Gjest Bellatrix Skrevet 22. juni 2005 #1 Skrevet 22. juni 2005 Hvilke allergimedisiner kan man få på blå resept?
Mrs. K Skrevet 22. juni 2005 #2 Skrevet 22. juni 2005 Du kan få alle allergimedisiner på blå resept. Noen merker kan du bare få i store pakninger. Hilsen Trille
Gjest Bellatrix Skrevet 22. juni 2005 #3 Skrevet 22. juni 2005 Ok. Takk. Hadde noen jeg var veldig fornøyd med, men plutselig fikk jeg de ikke på blå resept så jeg var litt usikker på hvilke jeg kunne få. Får ringe legen i morgen.
jomfru74 Skrevet 24. juni 2005 #4 Skrevet 24. juni 2005 Et par varianter som ikke dekkes, blant annet Xyzal. Ellers har legene nå i våres fått en påminnelse om hvem som kvalifiserer til medisin mot allergi på blå resept: man må trenge medisinering i over 3 måneder hvert år, ellers skal man egentlig betale selv. Ellers dekkes bare rimeligste variant av de med samme innhold (eks zyrtec inneholder cetirizin, clarityn inneholder loratadin) slik at man selv må dekke mellomlegget (som fort kan være dyrere enn den billigste!).
aline Skrevet 24. juni 2005 #5 Skrevet 24. juni 2005 Du kan få alle allergimedisiner på blå resept. Noen merker kan du bare få i store pakninger. Hilsen Trille nei, eller, du kan ikke få dem på blåresept på den måten blåresept er ment ihvertfall. altså du får ikke all allergimedisin på blåresept hvor du får dekket en del av beløpet og kun betaler egenandel selv. jeg vet, som nevnt over, at Xyzal får du ikke lenger, dette er nytt av året ihvertfall. jeg brukte den før, men fikk beskjed på apoteket at den var tatt av listen for hva som ble dekket pga at den er dyr. sa ifra til legen min, og fikk ett merke som er godtatt, så det bør legen din vite, eller han/hun kan sjekke for deg ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå