Gå til innhold

Skjenkebevilling


Anni

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor tidlig man må søke om ambulerende skjenkebevilling?

_________________

¤ Anni ¤1212[ Dette Innlegg er endret av: Anni den 2002-03-08 16:03 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke, jeg vet bare at min er sendt inn denne uken. Vi skal gifte oss 27 april.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi fikk alt sendte søknaden på en mandag og en dag i uken etter ( husker ikke dag) fikk vi svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Må man søke om sjenkebevilgning når man har festen (lukket selskap) i et bygdehus?

Trodde man ikke trengte det for private arrangement..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sitere litt fra veiledningen jeg har om unntak fra bevillingsplikt:

"Alkoholloven gjør unntak fra bevillingsplikt i visse tilfelle.

Det må dreie seg om lokaler som vanligvis er alment tilgjengelige for offentligheten, forsamlingslokaler eller andre felleslokaler. Disse lokaler må leies eller lånes ut til en privatperson, som et alternativ til eget hjem. Dette unntaket er bestemt for de tilfeller arrangementet er en del av den private sfære.

Videre må det være en bestemt anledning og et sluttet selskap.

Utleier må heller ikke være involvert i arrangementet på annen måte enn selve utleien av lokalet. Det avgjørende er at utleier ikke får andre inntekter av selve avviklingen av arrangementet enn rene leieinntekter av lokalet.."

Så - sånn jeg forstår dette trenger man kanskje ikke skjenkebevilling om man f.eks leier et klubbhus. Leier man derimot et lokale som også står for servering, må man ha bevilling.

Vi leier et lokale (gård) det de står for servering av mat og alkohol til middag samt øl og mineralvann til baren. Ergo må vi søke om bevilling om vi ønsker å servere brennevin..

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke sjenkebevillning når selskapet er av typen "kunne like gjerne hatt det hjemme, men flytter det til et annet hus pga. plassmangel"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi må iallefall søke selv, det fikk vi beskjed om fra selskapslokalet. Dette fordi de ikke har bevilling for brennevin (kun øl/vin). Brennevinet som skal serveres kan vi ta med selv.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha med alt selv og må likevel søke.

Så lenge vi som vertskap serverer alkohol på vi ha skjenkebevilgning. Hvis alle gjestene hadde hatt med seg alkoholen selv, så slipper man.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...