AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #1 Skrevet 26. april 2020 Selv var jeg på omegle. Var en creep der og runket til damer og fikk en på skype som var en fyr fra marokko som utpresset meg for penger. Tok mitt fullenavn og ja.. sånn sett. Slettet da. Var for veldig mange år siden. Selv om det var min feil så traumatiserte det meg i flere år. Ikke at jeg prøver å tenke på det siden vil ikke være helt pingle heller. Men tenker utifra jentene som ble drept ifra norge. 3 stykker. Er Marokko et land som hater folk som ikke tenker som de? Bare lurer. Anonymkode: 8f0ea...fe5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #2 Skrevet 26. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv var jeg på omegle. Var en creep der og runket til damer og fikk en på skype som var en fyr fra marokko som utpresset meg for penger. Tok mitt fullenavn og ja.. sånn sett. Slettet da. Var for veldig mange år siden. Selv om det var min feil så traumatiserte det meg i flere år. Ikke at jeg prøver å tenke på det siden vil ikke være helt pingle heller. Men tenker utifra jentene som ble drept ifra norge. 3 stykker. Er Marokko et land som hater folk som ikke tenker som de? Bare lurer. Anonymkode: 8f0ea...fe5 Selv om det er litt fordomsfullt, tror jeg du kan konkudere med JA. Fryktelig mye rart og kriminelt i det landet. Keep away. Anonymkode: 40c9f...b93 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #3 Skrevet 26. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selv om det er litt fordomsfullt, tror jeg du kan konkudere med JA. Fryktelig mye rart og kriminelt i det landet. Keep away. Anonymkode: 40c9f...b93 Tror eneste muslimske landet "bare anser utifra folk på nettet her" men Indonesiske folk har såvidt vært greie. Malaisia tror jeg heller ikke er så ille.. selv om jeg ikke har pratet med så mye der. Tyrkia tror folk er ille selv om landet er veldig autoritært på linje med Russland på en måte. Og jeg er optimistisk på Tunisia når det kommer til demokratiet de prøver å bygge der. Men Marokko... virker seriøst bare som det er en helt annet verden der. Vil ikke akkurat sammenligne det med Nigeria.. men virker ikke som det er noe helt rett med det landet bare. Anonymkode: 8f0ea...fe5 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #4 Skrevet 26. april 2020 Skrev feil "I Tyrkia tror jeg ikke folk er ille" sorry, skrivefeil Anonymkode: 8f0ea...fe5 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #6 Skrevet 26. april 2020 Marokko er muslimsk og det var der de skar hodet av to skandinaviske jenter. Anonymkode: 03f09...baf 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #7 Skrevet 26. april 2020 Tråden har jo en viktig funksjon i å advare folk mot Marokko og det onde som skjer der. Anonymkode: 40c9f...b93 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #8 Skrevet 26. april 2020 Marokko er et fantastisk land, med et fantastisk folk, stort sett. Likevel, det er en del fattigdom i landet, og rike som håver til seg, så uten problemer er ikke landet. Likevel er det stort sett vennlige, åpne og hjelpsomme mennesker. Det er også et av de mest "vestlige" muslimske land, hvor også kvinner kan leve livet fritt, og hvor man kan gå kledd hvordan man ønsker, og feste og drikke om man ønsker det. Det er rett og slett et flott land. Det finnes drittsekker der, som i alle land, men hadde du ropt på hjelp i Oslo/Bergen og i Casablanca /Marrakech/annen marokkansk by vil jeg gjette på at du kjappere hadde fått folk som løp til for å hjelpe i Marokko enn i Norge. I Marokko har jeg opplevd at folk kjørte 3 timer omvei for å hjelpe oss hjem da bilen brøt sammen. Det hadde ikke skjedd i Norge. Anonymkode: d5f49...44c 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #9 Skrevet 26. april 2020 Så vi kan konkludere med at Marokko har en kohort av kriminelle, men mange kohorter av ikke-kriminelle? De fleste kohortene er sikkert fredelige kohorter. Jeg syns de har mye fin design i Marokko, liker den stilen der. Finnes sikkert mange fine kohorter man kan handle design-kohorter fra. Anonymkode: ae08b...fa6 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #10 Skrevet 26. april 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Marokko er muslimsk og det var der de skar hodet av to skandinaviske jenter. Anonymkode: 03f09...baf Husker det sto i nyhetene. Jeg forsto aldri motivet bak ? Hvorfor gjorde de det??? Kunne de ikke la to uskyldige jenter få være på teltur i fred?? Anonymkode: a6a91...155 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #11 Skrevet 26. april 2020 Ondt er ondt. Anonymkode: 40c9f...b93 1
Djungelvrål Skrevet 26. april 2020 #12 Skrevet 26. april 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så vi kan konkludere med at Marokko har en kohort av kriminelle, men mange kohorter av ikke-kriminelle? De fleste kohortene er sikkert fredelige kohorter. Jeg syns de har mye fin design i Marokko, liker den stilen der. Finnes sikkert mange fine kohorter man kan handle design-kohorter fra. Anonymkode: ae08b...fa6 Nettopp lært deg et nytt ord? 7
