Gå til innhold

Ødelagte tenner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har så fæle syreskader på framtennene etter at jeg var avhengig av cola for mange år siden. Drikker ikke brus lengre men det hjelper jo ikke på skadene som allerede er der. Har store grå flekker på tennene så kvier meg for å smile og le pga dem. 
Vet det går an å sette på fasetter på tennene, men det blir så dyrt. Noen som har erfaring med eller vet om det går an å gjøre noe annet for å skjule skadene? 
Skal høre med tannlegen men det er lenge til jeg får time der nå.

Anonymkode: 13ef6...b0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan bleke dem

Anonymkode: be513...410

Gjest Sarah1234
Skrevet

Hjelper det når emaljen er skadet da?

AnonymBruker
Skrevet

Tenk deg godt om før du velger å bleke dem, for med syreskader fra før og bleking i seg selv kan du med større sannsynlighet få isinger i tennene. Har du bilde av de grå flekkene og syreskadene?

Anonymkode: be94e...628

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan bleke dem

Anonymkode: be513...410

Har du skadd emalje, skal du IKKE bleke dem.

Anonymkode: a93e6...4be

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

I mange tilfeller går det helt fint å få tennene utbedret med kompositt (plastfyllingsmateriale). Dette er også mer vevsbesparende enn fasetter eller kroner.

Anonymkode: f6ea9...02a

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har så fæle syreskader på framtennene etter at jeg var avhengig av cola for mange år siden. Drikker ikke brus lengre men det hjelper jo ikke på skadene som allerede er der. Har store grå flekker på tennene så kvier meg for å smile og le pga dem. 
Vet det går an å sette på fasetter på tennene, men det blir så dyrt. Noen som har erfaring med eller vet om det går an å gjøre noe annet for å skjule skadene? 
Skal høre med tannlegen men det er lenge til jeg får time der nå.

De har billig tannpleie med firma i serbia som også har kontor i norge og har gruppereiser for tannbehandling til serbia. De har også direkteoppgjør med helfo. Prisene er temmelig mye billigere enn i norge når man drar ned dit. Sikkert pga månedslønna der er 1500 NOK ca.
Klinikken vår ligger midt i kjernen av Subotica, Serbia.

Anonymkode: c7385...d8d

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har vært hos tannlegen nå. Hun mente at det ikke var syreskader faktisk, men en fargeforskjell som kommer av for hard pussing. Hun syntes ikke det var så synlig og unødvendig å gjøre noe med, men kunne prøve å bleke tennene hos dem for å dempe fargeforskjellen litt.😀 

AnonymBruker
Skrevet
På 26.4.2020 den 20.04, AnonymBruker skrev:

I mange tilfeller går det helt fint å få tennene utbedret med kompositt (plastfyllingsmateriale). Dette er også mer vevsbesparende enn fasetter eller kroner.

Anonymkode: f6ea9...02a

Jeg har lagt plast på begge fortennene.  Betalte bare ca 1500 kr. Ble fintm hadde også gråskjær på de. 

Anonymkode: ab51a...32e

AnonymBruker
Skrevet
På 13.5.2020 den 0.25, AnonymBruker skrev:

Jeg har lagt plast på begge fortennene.  Betalte bare ca 1500 kr. Ble fintm hadde også gråskjær på de. 

Hadde håpet at de kunne legge plast på mine også, men tannlegen sa at det ikke ble pent og at biter av plasten kunne falle av, bli misfarget osv.. 

Hvor lenge siden er det du fikk lagt på plast og har det holdt seg fint?

AnonymBruker
Skrevet
På 13.5.2020 den 0.25, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt om det. 

Anonymkode: d272d...bab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...