Gå til innhold

Angst rundt salg av bolig

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert ikke riktig bruk av ordet angst, men likevel. Kjøpte leilighet for 1.5 år tilbake. Fant fort ut at jeg angrer noe voldsomt. Ga altfor mye for boligen, og jeg har ikke noe å være i byen jeg er i lenger. Slutt med eksen, venner er flyttet bort og jeg trives ikke i jobben. Nå med koronaen så er jeg alene nesten hele tiden. I tillegg går boligsalget dårlig. Jeg regner med å tape flere hundretusener. Alt dette har gjort at jeg har knekt sammen. Klarer ikke konsentrere meg om jobben i det hele tatt. Klarer ikke sove om natta. Ligger bare og gråter, og gråter, og gråter. Noen ganger er jeg sint og slår i alt jeg kan finne. Er så utrolig oppgitt. Føles som om livet mitt går i dass pga økonomisk tap, ingen venner her, ingen kjæreste, alle andre jeg kjenner er med samboerene sine i andre byer og har det gøy med fjellturer og eventyr. Så er det jeg som er singel og alene hele tiden, taper hundretusener og mestrer ikke noe i livet mitt akkurat nå. Dette selv om jeg er i slutten av tyveårene og burde sikkert ha mer kontroll.

Trenger gode ord. Føler meg så håpløs. Føler alt går til helvete. Eneste som holder meg gående er troen på at jeg kan få et bedre liv når jeg flytter nærmere hjem, til gamle venner og familie. Har gitt opp tilværelsen i denne store byen. Noen som klarer overbevise meg om at det vil gå bra? Er så utrolig negativ om dagen. :( Vet jo at en gang i fremtiden vil dette virke som et fjernt minne, men virker som om jeg har kastet bort så mye av tyveårene på å prøve å gjøre ting "riktig", og så endte jeg likevel opp som singel, stort økonomisk tap og med flere år bak meg med psykiske vansker (mye pga eksen). Har ingen å snakke om dette med:(  

Anonymkode: 5fd89...b3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å leie ut i påvente av bedre tider, også leier du noe selv på det stedet du helst vil være?

Anonymkode: c068e...9c3

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke bortkastet i det hele tatt. Du har fått med deg viktige erfaringer som du får nytte av framover.

Boligen får du solgt og snart kan du puste ut. Gjør noen nødvendige praktiske ting hver dag (lag agenda dag for dag) og snart er det over og du kan begynne å bearbeide.

Det går nok helt fint dette og du har jo noe å glede deg til- å flytte "hjem":)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med å leie ut i påvente av bedre tider, også leier du noe selv på det stedet du helst vil være?

Vurderer det, men blir til stadighet advart mot å leie ut leiligheten min siden jeg skal bo i en annen by fra og med høsten av. Enda en ulempe er at jeg har lyst å legge dette kapittelet av livet mitt 100% bak meg. Og det å leie ut gjør at jeg til stadighet må forholde meg til mer usikkerhet og stress knyttet til dette. Har ikke overskudd. Men ja, om ingen byr i nærheten av prisantydning så må jeg nok gjøre dette uansett.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, visp said:

Det er ikke bortkastet i det hele tatt. Du har fått med deg viktige erfaringer som du får nytte av framover.

Boligen får du solgt og snart kan du puste ut. Gjør noen nødvendige praktiske ting hver dag (lag agenda dag for dag) og snart er det over og du kan begynne å bearbeide.

Det går nok helt fint dette og du har jo noe å glede deg til- å flytte "hjem":)

Takk ❤️ Den bearbeidingen gleder jeg meg virkelig til. Når alt dette er fortid.

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk ❤️ Den bearbeidingen gleder jeg meg virkelig til. Når alt dette er fortid.

Akkurat nå føler du deg nok bare veldig alene om alt og freaker litt ut. Jeg er sikker på at det går bra:)

• 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2020 den 18.41):

Hvor skal man plassere alle sine ting? 

Anonymkode: f85a1...cfb

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det, ts? ☺️

Anonymkode: f85a1...cfb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2020 den 18.36):

Sikkert ikke riktig bruk av ordet angst, men likevel. Kjøpte leilighet for 1.5 år tilbake. Fant fort ut at jeg angrer noe voldsomt. Ga altfor mye for boligen, og jeg har ikke noe å være i byen jeg er i lenger. Slutt med eksen, venner er flyttet bort og jeg trives ikke i jobben. Nå med koronaen så er jeg alene nesten hele tiden. I tillegg går boligsalget dårlig. Jeg regner med å tape flere hundretusener. Alt dette har gjort at jeg har knekt sammen. Klarer ikke konsentrere meg om jobben i det hele tatt. Klarer ikke sove om natta. Ligger bare og gråter, og gråter, og gråter. Noen ganger er jeg sint og slår i alt jeg kan finne. Er så utrolig oppgitt. Føles som om livet mitt går i dass pga økonomisk tap, ingen venner her, ingen kjæreste, alle andre jeg kjenner er med samboerene sine i andre byer og har det gøy med fjellturer og eventyr. Så er det jeg som er singel og alene hele tiden, taper hundretusener og mestrer ikke noe i livet mitt akkurat nå. Dette selv om jeg er i slutten av tyveårene og burde sikkert ha mer kontroll.

Trenger gode ord. Føler meg så håpløs. Føler alt går til helvete. Eneste som holder meg gående er troen på at jeg kan få et bedre liv når jeg flytter nærmere hjem, til gamle venner og familie. Har gitt opp tilværelsen i denne store byen. Noen som klarer overbevise meg om at det vil gå bra? Er så utrolig negativ om dagen. :( Vet jo at en gang i fremtiden vil dette virke som et fjernt minne, men virker som om jeg har kastet bort så mye av tyveårene på å prøve å gjøre ting "riktig", og så endte jeg likevel opp som singel, stort økonomisk tap og med flere år bak meg med psykiske vansker (mye pga eksen). Har ingen å snakke om dette med:(  

Ikke ta sorgene på forskudd. Du kan bli overrasket over hva du får for boligen din. Oppdater oss 🌝

AnonymBruker
Skrevet

Utleiemegleren kan ta jobben for deg, så slipper du å bekymre deg. Men de gjør det ikke gratis selvfølgelig.

Anonymkode: 34e2d...c0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...