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #13 Skrevet 26. april 2020 34 minutter siden, AnonymBruker said: Husker det sto i nyhetene. Jeg forsto aldri motivet bak ? Hvorfor gjorde de det??? Kunne de ikke la to uskyldige jenter få være på teltur i fred?? Anonymkode: a6a91...155 Da har du ikke lest nyhetene, om du ikke har fått med deg motivet bak. Anonymkode: 7a397...305 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #14 Skrevet 27. april 2020 Marokko er et muslimsk land med tilsvarende kvinnesyn, og et land med store forskjeller, derav mye kriminalitet. Man kan for all del ha en fin ferie i Marokko (klima er jo kjempebra), men realiteten er at man kjøper seg fri fra nesten alt. Du er nødt til å betale for et dyrt hotell med gode sikkerhetstiltak. Hvis du kommer som nordmann og de skjønner du har penger, så er det klart at du blir behandlet "bra". Men de behandler deg omtrent som en vandrende minibank. Anonymkode: 05fac...da2 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #15 Skrevet 27. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Marokko er et muslimsk land med tilsvarende kvinnesyn, og et land med store forskjeller, derav mye kriminalitet. Man kan for all del ha en fin ferie i Marokko (klima er jo kjempebra), men realiteten er at man kjøper seg fri fra nesten alt. Du er nødt til å betale for et dyrt hotell med gode sikkerhetstiltak. Hvis du kommer som nordmann og de skjønner du har penger, så er det klart at du blir behandlet "bra". Men de behandler deg omtrent som en vandrende minibank. Anonymkode: 05fac...da2 Hvis man må betale dyrt for å beskytte deg mot innbyggerne er det rimelig å betrakte landet som kriminelt. Jeg ønsker ikke å virre rundt som en lommebok i skjorts og solbriller. Anonymkode: 40c9f...b93 1
Pås Skrevet 27. april 2020 #16 Skrevet 27. april 2020 14 timer siden, Apocalypte skrev: Nettopp lært deg et nytt ord? Jeg tror dette var en spøk... jeg lo godt i hvert fall!
Jdz Skrevet 27. april 2020 #17 Skrevet 27. april 2020 Hvis du er ute etter fornuftig svar ville jeg ikke spurt på KG. Her er alt utenfor Skandinavia, bortsett fra Granka selvfølgelig, ondskapens akse. Fra reiseinformasjon fra regjeringen: Marokko har en lav kriminalitetsrate, men reisende bør være oppmerksomme på risikoen for lommetyver og andre kriminelle. https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_marokko/id2424344/ Greit å merke seg at selv om Marokko er ganske vestlig orientert land, så er det fortsatt et muslimsk land. Du sprader ikke rundt i bysentrum i bikini, drikker på offentlig sted eller kliner åpenlyst med din homofile kjæreste. Dette gjelder ikke Marokko spesielt, men alle muslimske (og forsåvidt også mange ikke-muslimske) land. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #18 Skrevet 27. april 2020 6 minutter siden, Jdz skrev: Hvis du er ute etter fornuftig svar ville jeg ikke spurt på KG. Her er alt utenfor Skandinavia, bortsett fra Granka selvfølgelig, ondskapens akse. Fra reiseinformasjon fra regjeringen: Marokko har en lav kriminalitetsrate, men reisende bør være oppmerksomme på risikoen for lommetyver og andre kriminelle. https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_marokko/id2424344/ Greit å merke seg at selv om Marokko er ganske vestlig orientert land, så er det fortsatt et muslimsk land. Du sprader ikke rundt i bysentrum i bikini, drikker på offentlig sted eller kliner åpenlyst med din homofile kjæreste. Dette gjelder ikke Marokko spesielt, men alle muslimske (og forsåvidt også mange ikke-muslimske) land. Turister er magneter på kriminelle. Best å holde seg unna slike land. Anonymkode: 40c9f...b93 1
Jdz Skrevet 27. april 2020 #19 Skrevet 27. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Turister er magneter på kriminelle. Best å holde seg unna slike land. Anonymkode: 40c9f...b93 Hvis høyere forekomst av lommetyverier ved turistattraksjoner gjør et land utelukket som turistmål, er vel det store flertallet av verdens land utelukket som reisemål. Også Norge. 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #20 Skrevet 27. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man må betale dyrt for å beskytte deg mot innbyggerne er det rimelig å betrakte landet som kriminelt. Jeg ønsker ikke å virre rundt som en lommebok i skjorts og solbriller. Anonymkode: 40c9f...b93 Det der er noe tull. Man lever godt og trygt i Marokko svært billige steder, og man må ikke tenke mer på sikkerhet enn hvor enn man reiser, og mindre enn mange steder. Marokko har stort fokus på sikkerhet til både turister og innbyggerne, marokkanske folk flest er ærlige og gode mennesker, og som kvinne beveger jeg meg fritt og trygt rundt i landet. Bevisstløs og direkte dum bør man likevel ikke være, for tyveri og annet kan selvfølgelig skje der også, men jeg har aldri opplevd noe slikt, og jeg har vært omtrent overalt i Marokko. Absolutt ikke mest på dyre hoteller med høy sikkerhet. Det mest fantastiske med å reise i Marokko er jo de små koselige steder og bosteder. Billig og så utrolig koselig. I motsetning til mine foreldre, som to ganger har opplevd lommetyver i Spania. Anonymkode: d5f49...44c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå