Gå til innhold

Forskudd på dagpenger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Hvorfor kaller de det fortsatt forskudd på dagpenger når de nå sier at behandlingstiden på søknadene ikke blir ferdig før tidligst i juli? 

Jeg tar ut forskudd nå, for jeg gidder ikke vente så lenge. Men hvor nøyaktig er denne utbetalingen, vet noen det? De vet jo hvor mye jeg har tjent, så den bør jo være nøyaktig, men aner ikke da jeg aldri har brukt NAV før.

Håper det går bra med folk der ute! Korona er noe dritt, men heldigvis har alle det ganske ræva nå. Så vi er i dette sammen :)

Anonymkode: a9d52...9e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forskuddet er litt underkant 60% og det er holdt av 25% skatt.  Man skal ju ha 80% opptil 3g og sen 62.4% på resten opp til 6G sen er ju skattetrekk veldig individuelt så for å få ihvertfall litt penger ut til folk har de gjort et forskudd tilgjengelig.   Det er å mange som begynt å jobbe litt så når dagpengesøknaden din er ferdig behandlet blir alle faktorer motregnet  hverandre.  Noen har sikkert å en del av de 20 dagene med full lønn inn i april som første forskuddet var for og det må ju da regnes opp mot de 60% man fikk på forskudd.  

Det regner med å være ajour med dagpengene søknadene i juli ja, så fremst antallet søknader ikke øker kraftig igjen.  Men man kan søke nytt forskudd en måned etter man søkt første gang.  

Du må å huske å søke om de 18 dagene med full lønn,  det  søknadsskjemaet blir nok tilgjengelig til uken.

Anonymkode: a969f...864

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på dagpenger før, og jeg har grovregnet på det, med tanke på de nye reglene, og det ser greit ut. Det eneste jeg har mareritt om på natta er at det viser seg at jeg ikke har krav på dagpenger likevel, og må betale alt tilbake, pga jobben har rota med et formkravene til permisjonsvarselet eller noe sånt. Men da går alt så til helvete at jeg bare må rømme landet, så prøver å ikke legge så stor vekt på det, og sånn ellers oppfyller jeg åpenbart kravene. 

Anonymkode: 9f3f8...573

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Hvorfor kaller de det fortsatt forskudd på dagpenger når de nå sier at behandlingstiden på søknadene ikke blir ferdig før tidligst i juli? 

Jeg tar ut forskudd nå, for jeg gidder ikke vente så lenge. Men hvor nøyaktig er denne utbetalingen, vet noen det? De vet jo hvor mye jeg har tjent, så den bør jo være nøyaktig, men aner ikke da jeg aldri har brukt NAV før.

Håper det går bra med folk der ute! Korona er noe dritt, men heldigvis har alle det ganske ræva nå. Så vi er i dette sammen :)

Anonymkode: a9d52...9e5

Hvem sier at søknadene ikke er ferdig før juli? Mange har allerede fått innvilget dagpenger. Jeg har til og med fått ferdig beregnet meldekortet i helgen og har pengene på konto i morgen ettermiddag/ tirsdag

jeg tok forskudd og den er på 60%. Hvilket grunnlag du har må du nesten vite selv

Anonymkode: 53c4d...578

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sier at søknadene ikke er ferdig før juli? Mange har allerede fått innvilget dagpenger. Jeg har til og med fått ferdig beregnet meldekortet i helgen og har pengene på konto i morgen ettermiddag/ tirsdag

jeg tok forskudd og den er på 60%. Hvilket grunnlag du har må du nesten vite selv

Anonymkode: 53c4d...578

Nav uttalte igår at de beregner være ajour med dagpengene søknadene i juli.  Så selvfølgelig blir de innvilget fortløpende. 

Anonymkode: a969f...864

• Liker 1
  • Opprett ny...