Gå til innhold

Funnet en ny for tidlig

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med en mann i 2,5år der han har vært stefar til min sønn. Han har riktig nok ikke vært kjempe mye involvert i aktiviteter og barnehagen, men har hatt en god relasjon ellers. 

Plutselig en dag kom han hjem æ gjorde det slutt. Vi har riktig nok hatt et veldig turbulent forhold der han har vært utro og lignende flere ganger. 

1mnd senere finner jeg en annen.. er det for tidlig? Føler meg dum og usikker på hele situasjonen. Planen var å være singel, men kan ikke kontrollere at den rette plutselig dukker opp. 
Hva mener dere?

Anonymkode: c88ba...5c2

Videoannonse
Annonse
Gjest Ufordragelig
Skrevet

opplevde akkurat det samme men som "den nye" og da funka det ikke pga psyken hennes, men vi har kontakt ennå da jeg er dum nok til å fortsatt leve i håpet.

Skrevet

Om dere passer sammen og du er ferdig med forholdet ditt er vel ikke dette for tidlig. Du skal vel ikke gifte deg med han i morgen :) Hva med å bare treffes og se hva det blir til, ta det rolig og bare sjekket det ut! Vent med sex til dere kjenner hverandre og vet at dere passer sammen, slik sett får du testet ut om dette er en som er ute etter noe seriøst også. Begynn med å treffes og være sammen, bli kjent, gå turer gjøre ting dere liker sammen. Så ta alt som det kommer, men følg med på at det er en utvikling videre der begge to vil det samme og er interessert i hverandre. Om det er den "rette" vet du ikke noe om, det er dette du må finne ut og det tar litt tid. Liker du ikke singellivet og vil gi slipp på dette, og han det samme? Hva er da problemet?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er vel bare redd for at andre skal tolke det feil, at eksen ikke betydde noe. For sønnen, at det skal gå alt for fort. Og for meg selv, der jeg kan finne på å tenke «hva om jeg egentlig bare tar det første og beste nå? Eller hva om jeg er såret og bare vil bruke det som trøst» uten at jeg føler det. Men tankene er der..

AnonymBruker
Skrevet

Gjør som du vil, men ikke introduser han for ungen din før om et år. 

Anonymkode: 0b25f...43a

• Liker 14
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør som du vil, men ikke introduser han for ungen din før om et år. 

Anonymkode: 0b25f...43a

Et år er veldig lenge. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, norw skrev:

Et år er veldig lenge. 

Det er jo poenget 

Anonymkode: 8643a...a45

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Høres heller ut som du fant en ny for seint 😄Du kunne jo ikke være med en som stadig var utro. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært du som slo opp hadde jeg kanskje synes det var litt tidlig å finne en ny. Ettersom det var han som gjorde det synes jeg ikke det gjør noe at det har gått kort tid så lenge du er klar for det selv! Støtter at det burde ta litt tid før han eventuelt møter barnet ditt, men 1 år var litt vel mye da...tenker på barnets del, kjedelig å potensielt sett møte en ny «stefar» eller «stemor» hver måned liksom.

Anonymkode: 7f3b4...7a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

IKKE introduser barnet for den nye før om 1 år.. og slutt å stresse sånn!! Husk at du har barn nå, da er det ikke bare å bytte partner annenhvert år.

Anonymkode: 2792d...096

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IKKE introduser barnet for den nye før om 1 år.. og slutt å stresse sånn!! Husk at du har barn nå, da er det ikke bare å bytte partner annenhvert år.

Anonymkode: 2792d...096

For mange er det det, gjere oftere også.

Anonymkode: 74559...d90

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo poenget 

Nei. Vil heller si 2-3 mnd

Skrevet

Ikke for tidlig for deg, men altfor tidlig for barnet ditt. Vær så snill å la det gå minst ett år før du introduserer ny kjæreste. Barnet trenger stabilitet 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts her: kommer aldri til å introdusere noen for sønnen før det er helt seriøst og at det har gått en laaaang stund. 

Men er også redd jeg skal finne meg en ny som ikke inkluderer sønnen som sin egen. Noe som skjedde i dette forholdet som ble slutt.. og det finner jeg jo ikke ut før de møtes. Vanskelig dette! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er viktig at kjæresten og sønnen din går bra overens. Jeg mener at du bare skal ta det som det kommer og se an både med sønnen din, forholdet ditt og den nye mannen.

Du må snakke mye med nye mannen om dette her og være klar på at han ryker på hue og ræva ut om det ikke går bra med sønnen din. Du må også si hva du forventer av nytt forhold ift sønnen og involvering osv. 

Og så venter du en stund før du introduserer sønnen din for ny mann, men de som sier 1 år er jeg ikke enig i. Se det an. Noen trenger lengre tid enn andre. 

Anonymkode: 514e6...e6d

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg ble sammen med en ny 14 dager etter bruddet med eksen og vi er sammen enda, etter flere år. Så 1 mnd går da helt fint når du finner drømmeprinsen ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte ei ny 1 uke etter jeg flytta fra exen(gjorde det slutt 3 mnd før da men måtte bo sammen til det. :) 

Anonymkode: f8a84...b80

AnonymBruker
Skrevet

Skal også sies at jeg har en sønn på 4. Han ble ganske fort introdusert til den nye damen min(jeg er dame selv) som en venn. Han forstår ingenting av forhold/kjærester osvosv. Men sønnen min og henne går superfint overens heldigvis! Han elsker henne 🥰

Anonymkode: f8a84...b80

Skrevet

Når *****den rette**** dukker opp, så er hun eller han der. Da har du på en måte blitt innhentet av skjebnen.

Jeg brukte å tenke, da mitt forrige forhold gikk til pisis og folk skulle trøste meg med at den rette er nok der, at ja, jo,... men jeg vil helst treffe noen feile først. Seinere skiftet jeg til nesten rette. -Men poenget er, jeg skjønner at du syntes du traff han for tidlig.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, draug 75 skrev:

Når *****den rette**** dukker opp, så er hun eller han der. Da har du på en måte blitt innhentet av skjebnen.

Jeg brukte å tenke, da mitt forrige forhold gikk til pisis og folk skulle trøste meg med at den rette er nok der, at ja, jo,... men jeg vil helst treffe noen feile først. Seinere skiftet jeg til nesten rette. -Men poenget er, jeg skjønner at du syntes du traff han for tidlig.

Ts her: Du har veldig rett der, hadde håpet den rette skulle komme litt senere. Nå er jeg bare redd jeg skal feile en gang til å se meg blind i en ny en. Tenker ikke det fordi det føles feil, men fordi jeg er redd for å bli såret igjen! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...