Gå til innhold

Synlig oppblåst

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir veldig lett oppblåst, og det er veldig synlig. Jeg er normalt slank, trener moderat, drikker masse vann og spiser sunn og variert mat. Sjeldent/aldri ferdigmat. Lite godteri. 

Innimellom er oppblåstheten smertefull, men det er aller mest sjenerende. Jeg ser gravid ut. 
Vært hos lege men får lite hjelp når jeg ikke blir forstoppet. Går på do som vanlig.

Hva kan hjelpe? Alle tips taes i mot med stor takk! 

Anonymkode: a56e7...195

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Finne ut av hva fet kan være som er galt. Mange kvinner kan oppleve såkalt «endo-belly».

Du må teste deg frem med mat, prøve å spørre om undersøkelser som kan bli gjort.

Anonymkode: 73585...cb9

Skrevet

Kan være verdt å prøve diett med lavt innhold av FODMAPer, slik man bruker ved irritabel tarm syndrom. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, isbjørnungen skrev:

Kan være verdt å prøve diett med lavt innhold av FODMAPer, slik man bruker ved irritabel tarm syndrom. 

Lest endel på det, men det vises nå at tarmen muligens blir enda mer sensitiv av dette 😳 mye informasjon i alle retninger om temaet. Men det er uansett ikke noe man kan gå på i det lange løp, det er alle enige i..

Anonymkode: a56e7...195

AnonymBruker
Skrevet

Spiser oftere suppe som måltid. Det virker som om det er lettere for magen og reduserer "arbeidsmengden" og reduserer oppblåsthet

Anonymkode: 20821...6a9

Skrevet

Blir oppblåst av for mye meieriprodukter i løpet av en dag, gjærbakst/rundstykker, grovt brød/mye brødskiver. Så holder meg litt borte fra dette, spesielt hvis jeg skal noe den kvelden etc.

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd å spise ren mat? Pesceterian evt vegetar eller vegansk?

Anonymkode: 012aa...ef3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...