Gå til innhold

hashish (marihuana ) - skremmende opplevelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde hashish for første gang i mitt liv i går.. aldri prøvd noe før, drikker ikke engang faktisk . Jeg har en kjæreste som fikk dette fra faren sin og han går på noe yogakurs. Typen spurte om jeg ville prøve og jeg sa ja, siden jeg egt aldri har prøvd noe før . (Jeg fyller 23 i år. ) det han hadde var noe i et glass som man skulle putte under tunga og det var hashish inne i den , bor kalt noe for smør et eller annet. Man kan visst bruke det til matlaging også... jeg satte den inn under tunga og vi måtte vente i et par timer før man kjente det. Utpå natta begynte jeg å kjenne og det føltes ut som hjertet mitt ville ut av brystet mitt, hendene mine begynte å svette helt sinnsykt, jeg ble skremt og fikk flere «tix» anfall og jeg har ikke tix engang . Kroppen bare ble helt rar... jeg trodde jeg faktisk skulle dø.. (no joke) jeg var helt sikker på at jeg måtte ringe ambulansen fordi jeg ble mer og mer dårlig , kjæresten min ble ganske beskymret for meg. Hodet mitt føltes ut som det skulle eksplodere, jeg satt meg ned på gulvet og jeg begynte å nesten riste, jeg klarte ikke å sove ... hashish skal liksom være beroligende, men for meg ble det stikk motsatt. Men jeg har det bra nå, det gikk over etter en stund... men jeg vil bare si at jeg anbefaler ingen (ikkebrukere) å prøve dette fordi alle får forskjellige symptomer visstnok. Jeg ble ihvertfall livredd.. 

Anonymkode: a29f1...0b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som noe helt annet enn hasj/marihuana..

Anonymkode: 34591...b42

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man skal helst ikke drive MEd sånt overhode, greit at man har prøvd, men er best å holde seg langt unna. Kan heller ta ett eller to glass vin. Bra det gikk bra med deg til slutt, skjønner hvordan du hadde det for har prøvd selv. Ikke helt bra de greiene. Klem🌹🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde det flere ganger over flere år, jeg fikk angstanfall, ble paranoid og fikk klaustrofobi, i tillegg til at jeg mistet kontroll over kroppen, jeg klarte ikke å koordinere bevegelser. Jeg følte meg også helt innestengt i hodet, sånn at jeg mistet evnen til å kommunisere. 

Folk sa jeg bare måtte prøve flere ganger, det kom til å bli bra. Men vet du hva? Det ble aldri bra og jeg fikk angstproblemer som varte i årevis etterpå.

Så ikke prøv igjen, kjære TS. Det er ikke verdt det.  

Anonymkode: bb01e...d23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke unormalt å få kraftig hjertebank og andre kroppslige reaksjoner, spesielt dersom du spiser det, og spesielt dersom du aldri har prøvde det før. Når man spiser det fremfor å røyke det så er det sunnere for kroppen, men det slår også mye hardere.

Synd at du hadde en vond opplevelse, men jeg tror ikke du skal være redd for at du fikk i deg noe annet enn hasj. 

Anonymkode: 815f0...8e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er du du har vært borti? De snakket ikke helt sant til deg tror jeg.

Man kan få angstreaksjoner om man er predisponerte, altså sliter med angst og psyken fra før av, men ikke på denne måten.

Anonymkode: cbbec...b29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er du du har vært borti? De snakket ikke helt sant til deg tror jeg.

Man kan få angstreaksjoner om man er predisponerte, altså sliter med angst og psyken fra før av, men ikke på denne måten.

Anonymkode: cbbec...b29

Alt TS listet opp er virkninger man kan få av hasj, ja. Les om "akutte virkninger" på lenken i innlegg 3.

Anonymkode: 6537c...277

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du fikk "butter". Et slags smør man kan innta uten å røyke. Konsentrasjon er mye høyere enn vanlig hasj eller pott. 

Jeg har røykt "bønne" i 25 år og aldri opplevd hva du beskriver men er ikke dermed sagt det ikke kan skje med andre. 

Det jeg vil bemerke er at kjæresten din ikke burde introdusere noe slikt for noen som aldri har vært eksponert for marihuana. Skikkelig dårlig dømmekraft fra hans side. Når du inntar stoffet gjennom fordøyelsessystemet så er det nesten umulig å vite hvor sterk effekten blir. Det kan ta lang tid før du merker noe og rett dosering blir vanskelig å finne. Når du røyker en joner så vil effekten komme nesten umiddelbart og er enklere å kontrollere.

