til dette. For det første bor vi jo langt unna dem, de pleier heller ikke å sove hos oss, men hos min manns bror når de er sørpå. Men de er jo på middag og besøk hos oss når de først er her. Jeg har venner som har sagt de kan passe hunden når vi er på reise. Evt så er kennel et alternativ. Vi er nordpå maks to ganger i året. Men jeg kan ikke kjøpe før han har ombestemt seg/ jeg har overtalt han. Jeg vet dette hadde vært fantastisk for vår sønn og hatt en hund som hadde vært hans. Tror det hadde hjulpet på ensomheten. ❤️ hi Anonymkode: b7b43...5a9
Troyamin Skrevet 28. april 2020 #9 Skrevet 28. april 2020 Så lenge du ikke svarer noen av oss over som har forsøkt å svare deg seriøst, så er det tydelig at du bare venter til det kommer noen og sier "Kjør på. Det er lettere med tilgivelse enn tillatelse". Sånn kan det hvertfall oppfattes når du bumper opp egen tråd uten å svare noen som har kommet med både råd og gode spørsmål. 2
Gjest Saph Skrevet 28. april 2020 #10 Skrevet 28. april 2020 Herregud så råttent gjort av deg å lede an guttungen og gjøre at han får enda mere lyst og enda mere forhåpninger, og så gjør du mannen din (og hans familie) til den store stygge ulven samtidig.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #11 Skrevet 28. april 2020 2 timer siden, Saph skrev: Herregud så råttent gjort av deg å lede an guttungen og gjøre at han får enda mere lyst og enda mere forhåpninger, og så gjør du mannen din (og hans familie) til den store stygge ulven samtidig. I all verden for et svar 😳 Jeg leder ikke an guttungen, som du kaller det, det er jo et faktum. Og hvem har sagt at mannen min er den store stygge ulven? 2 timer siden, Troyamin skrev: Så lenge du ikke svarer noen av oss over som har forsøkt å svare deg seriøst, så er det tydelig at du bare venter til det kommer noen og sier "Kjør på. Det er lettere med tilgivelse enn tillatelse". Sånn kan det hvertfall oppfattes når du bumper opp egen tråd uten å svare noen som har kommet med både råd og gode spørsmål. Hvilke råd og spørsmål er det du refererer til som jeg ikke svarer på? Rotte er uaktuelt. Forøvrig venter jeg da ikke på et «kjør på» fra kvinneguiden. Jeg sier jo at hele familien må jo være enig om vi skal ha hund. Det er jo viktig. Men det må være lov å snakke om det, eller? På 27.4.2020 den 9.24, AnonymBruker skrev: Bichon Havanais er en fantastisk hunderase, men krever endel pelsstell. Vi har to, og elsker dem. Ser et hundene gjør at vår tenåringsgutt blir mer åpen og viser følelser. Ingenting er som en god kos med hundene Vi har 2 stk i familien som har hundeallergi, men de reagerer ikke på våre hunder. Har du noen som kan passe dem når dere skal bort? I min familie, passer mine foreldre våre hunder når vi er på ferie, og så passer vi deres hund når de reiser på ferie. Dette krever jo at vi ikke kan reise på ferie samtidig, men foreldrene mine er pensjonister, og tilpasser seg vår ferie Anonymkode: 2d70f...cde Så heldige dere er 😊Det er nok en del jobb og krever sitt! Og det er både jeg og sønnen min klar over, ikke minst mannen min 😉 hi Anonymkode: b7b43...5a9
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #12 Skrevet 28. april 2020 Nice try. Du fikk svar i den forrige tråden. Endring av noen få detaljer skjuler ikke at du er samme person. Anonymkode: 7c944...e16 2
Troyamin Skrevet 28. april 2020 #13 Skrevet 28. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvilke råd og spørsmål er det du refererer til som jeg ikke svarer på? Rotte er uaktuelt. Forøvrig venter jeg da ikke på et «kjør på» fra kvinneguiden. Jeg sier jo at hele familien må jo være enig om vi skal ha hund. Det er jo viktig. Men det må være lov å snakke om det, eller? Anonymkode: b7b43...5a9 Det er fem under mitt første svar som kommer med innspill. Og jeg har også stilt deg spørsmål, før jeg så anbefalte rotte. Du valgte å ikke svare noen av oss. Derav mitt innlegg. Jeg synes du er urimelig som vil overbevise din mann om at hund er riktig. Han har sagt nei. Da må du respektere dette. Hvis din mann hadde foreslått trefrosk som kjæledyr og du sa nei, min far er allergisk. Så må din mann respektere ditt syn. Det finnes mange andre kjæledyr som passer til en gutt på 15 år. Hva er årsaken til at du ikke vil velge noe annet enn hund? 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #14 Skrevet 28. april 2020 Hi her. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nice try. Du fikk svar i den forrige tråden. Endring av noen få detaljer skjuler ikke at du er samme person. Anonymkode: 7c944...e16 Hæ? 1 time siden, Troyamin skrev: Det er fem under mitt første svar som kommer med innspill. Og jeg har også stilt deg spørsmål, før jeg så anbefalte rotte. Du valgte å ikke svare noen av oss. Derav mitt innlegg. Jeg synes du er urimelig som vil overbevise din mann om at hund er riktig. Han har sagt nei. Da må du respektere dette. Hvis din mann hadde foreslått trefrosk som kjæledyr og du sa nei, min far er allergisk. Så må din mann respektere ditt syn. Det finnes mange andre kjæledyr som passer til en gutt på 15 år. Hva er årsaken til at du ikke vil velge noe annet enn hund? Skjønner ut i fra svaret at du er veldig ung. Avslutter diskusjonen. Anonymkode: b7b43...5a9 1
Troyamin Skrevet 28. april 2020 #15 Skrevet 28. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hi her. Skjønner ut i fra svaret at du er veldig ung. Avslutter diskusjonen. Anonymkode: b7b43...5a9 😂 Ja, det var en lettvinn måte å vri seg unna på. Ser jo nå på det en annen har skrevet at du har vært inne andre steder og lager kvalm, så da er det kanskje lurt at du avslutter diskusjonen. 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #16 Skrevet 28. april 2020 2 timer siden, Troyamin skrev: 😂 Ja, det var en lettvinn måte å vri seg unna på. Ser jo nå på det en annen har skrevet at du har vært inne andre steder og lager kvalm, så da er det kanskje lurt at du avslutter diskusjonen. Jeg hadde egentlig avsluttet diskusjonen, men: altså: hva i alle dager? Vært innom andre steder å lager kvalm? Kan du gi meg link på andre steder? Jeg har ikke vært innom kg på ett år. Begynner jo å erindre hvorfor nå 😂 Og hva er det du mener jeg vrir meg unna? hi Anonymkode: b7b43...5a9
Chimay Skrevet 29. april 2020 #17 Skrevet 29. april 2020 Alltid vanskelig når noen i familien ønsker seg hund og andre ikke. Kan du snakke litt med mannen din i dybden om hvorfor han ikke ønsker hund? Jeg tenker at for deg er det kanskje ikke et stort problem med når familien hans er på besøk, men kanskje kjenner han på det? Jeg har selv familie som bor langt borte og det er viktig for meg at de alltid føler seg velkommen når de kommer hit. Kanskje føles det sårt for ham å ta inn en hund i huset når det vil gjøre at familien hans vil ha større vansker med å komme til dere? Eller kan det ligge annet til grunn? Er han kanskje redd for at ansvaret vil falle på ham i større grad enn han ønsker? Jeg har selv en venninne der hele familien hennes vil ha hund, men hun ønsker ikke. Hun er ikke en hundeperson og synes oppfølging av barna tar for mye av tiden hennes. Hun har sagt fra om dette og synes det er tungt å måtte være "den store stygge ulven" i familien. Kanskje er dette noe som tærer på din mann også? Bare noen tanker fra meg. Lykke til uansett 😊 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #18 Skrevet 29. april 2020 1 time siden, Chimay skrev: Alltid vanskelig når noen i familien ønsker seg hund og andre ikke. Kan du snakke litt med mannen din i dybden om hvorfor han ikke ønsker hund? Jeg tenker at for deg er det kanskje ikke et stort problem med når familien hans er på besøk, men kanskje kjenner han på det? Jeg har selv familie som bor langt borte og det er viktig for meg at de alltid føler seg velkommen når de kommer hit. Kanskje føles det sårt for ham å ta inn en hund i huset når det vil gjøre at familien hans vil ha større vansker med å komme til dere? Eller kan det ligge annet til grunn? Er han kanskje redd for at ansvaret vil falle på ham i større grad enn han ønsker? Jeg har selv en venninne der hele familien hennes vil ha hund, men hun ønsker ikke. Hun er ikke en hundeperson og synes oppfølging av barna tar for mye av tiden hennes. Hun har sagt fra om dette og synes det er tungt å måtte være "den store stygge ulven" i familien. Kanskje er dette noe som tærer på din mann også? Bare noen tanker fra meg. Lykke til uansett 😊 Takk for fornuftig svar 😉 Ja, har snakket med mannen min opp og i mente, og han sier at det kanskje en gang i fremtiden kan bli, men ikke nå. Men det er nok litt sårt mtp foreldrene og allergi. Jeg forstår jo det, og legger ingen press på han. Men, det er jo lov å håpe at han ombestemmer seg om en stund- så enn så lenge «sår vi noen frø» og snakker om hvor fint det hadde vært med en liten hund 🥰 hi Anonymkode: b7b43...5a9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå