Gå til innhold

Den ukjente hunds grav.


Pinocchio

Anbefalte innlegg

En liten logrende golden retriever.

Full av liv og med ubalanserte poter vandret du ut, prøvende, ut i en ukjent verden.

Livet med mennesker var allerede over før det var begynt.

Ikke spør meg hvordan noen kan gjøre noe slikt.

Kaste bort deg.

Det skjønneste og mest uskyldige som finnes.

Men jeg fant deg.

Med tillit i øynene, logret du mot meg bestandig.

Så lenge jeg kjente deg. To lange uker.

Jeg vet ikke hva du hadde spist.

Jeg vet ikke hva som hadde skjedd deg.

Jeg er ingen lege.

Heller ikke veterinæren gjorde oss klokere.

Men jeg husker den siste kvelden vi la oss sammen.

Du på brystet mitt. Lille gule pelsdott. Livet var knapt begynt.

De brune øynene dine ville ikke lukke seg den kvelden.

Heller ikke etter at jeg hadde slukket lyset.

Jeg følte dem blinket. Men jeg var trøtt.

Vekkerklokken vekket meg og jeg frøs over hele meg.

Du var så kald.

Før det hele var begynt var det over lille venn.

Øynene dine var lukket og du var en isklump i valpepels.

Jeg elsket smilet i øynene dine. Jeg tror du hadde hatt mye å gi.

Kanskje du får en annen mulighet?

Et annet sted hvor ikke ord som de ukjentes grav florerer?

Jeg kalte deg Odin.

Og for meg vil du aldri være ukjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var utrolig fint skrevet Pinocchio..

Jeg fikk rett og slett tårer i øynene da jeg leste det :(

Selv om verden hadde vært for tøff mot han før han traff deg til at han kunne ha styrke nok til å overleve, så var han ihvertfall så heldig at han fikk føle hvordan det er å bli elsket å tatt vare på en liten stund...hos deg.

Godt at det finnes de som forstår at et dyreliv er like mye vært som et annet :blunke: Flere skulle vært som deg.

Får håpe Odin er i hundehimmelsen nå :tunge1:

Hilsen dyrevennen Pjuska

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei på deg Pinoccio!