Jeg vil aldri oppfordre til bruk av rus uansett hva det skal være. Alkohol inkludert. Alkohol er noe av det værste selv om det er lovlig og godtatt i samfunnet. Jeg drikker overhodet ikke alkohol men som sagt så røyker jeg periodevis. 

Du bør etter hva du forteller bare styre unna dette stoffet. Og ingenting er bedre enn å la være å reise seg😉

Anonymkode: abce4...8a4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er du du har vært borti? De snakket ikke helt sant til deg tror jeg.

Man kan få angstreaksjoner om man er predisponerte, altså sliter med angst og psyken fra før av, men ikke på denne måten.

Anonymkode: cbbec...b29

Det er slett ikke uvanlig å oppleve angst i forbindelse med hasj, spesielt hvis man ikke er vant til følelsene det skaper i kroppen og i hodet. Ingen grunn til skremme opp TS ytterligere. Hasj-smør er veldig potent, og det var en dårlig idé å gi det til en nybegynner, men jeg tviler på at de har lurt i henne noe annet.

Anonymkode: 815f0...8e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du fikk "butter". Et slags smør man kan innta uten å røyke. Konsentrasjon er mye høyere enn vanlig hasj eller pott. 

Jeg har røykt "bønne" i 25 år og aldri opplevd hva du beskriver men er ikke dermed sagt det ikke kan skje med andre. 

Det jeg vil bemerke er at kjæresten din ikke burde introdusere noe slikt for noen som aldri har vært eksponert for marihuana. Skikkelig dårlig dømmekraft fra hans side. Når du inntar stoffet gjennom fordøyelsessystemet så er det nesten umulig å vite hvor sterk effekten blir. Det kan ta lang tid før du merker noe og rett dosering blir vanskelig å finne. Når du røyker en joner så vil effekten komme nesten umiddelbart og er enklere å kontrollere.

Jeg vil aldri oppfordre til bruk av rus uansett hva det skal være. Alkohol inkludert. Alkohol er noe av det værste selv om det er lovlig og godtatt i samfunnet. Jeg drikker overhodet ikke alkohol men som sagt så røyker jeg periodevis. 

Du bør etter hva du forteller bare styre unna dette stoffet. Og ingenting er bedre enn å la være å reise seg😉

Anonymkode: abce4...8a4

Rettelse: Ingenting er bedre enn å la være å ruse seg 😄 og vanlig "butter" er ren cannabis, bare fremstilt annerledes. Men i de siste 10-15 årene har indusien eksperimentert med syntetisk cannabis som ikke er bra i det hele tatt. Og er du uerfaren og lite kritisk til hva du inntar så kan det gå begge veier🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde selv sånt da jeg var yngre. Hadde noen lignende opplevelser. Sånt passer ikke for alle. 

Anonymkode: 73f3b...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tok alt for mye.

Det blir som å begynne rett på 96% første gang man drikker alkohol.

Anonymkode: 9aab1...fcd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenke du:

- Fikk for mye / for høy dose (noe som er veldig lett om du bruker spiselig)

- Fikk panikkanfall 

Jeg har opplevd det samme, de første gangene jeg røykte bong / bøtte. For mye, for fort...fikk samme symptomer som panikkanfall, og det var bare utrolig kjipt. 

Mine tips er: 

- Prøv mindre doser

- Ikke bland det med alkohol

- Vær mentalt klar. Angsten og noia kan komme snikende på, men det hjelper å være i trygge omgivelser.

Anonymkode: e0ae0...57c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde dumpe kjæresten din. Man lar ikke noen som aldri ha røyket spise cannabis, da det kan gi en kraftig og ubehagelig rus som du beskriver. 

Anonymkode: 8958e...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blandet alkohol og hasj en gang, aldri mer, fikk en utrolig kjip opplevelse. Marihuana var derimot festligere,men har ikke prøvd det mer enn ên gang heller. 

Anonymkode: efbb7...501

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du spiser thc (virkestoffet) så metaboliseres det til et litt annet stoff som har mer psykedeliske virkninger. Skal du spise er det veldig viktig å vite mengden, for det skal mindre til og virker sterkere. Jeg hadde ikke spist om jeg ikke oppholdt meg på et sted hvor det var lovlig og jeg kunne vite nøyaktig mengde virkestoff ved analyse. Og knapt nok da. 

Endret av n_97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...